Slakken in aquarium
maandag 6 februari 2012 om 11:12
Die kleine slakjes komen meestal met plantjes mee, die koop je niet. Maar vraag elke aquariaan en je mag er een paar hebben
In de dierenwinkel kan je wel appelslakken (grote slakken) kopen en soms ook helena's, dat zijn slaketende slakken voor als je een plaag hebt. Ik heb alleen van die kleine torenslakjes die met plantjes zijn meegekomen en één appelslak.
In de dierenwinkel kan je wel appelslakken (grote slakken) kopen en soms ook helena's, dat zijn slaketende slakken voor als je een plaag hebt. Ik heb alleen van die kleine torenslakjes die met plantjes zijn meegekomen en één appelslak.
maandag 6 februari 2012 om 11:26
Bij ons begon het ook met een paar kleine slakjes die mee gekomen waren tussen een paar gekregen plantjes. Die beestjes vermenigvuldigden zich erg snel, dus we hadden echt een plaag. We hebben nu een nieuw aquarium en alle plantjes zijn zorgvuldig afgespoeld om te voorkomen dat de slakken mee verhuisden naar het grotere aquarium.
Ondanks dat de grotere slakken best mooi zijn, heb ik toch liever een aquarium zonder slakken.
Ondanks dat de grotere slakken best mooi zijn, heb ik toch liever een aquarium zonder slakken.
maandag 6 februari 2012 om 13:49
maandag 20 februari 2012 om 16:33
quote:madamecannibale schreef op 08 februari 2012 @ 21:08:
O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.Minder eten geven en/of een slak etende slak kopen bij een speciaalzaak.. Wanneer je in Drenthe woont kan ik je een goede aanbevelen.
O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.Minder eten geven en/of een slak etende slak kopen bij een speciaalzaak.. Wanneer je in Drenthe woont kan ik je een goede aanbevelen.
maandag 20 februari 2012 om 17:36
quote:madamecannibale schreef op 08 februari 2012 @ 21:08:
O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.
Kom hier gratis slak-etende-slakken ophalen!
Die zijn bij mij een plaag tegenwoordig.
O ik wou dat ik geen slakken had in mijn aquarium. Ze zijn een ware plaag. Kijk even in de dierenwinkel in welke plantjesbak slakken zitten en koop een paar plantjes uit die bak.
Kom hier gratis slak-etende-slakken ophalen!
Die zijn bij mij een plaag tegenwoordig.