Show hier je tuin! (inspiratietopic)

04-07-2010 12:57 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Dank!
Ook in dit topic maar even de vraag ..daar ik echt compleet geen inspiratie heb,

Enig idee hoe ik dit leuk ga aankleden?

Het is een heel kleine tuin 4 breed bij 7 lang en zoals je op de foto kan zien helemaal leeg nu.

Wij gaan binnenkort de sleutel hiervan krijgen en dan wil ik het liefst gelijk de tuin in orde maken zodat we lekker van dit weer in de tuin kunnen genieten ...

Alvast bedankt voor het meedenken
Ik zou de gehele tuin betegelen en met potten en bakken (langwerpig) werken en evt een pergola in een hoek met een zitje eronder.
Stroller; ik zou even de link weghalen, iedereen weet nu waar jij binnenkort woont....lijkt me niet zo slim.

Verder wat vragen:

- heb je kinderen?

- wat wil je in de tuin doen? (spelen? bbq'en? relaxen? opbergen?)

- hou je van kleur of juist van groen?

- heb je budget of moet het zo snel en liefst goedkoop mogelijk?
Prachtig huis trouwens! En ik zag ook een dakterras, gaaf!
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=48
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=47
Oh die tuin vraagt om bestraten met oude keitjes, leuke potten met een oude look, zink etc. Brocante, en een leuke tuinset van hout of metaal in een romantische look. En veeeeeeel bloemen.
Zo de link is weg gehaald,

Ja leuk huis he, ik (we ) zijn er ook heel erg blij mee, ik zag het op funda en was direct verkocht,hij heeft totaal maar 5 dagen te koop gestaan.

Maar het volgende,kinderen hebben we nog niet,we zouden ze wel graag willen maar dat is iets voor in de toekomst mocht het ons gegund zijn.

In de tuin wil ik eigenlijk voornamelijk relaxen, ik ben niet echt een tuin mens dus wil niet al teveel onderhoud maar alleen maar tegels lijkt me maar saai.
Waarom in hemelsnaam helemaal bestraten, zooo zonde!
Ja precies ik wil het ook niet helemaal bestraat hebben , dat vind ik kil en ongezellig en past niet bij de stijl van ons huis.

Het huis is al 110 jaar oud , en ik zie er meer een soort romantische tuin in ..

tenminste dat is wat ik er van wil maken , maar hoe he ...
Miss chicken,

Ja ik snap wat je bedoeld .. zoiets zie ik er ook wel in eigenlijk
Een grasveldje is niet veel onderhoud Eens per week ff maaien en klaar.

Maar goed, wat ik dan zou doen is onder dat stukje pergola ofzoiets (naast die klimplant tegen de muur) daar een terras aanleggen, eventueel die pergola groter maken en er een mooie klimplant overheen laten groeien (blauwe regen, clematis, passiebloem, zoiets).

Dan in het grote rechte stuk een grasveldje (zelf zaaien of, voor sneller resultaat grasmatten laten leggen) De verhoogde borders mooi zo laten en op die lange muur een stukje tuin, óf het gras door laten lopen tot aan de muur en daar werken in de hoogte (dwz potten aan de muur maken, of klimplanten tegen een (mooi) rek, etc)

Vanaf de poort een paadje (kleine keitjes) langs het gras.

Voor het dakterras zou ik van die vierkante houten vlonders kopen (of zelf 1 geheel maken is denk ik goedkoper). En daar dan een paar fruitboompjes in grote bakken zetten, en groente gaan verbouwen want waarschijnlijk is de ligging tov de zon perfect en een zitje maken (bistrosetje? of juist hangmatten of ligbedden) met rondom wat leuke potten met mooie planten die goed tegen de zon kunnen (stamrozen? bamboe? Bougainvillea?)
quote:Sarah Scott schreef op 06 juli 2010 @ 10:35:

Waarom in hemelsnaam helemaal bestraten, zooo zonde!

Ik ben allergisch voor tuinieren ghehehe

Potten en een dichtgegroeide border zijn nog te behappen voor me
Die vogelverschrikkers Sarah! Geweldig
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ook over de pergola kan; klimrozen natuurlijk! Past idd beter bij het sfeertje wat MissChicken ook aangeeft. En ik zou zelf accessoires neerzetten/ophangen in het wit.
quote:nouschi schreef op 06 juli 2010 @ 10:48:

Die vogelverschrikkers Sarah! Geweldig Mooi he! Samen met de kinderen gemaakt
quote:Sarah Scott schreef op 05 juli 2010 @ 15:18:

Ik zit even te zoeken naar wat het kan zijn, die van jou. Komen er ook zaden aan? Hoe zien die er uit?Oja MissKip, geef nog eens antwoord? Je bent hier nu toch
Deze durfde ik er niet bij te zetten want ik dacht al heeft vast heel veel werk gekost maar ik zat echt hardop te lachen hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sarah Scott schreef op 06 juli 2010 @ 10:49:

Wat ook over de pergola kan; klimrozen natuurlijk! Past idd beter bij het sfeertje wat MissChicken ook aangeeft. En ik zou zelf accessoires neerzetten/ophangen in het wit.Jaaaaa helemaal leuk!
Mag wel hoor Hé zeg, ben geen professionele vogelverschrikkerbouwer heur, t was voor mij ook de eerste keer
quote:Sarah Scott schreef op 06 juli 2010 @ 10:50:

[...]

Oja MissKip, geef nog eens antwoord? Je bent hier nu toch

Oh finaal overheen gelezen....te moeilijk, geen verstand van

(loopt naar de tuin voor een onnozele blik)
Nog onnozelere blik: Daar waar die bloemen zaten zit nu....niks. Geen zaden dus.
Huh, da's vreemd..... Maar oke, dan kan ik nog ff verder zoeken
Wij hebben pas een mini vijvertje aangelegd;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven