Schimmel tussen rubber wasmachine

14-11-2018 13:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb gemerkt dat er tussen voorste rubberen rand van mijn wasmachine zwarte aanslag zit (schimmel vermoed ik). Vreemd omdat ik toch een keer of 2 per maand een kookwas doe. Hoe kan ik dit het beste verwijderen ? Soda ? Schoonmaakazijn ? Bleekwater ?
Eerst met een oude lap alles wegpoetsen, dan met een vaatwasblokje een programma op 90 graden draaien met een lege trommel.
Vermoedelijk blijft er na het wassen water in staan (al dan niet restje zeepsop), droogt heel langzaam op (vochtige ruimte?) en gaat dan schimmelen.

Voorkomen is beter dan ... . Na elke was dus die rubberen rand droog maken.

Schimmel kun je wellicht wegkrijgen met schoonmaakazijn. Als het echt in het rubber is getrokken dan wordt het lastig.
Het hoeft niet perse schimmel te zijn, maar gewoon een ophoping van stof en vuil dat van je kleding gewassen wordt, modderbroeken, dweilen en vloerwissers e.d. spoel ik daarom altijd goed uit voor ze in de machine gaan.
Ik vind wel eens bruin grijze smurrie tussen die rand. Ik doe het meestal met een oude natte washand weg.
Schoonvegen en goed laten drogen, hete was draaien. Als het erg vies is, of kapot, of het stinkt, kun je overwegen het rubber te vervangen.
Boogschutter10 schreef:
14-11-2018 13:23
Vermoedelijk blijft er na het wassen water in staan (al dan niet restje zeepsop), droogt heel langzaam op (vochtige ruimte?) en gaat dan schimmelen.

Voorkomen is beter dan ... . Na elke was dus die rubberen rand droog maken.

Schimmel kun je wellicht wegkrijgen met schoonmaakazijn. Als het echt in het rubber is getrokken dan wordt het lastig.
Ik heb het ooit ook eens gehad, nieuw rubber laten plaatsen, dat kan mocht je het niet schoon krijgen en sindsdien droog ik altijd het rubber na een wasbeurt. Nooit meer gehad. Oja en ik ben gestopt met vloeibaar wasmiddel en ook geen wasverzachter gebruik ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven