Schoonmaken met vloerverwarming

10-02-2012 13:34 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb een prachtige tegelvloer in mijn keuken waar we ook vloerverwarming hebben. Maar ik krijg hem niet schoon. Er zitten altijd strepen op. Heeft iemand tips?

De vloerverwarming uit doen bij het schoonmaken is geen optie. Dat duurt een week voordat de vloer koud is.

Ik heb al geprobeerd:

Groene zeep Scrobmachine/waterstofzuiger

Hara Moeller R59

Allesreiniger Spiritus

Azijn Water

3 verschillende cementsluieraars

Na het schoonmaken met water na dweilen en dan met een theedoek eroverheen.

Jullie snappen dat ik ten einde raad ben omdat ik alles al heb geprobeerd. Maar er zullen toch meer mensen zijn die vloerverwarming hebben en een gladde tegel?

Mvg,

Sandra
Ik snap niet zo goed wat je vloerverwarming ermee te maken heeft. Zelf heb ik in het hele huis vloerverwarming, en in de ruimtes met gladde tegels (badkamer en toilet) geen problemen met schoonmaken.

Het is trouwens bij vloerverwarming niet de bedoeling dat je vloer 'warm' aanvoelt hoor. Dan staat hij veel te hoog. Misschien is dat het probleem en krijg je daardoor strepen. Dat het water te snel opdroogt en kalkstrepen veroorzaakt.

Van vloerverwarming hoor je eigenlijk niets te merken, het mag niet warm zijn aan je voeten. Als hij goed afgesteld staat, merk je er niets van, behalve dan dat de temperatuur in de leefruimtes aangenaam aanvoelt.
Ik heb ook vloerverwarming en een gladde vloer en herken je probleem niet. De vloer wordt schoongemaakt met lelietjes van dalen Ajax. Misschien gberuik je teveel schoonmaak middel? Dat is vaker het probleem dan te weinig gebruiken.

En misschien minder krap kijken?

Cassata, ik heb het vloerverwarmingsverhaal toch anders gehoord van onze monteur: een stenen vloer zonder vloerverwarming voelt echt koud aan met je blote voeten. Een vloer met vloerverwarming heeft gewoon een prettige omgevingstemperatuur en is niet koud.

Bij ons is het in huis inderdaad wel behaaglijk zoals jij zei. Ik stook constant op 21 graden. De vloer voelt dan prettig aan. Niet warm inderdaad.
Hier is de hele benedenverdieping voorzien van tegels en vooral die in de hal zijn erg streepgevoelig (lichte gladde tegel) Ik dweil meestal met de stoomreiniger en echt, geen streep te zien.
Katharina, ik bedoelde niet dat de vloer koud moet zijn hoor, maar eerder dat het niet moet aanvoelen als zo'n knuffelmuur in de sauna. Ik ken mensen met vloerverwarming waar je bij wijze van spreken een eitje op de vloer kunt bakken. En dat is niet de bedoeling. Zonde van de stookkosten ook.

Sandra, ik gebruik afwisselend HG voor tegelvloeren en Blue Wonder. Geeft bij mij geen strepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven