Schoonmaakster zoeken
woensdag 24 april 2019 om 20:32
Dag dames even een vraag.. hoe lang doen jullie/je schoonmaakster over de volgende taken en hoeveel betaal je hiervoor of zou je realistisch vinden?
- bed opmaken of bank opschudden + planten water geven
- prullenbakken legen
- hele huis stoffen
- hele huis stofzuigen
- badkamer of keuken doen
- wc schoonmaken
Ik ben benieuwd!
- bed opmaken of bank opschudden + planten water geven
- prullenbakken legen
- hele huis stoffen
- hele huis stofzuigen
- badkamer of keuken doen
- wc schoonmaken
Ik ben benieuwd!
woensdag 24 april 2019 om 22:24
Dat is inderdaad ook een goede happy-day!
Goudenregen fijne interpretatie; maar ik heb dit allemaal vooraf met haar besproken en daarmee ging ze akkoord, dus over ‘fatsoen’ hoef je volgens mij niet te beginnen. Ik betaal voor wat ik vraag; lijkt me normaal dat ik daar dan iets in te willen heb. Anders kan ik net zo goed m’n geld door brievenbussen gaan stoppen
Goudenregen fijne interpretatie; maar ik heb dit allemaal vooraf met haar besproken en daarmee ging ze akkoord, dus over ‘fatsoen’ hoef je volgens mij niet te beginnen. Ik betaal voor wat ik vraag; lijkt me normaal dat ik daar dan iets in te willen heb. Anders kan ik net zo goed m’n geld door brievenbussen gaan stoppen
woensdag 24 april 2019 om 22:30
KoekoekK schreef: ↑24-04-2019 22:24Dat is inderdaad ook een goede happy-day!
Goudenregen fijne interpretatie; maar ik heb dit allemaal vooraf met haar besproken en daarmee ging ze akkoord, dus over ‘fatsoen’ hoef je volgens mij niet te beginnen. Ik betaal voor wat ik vraag; lijkt me normaal dat ik daar dan iets in te willen heb. Anders kan ik net zo goed m’n geld door brievenbussen gaan stoppen![]()
Ik zal je mijn adres even pb-en
woensdag 24 april 2019 om 22:54
woensdag 24 april 2019 om 23:08
Even nog als reactie op de OP;
Ik heb vanochtend in ons huis gestoft, gebezemd, gedweild en de bedden afgehaald in ongeveer een uurtje. Badkamer kost hier ongeveer drie kwartier voor de kleine poets en ruim drie uur voor de grondige schoonmaak (inclusief kastjes uitmesten).
Toilet een kwartiertje (gokje) en wij hebben in de woonkamer maar 1 plant.
Dus jouw lijstje zou ik in ongeveer twee uurtjes kunnen doen, maar dan haal ik dus niet alles van de plek. Ik heb de eetkamerstoelen laten staan en de bank ook.
Twee uurtjes is dus voor de ´franse slag´. We hebben wel een groot huis.
Ik heb vanochtend in ons huis gestoft, gebezemd, gedweild en de bedden afgehaald in ongeveer een uurtje. Badkamer kost hier ongeveer drie kwartier voor de kleine poets en ruim drie uur voor de grondige schoonmaak (inclusief kastjes uitmesten).
Dus jouw lijstje zou ik in ongeveer twee uurtjes kunnen doen, maar dan haal ik dus niet alles van de plek. Ik heb de eetkamerstoelen laten staan en de bank ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 24 april 2019 om 23:13
Maar neem je genoegen met die franse slag op een ander? Ik lees jou heel vaak op een schoonmaaktopic, en ik maak zelf ook op een ander schoon. En thuis poets je toch anders naar mijn mening, wat nou blijft liggen komt volgende week wel. Op een ander wil je dat het pico bello is en dan heb je het met drie uur echt wel hard te halen. Eens?Ceylon schreef: ↑24-04-2019 23:08Even nog als reactie op de OP;
woensdag 24 april 2019 om 23:21
Oh-happy-day schreef: ↑24-04-2019 23:13Maar neem je genoegen met die franse slag op een ander? Ik lees jou heel vaak op een schoonmaaktopic, en ik maak zelf ook op een ander schoon. En thuis poets je toch anders naar mijn mening, wat nou blijft liggen komt volgende week wel. Op een ander wil je dat het pico bello is en dan heb je het met drie uur echt wel hard te halen. Eens?
Franse slag doe ik hier thuis 2 á 3x per week, plus elke keer na het douchen alles drogen. Daarnaast in het voorjaar een ouderwetse grote poets, waarbij echt alles van de plek gaat, gordijnen gewassen worden, luxaflex afgesopt, kroonluchters, kasten van binnen, koelkast, oven en magnetron uitgesopt worden. Ramen, deuren, kozijnen en radiatoren. Dan ben ik beneden een hele dag bezig en boven moet dan ook nog gebeuren. Tussendoor naar zin en tijd. Met mooi weer de ramen lappen bijvoorbeeld. Dochter poetst de badkamer, Man regelt vuilnisbakken en de vaatwasser.
Bij anderen is het meer zoals de grote poets, maar dan in etappes. Gewoon omdat het niet echt nodig is om elke week alle keukenkastjes uit te soppen.
Dus bij TO zou ik de eetkamerstoelen wel even omgekeerd op de tafel zetten. En dan één ding grondig aanpakken. Koelkast uitsoppen bijvoorbeeld.
In drie uur tijd kun je echt heel erg veel doen als je een beetje doorwerkt. En doorwerken mag wel als je meer dan 15 euro per uur krijgt.
Bij een ander is toch anders. Al is het maar omdat je de post op een stapeltje kunt leggen en niet hoeft door te spitten
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 25 april 2019 om 07:40
Wat jij zegt ceylon is denk ik ook hoe ik het zie.. ik doe het zelf met de Franse slag door de week heen; want klein kind dus altijd wel wat te doen. ik Haal zelf ook niet alles van zn plek elke week dus verwacht dat ook niet van schoonmaker, maar wat ceylon zegt; he mag wel doorwerken voor dat geld vind ik..