Screen; warmtewerend?
zaterdag 27 maart 2010 om 21:07

zaterdag 27 maart 2010 om 21:19
Geen ervaring met screens, maar wel met rolluiken, die zijn in elk geval wél warmtewerend.
Maar waarom overdag dicht? Als het in de échte hitte is, dan maakt het donkermakende van een rolluik toch niet uit? Ik neem aan dat kindlief dan toch veel meer buiten is dan op haar kamer (hier geldt dat in elk geval wel...)
Maar waarom overdag dicht? Als het in de échte hitte is, dan maakt het donkermakende van een rolluik toch niet uit? Ik neem aan dat kindlief dan toch veel meer buiten is dan op haar kamer (hier geldt dat in elk geval wel...)
zaterdag 27 maart 2010 om 21:58
Ik heb een zolderkamer met grote ramen (1,50 x 3 m) op het zuiden + verwarmingsketel. Vóór de screens was het absoluut niet uit te houden. Nu heb ik een screen, het wordt nog steeds warm maar het is nu wel uit te houden. Ik heb er wel spijt van dat ik niet de dichtstgewezen variant heb genomen, maar die op een na.
zaterdag 27 maart 2010 om 22:00
quote:Groll schreef op 27 maart 2010 @ 21:34:
Van het zicht naar buiten moet je je niet veel voorstellen. Ik zie vaag contouren van het landschap, dat is alles. Je kan niet naar buiten kijken dus.Ik kn wel goed naar buiten kijken. Minder goed dan zonder screen natuurlijk maar ik zie alles nog vrij duidelijk.
Van het zicht naar buiten moet je je niet veel voorstellen. Ik zie vaag contouren van het landschap, dat is alles. Je kan niet naar buiten kijken dus.Ik kn wel goed naar buiten kijken. Minder goed dan zonder screen natuurlijk maar ik zie alles nog vrij duidelijk.
zaterdag 27 maart 2010 om 22:15
Toen ik hier kwam wonen, heb ik ze laten monteren voor alle ramen, witte, windvaste. Maar toen ik hier een poos woonde had ik eigenlijk een beetje spijt. In de praktijk doe ik het volgende tegen de zon:
1. Ik draai de horizontale luxaflex lamellen
2. Ik zet de airconditioner aan
3. Ik doe de gordijnen dicht
In die volgorde. En dan gebruik ik zelden nog de screens, aangezien ik dan toch niet makkelijk meer naar buiten kan kijken. Een lamel til je nog even op of je gluurt langs een gordijn. Maar die screens, nou ja, ze verhogen de verkoopwaarde van je huis in ieder geval.., maar het laatste jaar heb ik ze niet meer gebruikt.
1. Ik draai de horizontale luxaflex lamellen
2. Ik zet de airconditioner aan
3. Ik doe de gordijnen dicht
In die volgorde. En dan gebruik ik zelden nog de screens, aangezien ik dan toch niet makkelijk meer naar buiten kan kijken. Een lamel til je nog even op of je gluurt langs een gordijn. Maar die screens, nou ja, ze verhogen de verkoopwaarde van je huis in ieder geval.., maar het laatste jaar heb ik ze niet meer gebruikt.
zaterdag 27 maart 2010 om 22:32
Ik heb een donkere screen en die voldoet perfect. De hitte blijft buiten en ik kan wel goed buiten kijken.Overdag tenminste. Als het buiten donker is niet meer. En als de lamp binnen aan is, kunnen mensen wel van buiten naar binnen kijken. Ik weet niet of het dan komt omdat het witte zijn bij Groll dat ze niet voldoen. Ik ben erg blij met mijn donkergrijze screens. Boven heb ik rolluiken, maar beneden wil ik wel nog kunnen gluren.
zaterdag 27 maart 2010 om 22:38
Nog een mogelijk nadeel: in veel gevallen kan je dan een raam niet meer opendoen. En als er een raam openstaat en je vergeet dat en laat de screens naar beneden, dan hoor je een heel raar geluid want dan stopt hij en loopt in z'n vrij boven op het raam. Bovendien kan je niet voor alle ramen screens bevestigen, wel een screendoek met tourniquettes.
Al dit soort problemen heb je met andere buitenzonweringen niet.
@Zoebie - het ligt eraan met welk doel je naar buiten kijkt. Je kan misschien wel kijken of er nog een parkeerplek vrij is voor de deur als je ingespannen tuurt maar van de vogeltjes en de bloemen in de tuin genieten dat lukt niet door een screen
Al dit soort problemen heb je met andere buitenzonweringen niet.
@Zoebie - het ligt eraan met welk doel je naar buiten kijkt. Je kan misschien wel kijken of er nog een parkeerplek vrij is voor de deur als je ingespannen tuurt maar van de vogeltjes en de bloemen in de tuin genieten dat lukt niet door een screen