Slakken in aquarium

06-02-2012 11:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zaten er tussen de plantjes voor mijn goudvissen wel eens slakjes die algen weg aten. Tegenwoordig kom ik ze nooit meer tegen.

Mijn dierenwinkel heeft ze niet. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen?
Een dierenspeciaalzaak heeft normaal wel slakken zitten, verschillende soorten. En anders naar een aquariumzaak die enkel aquariums doet. In de dierenwinkel hier in de buurt hebben ze in elk geval altijd wel slakken zitten.
Of heb je niemand in je vriendenkring met aquariums?

Op forums over vissen en aquariums willen ook wel eens advertenties staan met slakken te koop.
Die kleine slakjes komen meestal met plantjes mee, die koop je niet. Maar vraag elke aquariaan en je mag er een paar hebben

In de dierenwinkel kan je wel appelslakken (grote slakken) kopen en soms ook helena's, dat zijn slaketende slakken voor als je een plaag hebt. Ik heb alleen van die kleine torenslakjes die met plantjes zijn meegekomen en één appelslak.
Slakken komen in eitjes mee op planten. Koop een plantje af haal er eentje uit het aquarium van een vriend?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik koop regelmatig plantjes maar daar komen nooit meer slakken uit. Gek hè vroeger nl wel.

Ken verder niemand met vissen.
Bij ons begon het ook met een paar kleine slakjes die mee gekomen waren tussen een paar gekregen plantjes. Die beestjes vermenigvuldigden zich erg snel, dus we hadden echt een plaag. We hebben nu een nieuw aquarium en alle plantjes zijn zorgvuldig afgespoeld om te voorkomen dat de slakken mee verhuisden naar het grotere aquarium.

Ondanks dat de grotere slakken best mooi zijn, heb ik toch liever een aquarium zonder slakken.
Marktplaats.
Koop iig een appelslak, die kan zich in zijn eentje niet voortplanten! Anders heb je zo een slakkenplaag
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heb op MP gekeken maar de slakken die ik zie zijn voor tropische aquaria. Ik heb een simpel koudwater aquarium
Pas wel goed op welke appelslak je koopt dan, er zijn er bij die planten eten en ze worden allemaal onder dezelfde naam verkocht.

Daar heb je ook niet snel een plaag van, gewoon de eitjes weghalen, die worden boven water gelegd dus makkelijk te zien.
Bazinga!
Appelslakken zijn idd niet voor koudwater. Ik zou toch eens contact zoeken met lokale aquariumvereniging oid want er is vast wel iemand met wat torenslakjes die je mag hebben.
O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.
Ik had trouwens ook ooit vissen die de slakken op aten. Heb je wel echt goudvissen of zijn het toch stiekem oranje piranha's.
quote:madamecannibale schreef op 08 februari 2012 @ 21:08:

O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.Minder eten geven en/of een slak etende slak kopen bij een speciaalzaak.. Wanneer je in Drenthe woont kan ik je een goede aanbevelen.
quote:madamecannibale schreef op 08 februari 2012 @ 21:08:

O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.

Kom hier gratis slak-etende-slakken ophalen!

Die zijn bij mij een plaag tegenwoordig.
Geldt ook voor jou TO. Ze eten ook vissenvoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven