servicekosten huurwoning

23-03-2012 19:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en ga service kosten van rond de 110 euro betalen voor een huurappartement. Dit klinkt in mijn oren best veel. Op het huurcontract staat het niet gespecificeerd. Is dit ook echt veel of vallen servicekosten totaal niet met elkaar te vergelijken?
Waar betaal je dat voor? Is dat ook je gas, water en licht?
Het ligt er echt aan wat er allemaal bij in zit. Ik betaal vijf euro per maand, maar daar krijg ik dan ook alleen het hoognodige voor.
Dat betaal ik nog niet eens aan de VvE.

De servicekosten moeten wel worden gespecificeerd, ik betaal een eigenarenbijdrage voor de gemeenschappelijke pot (grote reparaties), schoonmaak, glazenwasser, inbraakpreventie (camera's) onderhoud lift en nog een paar kleinigheidjes.

Zitten de verwarmingskosten er misschien bij inbegrepen?
verba volant, scripta manent.
Dat betaal ik ook, maar dat komt door de verwarmingskosten (blokverwarming).
Sommige huisbazen doen dat bewust, zodat ze een aantrekkelijkere huurprijs kunnen vragen. Het moet wel gespecificeerd worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Idd blokverwarming en er zit een lift in het complex.
Soms vallen schoonmaakkosten eronder, of tuinonderhoud, stookkosten etc. Vraag een specificatie op.
Ik betaal 155 euro p/maand. Onderhoud van liften is erg duur schijnt..
Bij mij is het ¤130 en daar zit centrale verwarming en water bij.
Ligt er aan wat daarvoor gedaan wordt. Ik vraag de huurders van mijn appartementen in A'dam niet zo heel veel geld voor servicekosten. Alleen een bijdrage in de elektriciteit die nodig is om het licht in het trappenhuis te laten branden. Ik laat er verder niks doen (op normaal onderhoud na maar daarvoor reserveer ik een deel van de huurprijs).

Als je in een groot pand woont waar bijvoorbeeld de hal en het trappenhuis periodiek worden schoongemaakt, er een tuin bij hoort die wordt onderhouden enz... kost dat natuurlijk meer.

Vraag om een specificatie, die moeten ze je gewoon geven.
Nee dat staat er niet in heb nu ook om een specificatie gevraagd.
.
it's a big club and you ain't in it
Mijn huur is excl. gas water en licht en toch betaal ik 110 euro aan service kosten. Ik vind 110 euro erg hoog voor alleen service kosten. Wat zou er dan zo duur moeten zijn?
In je andere topic schrijf je dat je blokverwarming hebt? Die kosten daarvan zullen dan wel in je servicekosten zitten. Dat is tenminste heel gebruikelijk.
Ok idd ik heb geen specificatie ontvangen en daar heb ik nu wel om gevraagd. Heb het contract nog niet ondertekend.
mijn zoon betaalt 150 euro. Hij woont in een appartement.

Het is voor onderhoud lift, verfwerk, schoonmaak van publieke ruimten, en inpandige parkeerplaats.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
ik betaal 215

Ja das een hoop. is incl 80 euro gas en 18 water volgens mij.

Verbruik dat alleen niet, dus krijg in het begin van het jaar een hoop terug.

verder lift, tuin, schoonmaken, enz, enz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven