Schoonmaakster zoeken

24-04-2019 20:32 34 berichten
Dag dames even een vraag.. hoe lang doen jullie/je schoonmaakster over de volgende taken en hoeveel betaal je hiervoor of zou je realistisch vinden?
- bed opmaken of bank opschudden + planten water geven
- prullenbakken legen
- hele huis stoffen
- hele huis stofzuigen
- badkamer of keuken doen
- wc schoonmaken

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil je dat nou met een ander huis vergelijken?

Ik kan in 5 minuten mijn hele huis stofzuigen, maar mijn huis is dan ook niet zo groot, gelijkvloers, etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kamers is best handig om te weten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hangt toch af van de grootte van je huis.

Mijn poets doet alleen de bovenverdieping en is daar 2 uur mee bezig. 3 slaapkamers, een badkamer en een trap. Stofzuigen/stoffen/dweilen/badkamer poetsen en ramen zemen.

Ik betaal €12,50 per uur.

Bed opmaken kan je trouwens zelf lui varken :hyper:
Hahahahaha gatekeeper; ik kán alles zelf, maar ik kan er dus ook iemand voor betalen; die laatste is onze voorkeur en dus onze keus. Fijn dat je je ei hier kwijt kan!

Maar grapje; inderdaad vergeten bij te zetten hoe groot het huis is.. zolder, bovenverdieping en benedenverdieping.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hulp deed vandaag in 2 uur: badkamer, ramen woonkamer achter zemen, keuken, hele huis zuigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe lang doe je er zelf over 3 verdiepingen? Die tijd zou ik een beetje aanhouden.
Het punt is een beetje dat ik dit zelf makkelijk binnen de 2 uur red, maar me dus afvraag of dit voor iedereen geldt.. dus vooral; stel ik daarmee een realistische vraag zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
3 uur en dan eventueel iets extra's zoals ramen zemen als er tijd over is
Alle reacties Link kopieren
Dat is moeilijk. Ik kon t vroeger zelf ook veel sneller, maar mijn hulp is wel veel grondiger....
Wat wil je? Snel en met de franse slag, of wat minder maar wel grondig?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel prullaria om af te stoffen,scheelt ook een hoop tijd.
Ik deed ook het hele huis in 2 uur, maar wel met de franse slag ivm rondrennend grut, maar de poets is veel secuurder natuurlijk dus zij deed het in 3 uur.

Nu ben ik minder gaan werken en kan ik de benedenverdieping weer zelf doen.
Bij de een lukt me dat binnen 2 uur maar bij een ander heb ik daar echt 3 of meer uur voor nodig.

Hangt af van o.a. de volgende factoren:
-Aantal kamers
-Hoeveelheid prullaria
-Hoe opgeruimd het huis is
-Hoe vies het is
-Of de badkamer een bad en/of douchecabine heeft of juist gewoon een douche met douchegordijn
- Zijn er huisdieren/wordt er gerookt.
-Ligt er vloerbedekking of laminaat.

Minimaal 12,50 per uur maar zou zelf 15 euro per uur vragen minimaal anders houd ik zelf amper iets over aangezien ik niet zwart wil werken.
Dank voor de tips! Ik denk vooral dat we een dure schoonmaakster hebben; komt
Nu eens per 2 week 3 uur, maar misschien heb ik liever elke week 2. We betalen vooral flink en daardoor zijn mijn eisen denk ik wat hoger dan wanneer ik bijvoorbeeld minder zou moeten betalen. Misschien moeten we vooral op zoek naar een ander als ik het zo zie :idee:
Alle reacties Link kopieren
Als ik op een ander schoonmaak dan doe ik dat veel grondiger dan thuis. In 3 uur kan ik een normale gezinswoning schoon hebben, maar met een hele grote woning gaat niet alles. Ik denk altijd dat men eerder ziet wat niet gedaan is, dan wat wel gedaan is.
Ik vraag me af of je hulp zoekt, of die al hebt en niet helemaal tevreden bent. Dan zou ik eens thuis blijven en kijken of ze doorwerkt.
Alle reacties Link kopieren
KoekoekK schreef:
24-04-2019 20:52
Het punt is een beetje dat ik dit zelf makkelijk binnen de 2 uur red, maar me dus afvraag of dit voor iedereen geldt.. dus vooral; stel ik daarmee een realistische vraag zeg maar..
Dit samen met je OP doet me vermoeden dat jouw huis niet zo schoon is.
De bank moet van zijn plaats, iig één keer p maand, met stofzuigen. De ramen moeten eens gelapt, de trappen gedaan, de leuning afgenomen evenals het hang en sluitwerk. De keuken kan vast wel eens een lapje gebruiken, de kastjes mogen 3 x per jaar toch wel eens leeg. Oven/magnetron moet een sopje.
Schoonmaken is echt meer dan de bank opfluffen stoffen en stofzuigen.
Toilet, badkamer, kost allemaal wat tijd als je het tenminste goed wil doen. (of gedaan wil hebben)
KoekoekK schreef:
24-04-2019 21:08
Dank voor de tips! Ik denk vooral dat we een dure schoonmaakster hebben; komt
Nu eens per 2 week 3 uur, maar misschien heb ik liever elke week 2. We betalen vooral flink en daardoor zijn mijn eisen denk ik wat hoger dan wanneer ik bijvoorbeeld minder zou moeten betalen. Misschien moeten we vooral op zoek naar een ander als ik het zo zie :idee:
Wat betaal je nu dan als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn huishoudelijke hulp doet in 3 uur ongeveer het volgende:
Boven stoffen, stofzuigen en dweilen, badkamer en toilet uitdoen, trap stofzuigen, spinnenwebben weghalen, deuren afstoffen.
Hal stofvrij, stoffen en dweilen. Stoffen bank schoonmaken, huiskamer stoffen, planten water, huiskamer stoffen (dweilen maar af en toe ivm houten vloer), keuken helemaal afnemen inclusief oven en afzuigkap, dweilen, en stofzuigen, bijkeuken stofzuigen en beneden toilet helemaal uitdoen. Ze ziet ook wat er nodig is, ze vraagt ook wel eens of ik een verzoekje heb, dus bijv als ik graag wil dat ze ergens extra aandacht aan besteed, kan nooit iets verzinnen, maar die van mij geeft ook wel eens tips waaraan je een goede poets kunt herkennen, welke plekken ze nooit zou overslaan en niet onbelangrijk, ze is goudeerlijk.

Ik heb een tiener en een hond dus tja altijd wel nodig als ze komt, voorheen eens per week, maar helaas heeft ze momenteel niet meer tijd dan eens per twee weken.

Eens per paar weken doet ze de ramen binnen en buiten, dan dweilt ze een keer niet boven of kijkt wel klusje niet nodig is. Soms heeft ze tijd over en zijn mijn keukenkastjes uitgezocht of de kast waar de schoonmaakmiddelen staan of is de kelder gedaan.

Wij hebben wel de afspraak dat de poets poetst en wij zelf puin ruimen, de avond voordat ze komt gaan wij allemaal 30 minuten zooi op z'n plek leggen, vaatwasser inruimen en aan zetten en dat soort werk. Ik haal zelf de bedden af op de ochtend dat ze komt en regel de was. Dit zijn niet haar taken. Ik betaal haar 15 euro per uur en ze is het meer dan waard.

Als ik het echt netjes houd is ze wel eens eerder klaar en veegt ze mijn terras of de stoep. Ik geniet er intens van als ze is geweest, echt een cadeautje aan mezelf.

Om jou vraag te beantwoorden, drie uur en 45 euro lijkt me prima, maar dan moet ze niet ook nog zooi achter je kont moeten opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor twee uurtjes niet eens komen.

Heb het werk jarenlang gedaan, maar ben nogal grondig. Daarmee bedoel ik dat ik snoeren, stopcontacten en de kruidenpotjes in een la ook poets. Wat jij wilt zou voor mij betekenen dat ik in principe een vies huis achterlaat.

Als ik een hulp zou nemen zou ik eerder vragen om juist dat prutswerk te doen. Vegen en dweilen moet toch al vaak zat, juist in de kleine dingen zit de meeste tijd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Gatekeeper 50 per 3 uur; zwart!

Nina; ik denk toch echt dat ik de klant ben en dus te zeggen heb WAT mijn schoonmaakster doet. Dus alles wat je noemt is prima en jouw referentiekader; niet het mijne. Ik wil dat de lijst die ik vraag gedaan wordt en niet iets anders in plaats van.

Ceylon maar jij zegt ook dat je dat niet doet.. dat is ook duidelijk en je goed recht. Maar mijn schoonmaakster komt wel en doet ook dingen alleen nalatig in mijn beleving; spullen opzij schuiven en ervoor langs stoffen bijvoorbeeld; ik mag toch verwachten dat degene die ik flink betaal dat optilt en dan schoonmaakt lijkt me.. sterker; dat heb ik besproken toen ze hier kwam kijken..

Nursy; jouw schoonmaakster wil ik wel 😉 klinkt goed voor wat je betaald/krijgt! En wat je zegt ben ik eens; puinruimen moet niet, maar dat hoeft hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo overdreven flink betaald vind ik het eerlijk gezegd niet. Ligt ook een beetje aan de regio, maar rond de 15,- per uur is een vrij normaal tarief.
Misschien is het handiger om vaste taken voor een vast bedrag af te spreken en het dan aan haar over te laten hoe lang ze daar over doet...
The time is now
Dat vind ik een goede tip Banba! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
24-04-2019 21:11
Mijn huishoudelijke hulp doet in 3 uur ongeveer het volgende:
Boven stoffen, stofzuigen en dweilen, badkamer en toilet uitdoen, trap stofzuigen, spinnenwebben weghalen, deuren afstoffen.
Hal stofvrij, stoffen en dweilen. Stoffen bank schoonmaken, huiskamer stoffen, planten water, huiskamer stoffen (dweilen maar af en toe ivm houten vloer), keuken helemaal afnemen inclusief oven en afzuigkap, dweilen, en stofzuigen, bijkeuken stofzuigen en beneden toilet helemaal uitdoen. Ze ziet ook wat er nodig is, ze vraagt ook wel eens of ik een verzoekje heb, dus bijv als ik graag wil dat ze ergens extra aandacht aan besteed, kan nooit iets verzinnen, maar die van mij geeft ook wel eens tips waaraan je een goede poets kunt herkennen, welke plekken ze nooit zou overslaan en niet onbelangrijk, ze is goudeerlijk.

Ik heb een tiener en een hond dus tja altijd wel nodig als ze komt, voorheen eens per week, maar helaas heeft ze momenteel niet meer tijd dan eens per twee weken.

Eens per paar weken doet ze de ramen binnen en buiten, dan dweilt ze een keer niet boven of kijkt wel klusje niet nodig is. Soms heeft ze tijd over en zijn mijn keukenkastjes uitgezocht of de kast waar de schoonmaakmiddelen staan of is de kelder gedaan.

Wij hebben wel de afspraak dat de poets poetst en wij zelf puin ruimen, de avond voordat ze komt gaan wij allemaal 30 minuten zooi op z'n plek leggen, vaatwasser inruimen en aan zetten en dat soort werk. Ik haal zelf de bedden af op de ochtend dat ze komt en regel de was. Dit zijn niet haar taken. Ik betaal haar 15 euro per uur en ze is het meer dan waard.

Als ik het echt netjes houd is ze wel eens eerder klaar en veegt ze mijn terras of de stoep. Ik geniet er intens van als ze is geweest, echt een cadeautje aan mezelf.

Om jou vraag te beantwoorden, drie uur en 45 euro lijkt me prima, maar dan moet ze niet ook nog zooi achter je kont moeten opruimen.

Dit inderdaad!!
Bed opmaken, zorgen dat alles opgeruimd is en vuilnis legen zou je (uit fatsoen) makkelijk zelf kunnen doen zodat zij meteen kan beginnen met poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel dik betaald. Maar je zult met de hulp om tafel moeten en even moeten overleggen wat haar visie is, en wat die van jou. En nogmaals, anders een keer thuis blijven en kijken of ze doordoet of niet.
Alle reacties Link kopieren
KoekoekK schreef:
24-04-2019 21:27
Gatekeeper 50 per 3 uur; zwart!

Nina; ik denk toch echt dat ik de klant ben en dus te zeggen heb WAT mijn schoonmaakster doet. Dus alles wat je noemt is prima en jouw referentiekader; niet het mijne. Ik wil dat de lijst die ik vraag gedaan wordt en niet iets anders in plaats van.

Ceylon maar jij zegt ook dat je dat niet doet.. dat is ook duidelijk en je goed recht. Maar mijn schoonmaakster komt wel en doet ook dingen alleen nalatig in mijn beleving; spullen opzij schuiven en ervoor langs stoffen bijvoorbeeld; ik mag toch verwachten dat degene die ik flink betaal dat optilt en dan schoonmaakt lijkt me.. sterker; dat heb ik besproken toen ze hier kwam kijken..

Nursy; jouw schoonmaakster wil ik wel 😉 klinkt goed voor wat je betaald/krijgt! En wat je zegt ben ik eens; puinruimen moet niet, maar dat hoeft hier ook niet.
In principe geldt (gold) voor mij; Zeg wat je gedaan wilt hebben. Ik bekeek in een paar keer hoeveel tijd ik daarvoor nodig had. Ik meldde wel vooraf; ik vraag zoveel per uur, maar of dat dan drie of vijf uur zouden worden, dat kon ik meestal niet meteen zeggen. Nouja, na een jaar of tien natuurlijk wel ;-D .

Kijk, als jij de ramen gedaan wilt hebben met afwasmiddel en een rol toiletpapier, dan is mij dat prima. Ik werk liever met andere spullen, maar het is jouw huis en jij moet er blij van worden.
Maar als ik eenmaal ergens aan de slag ging hadden de meesten al heel snel door dat ze me maar beter mijn gang konden laten gaan. Ik gooi matten naar buiten, de stoelen gaan op de tafels, banken worden half uit elkaar gehaald, ik kwam in elk hoekje en gaatje. Als ik geweest ben zie je dat echt wel.
Maar ik sta niet op voor twee uurtjes. Genoeg gezinnen die er vier of vijf willen. Heb ik veel meer aan. En zij ook. Je wilt ook niet weten wat ik allemaal gevonden heb in de loop der jaren.....

Als jouw hulp wel voor twee uurtjes wil komen, dan gok ik erop dat ze na jou nog iemand neemt voor twee uurtjes. Dat heb ik ook een tijd gedaan. Maar blegh, twee badkamers achter elkaar op één ochtend. Niet mijn ding.

Ik vind 50 euro voor drie uurtjes best royaal, al is het per regio wel verschillend. Ik vroeg 50 euro voor een ochtend en ging dan gewoon het hele huis door. En deed wat er gedaan moest worden. Soms was ik klaar na 3.5 uur, soms pas na 5 uur. Beetje geven en nemen. Maar ik had wel altijd adressen waarbij er iemand thuis was. Dus ik was wel overduidelijk aan het werk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven