sierlijsten plafond

28-09-2012 06:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij hebben de muren afgelopen week laten stucen. Nu komen er sierlijsten lanags de randen. Wat is doorgaans de volgorde?

Eerst plafond schilderen, dan de muren en dan sierlijsten erop?

En schilder jullie die sierlijsten mee? Wij hebben van dat soort piepschuimachtige sierlijsten.
Als je ze niet meeschildert blijven ze er erg piepschuimig uitzien. Lijmen en schilderen, zou ik zeggen
Op de stuclaag plakken en meeschilderen in de kleur van het plafond.
Ik zou ze schilderen voordat je ze opplakt, hoef je ook niet moeilijk te doen met afplakken e.d.
Ignorance is bliss
quote:galadriel schreef op 28 september 2012 @ 07:20:

Op de stuclaag plakken en meeschilderen in de kleur van het plafond.

Wij hebben eerst de bovenste rand van de muren geverfd, daarna de lijsten geplakt, plafond en lijsten in 1x geverfd, toen de rest van de muren.

Hoef je bij het muren schilderen niet zo op te letten.
Maarreh... ga je nu voor élk project een topic openen?

Loop eens binnen bij de hornbach of de gamma. Die hebben allemaal gratis foldertjes met uitleg hoe je iets moet doen.
Ik heb eerst de lijsten geplakt, daarna de lijsten + plafond geschilderd en daarna de muren.
quote:Yvonne77 schreef op 28 september 2012 @ 08:29:

Ik heb eerst de lijsten geplakt, daarna de lijsten + plafond geschilderd en daarna de muren.Hier net zo! Eerst schilderen werkt niet, je zal de lijsten ook nog netjes af moeten kitten (tenminste hier wel) dus komt er weer viezigheid/kit aan je geschilderde muur.
Zorg dat je stucwerk goed droog is voordat je de sierlijsten erop lijmt.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Wij hebben sierlijsten erop laten stucen. Kost een beetje (veel!) maar dan heb je ook wat. Zooooooo mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven