Slechte huisvrouwen

31-03-2011 12:39 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoals ik, hangen dus op dinsdag de was buiten op, constateren op woensdag dat de was nat is geregend en denken op donderdag een keer na over wat er met die was moet gebeuren.

Moet ik het nu nog een keer wassen, of kan ik het gewoon in de droger gooien? Dank u.
quote:mutsy20 schreef op 31 maart 2011 @ 13:13:

Mijn vriend draagt geen overhemden, alleen maar afgeragde bandshirts. Daar heb ik hem op uitgekozen.Damn, you're good!
en de kinderen zijn ernstig erfelijk belast. Als ik hun vraag iets op te ruimen, krijg ik een zucht en een gekweld " ik moet ook alles doen hier".
quote:breezerananas schreef op 31 maart 2011 @ 12:58:

Of je bh even in een sopje zetten. Waarna man na een dag of 4 opmerkt dat die bh onderhand toch wel schoon zou moeten zijn nu.Teveel moeite. Ik gooi het in de wasmachine, in zo'n netje zodat eventuele beugels niet gaan zwerven.
@mutsy, de mijne draag ook meestal tshirt of lange mouwen shirts maar de paar keer per jaar dat ie een overhemd aan doe doe ie het mooi zelf.(of het overhemd wordt na afloop goed uitgehangen, hij draag er toch altijd een t-shirt onder en gaat weer de kast in )

Nu moet ik wel toegeven dat ik wel geregeld opruim, zeker de woon en slaapkamer, studeerkamer en zolder ligt meestal wel meer zooi. Voor het oog lijkt het dan best netjes, goed je moet niet achter de kasten kijken, want die gaan alleen van de muur als dat katten zo'n beetje al hun speelgoed kwijt zijn (lees: kat die half onder kast verdwijnt om iets te pakken en dan zielig gaat miauwen omdat ie klem zit)
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik op maandag alles was en alles strijk, maar de laatste was in de wasmachine en droger vergeet ik voor het gemak meestal maar even en daar kom ik dan de maandag daarna pas weer bij uit.

Ik ben op maandags dus altijd heel chagrijnig. Oja, en dan ligt het gewassen en gestreken in de wasmanden en dan ligt dat ook weer tot de week erna want dan heb ik die manden nodig, maar ondertussen heb ik er alweer heel veel dingen uitgevist zodat de rest ook weer door elkaar ligt pfff
quote:Lizzl schreef op 31 maart 2011 @ 13:27:

[...]

Teveel moeite. Ik gooi het in de wasmachine, in zo'n netje zodat eventuele beugels niet gaan zwerven.

Ha ha, inderdaad, op het moment dat je een sopje (alleen het woord al) maakt voor je was ben je in mijn ogen absoluut geen slechte huisvrouw.

Maar goed, mijn standaard is ook niet zo heel hoog geloof ik
Ik laat zelfs m'n handdoeken en ondergoed in de droger liggen en pak er elke dag 'n schoon setje uit. Plan mijn wasbeurten zo in dat dat kan.
quote:Lizzl schreef op 31 maart 2011 @ 13:27:

[...]

Teveel moeite. Ik gooi het in de wasmachine, in zo'n netje zodat eventuele beugels niet gaan zwerven.Nog noooooit zo'n netje gebruikt, heb nog maar 1x een beugel uit de gaatjes moeten vissen, maar die bh was dan ook wel echt op.
quote:Starshine schreef op 31 maart 2011 @ 13:27:

en de kinderen zijn ernstig erfelijk belast. Als ik hun vraag iets op te ruimen, krijg ik een zucht en een gekweld " ik moet ook alles doen hier". hebben we dezelfde kinderen of lijken ze zo versc hrikkelijk op elkaar?
waS in een sop doen deed ik alleen onder invloed van de zwangerschapshormonen
Ik haaaat wassen! Het komt iedere keer weer terug en mijn man denkt dat ik er maar weinig werk aan heb?!

Heb net een uur staan strijken en heb nu gewoon pijn in mijn lendenen. Klere-huishouden!
quote:elninjoo schreef op 31 maart 2011 @ 13:32:

Ik laat zelfs m'n handdoeken en ondergoed in de droger liggen en pak er elke dag 'n schoon setje uit. Plan mijn wasbeurten zo in dat dat kan.Briljant! Van jou kunnen we leren!
quote:Ska schreef op 31 maart 2011 @ 13:19:

Ik ga maar eens even de wasmachine aanzetten, daar zit al 3 dagen natte was in. En de droger aanzetten, daar zit ook al 3 dagen natte was in. Of misschien is die al vanzelf droog zonder stroom verbruikt te hebben. Ska, ben jij in mijn huis? Hoef ik mooi zelf niet die wasmachine met al 3 dagen was op spoel stop en die droger die al 3 dagen knippert omdat t filter vol zit en niet verder droogt aan te zetten....
quote:Claudia2010 schreef op 31 maart 2011 @ 13:40:

Ik haaaat wassen! Het komt iedere keer weer terug en mijn man denkt dat ik er maar weinig werk aan heb?!

Heb net een uur staan strijken en heb nu gewoon pijn in mijn lendenen. Klere-huishouden!

Maar wat strijk je dan allemaal?

De zus van mijn ex streek bijvoorbeeld ook washandjes en sokken
Ik dacht dat ik erg was, maar het blijkt dus nog erger te kunnen! Ik haat die was! Wassen vind ik nog niet eens zo erg, in de droger stoppen ook niet, maar dat klotestrijken. Zo kut. Boven ligt het dus helemaal vol met schone was.
quote:Lizzl schreef op 31 maart 2011 @ 13:42:

[...]

Maar wat strijk je dan allemaal?

De zus van mijn ex streek bijvoorbeeld ook washandjes en sokken Het was vooral kleding die er al 3 weken lag, we hadden niks meer om aan te trekken
Ik begon hier met posten dat het bij mij niet zo erg is, maar ik heb nog wel iets op te biechten....

En dit maakt mij herkenbaar voor eventuele kennissen/vriendinnen die hier ook posten, dus met alle risico van dien

Ik heb jarenlang heel bewust zeer goedkope keukenzooi gekocht, zodat ik het kon weggooien als ik het zat was om af te wassen. Een wokpan voor ¤3 bij zo'n goedkope troepjeswinkel.

En een stapel van 100 papierenbordjes (geen plastic) voor wèhnâg - ik had standaard dat soort bordjes in huis. Of foliepapier over je bord vouwen als je bijvoorbeeld vis eet - dat gaat best stinken als het bord te lang blijft staan en opdroogt met eventuele restjes. Klaar? Folie eraf en het bord kan weer de kast in.
Ow heerlijk dit!

Ik heb vanochtend uit pure noodzaak wat shirtjes gestreken van de kinderen, en dan alleen de voorkant want anders was het teveel werk.....

De pest is, ik wil dat alles netjes gestreken in de kast ligt, en dat mijn wasmanden niet uitpuilen.... maar dat lukt nooit!

Ik moet zo nog opruimen, stofzuigen en dweilen, moet om 15:00 weg, dus waarschijnlijk pak ik om 14:50 de stofzuiger om even de zichtbare plekken te doen...... heb ik nog mooi een uur de tijd om te forummen
quote:Claudia2010 schreef op 31 maart 2011 @ 13:43:

Het was vooral kleding die er al 3 weken lag, we hadden niks meer om aan te trekken

Tja, dan moet je wel

Ik strijk echt alleen maar blouses en overhemden, maar dan ook echt alleen wat we nodig hebben. Heel mutserig, maar op zondag strijk ik dus zo'n 5 overhemden voor mijn vriend en mijn blouses alleen als ik ga werken. En dan draag ik ook een gilet, dus strijk ik alleen wat zichtbaar is
quote:VieVaaVee schreef op 31 maart 2011 @ 12:56:

Mirrimpie jij hoort er eigenlijk niet bij. Jij wast het nog een keer. Foei!Ja maar, ja maar... ik ben nu met zwangerschapsverlof dus heb ik tijd zat.... En dacht misschien word ik ooit nog een goeie huisvrouw.... Ben er bang voor eigenlijk. Het is al zo erg dat mijn moeder aangeboden heeft om volgende week mijn ramen te komen doen. Dat mag ze best, zij is een hele goeie huis vrouw!!!
Overigens ligt de natte was nog steeds op mijn aanrecht...
Haha poppedotje, een en al herkenning. Ik ben geloof ik een luie vrouw...kijk ik naar sommige vriendinnen of collega's, dan zijn die de hele dag aan het soppen, activteiten doen op school, breien, haken en de hele reutemeteut. Ik kan soms 2 keer per dag een dutje doen of uren lang lezen of computeren/forummen. Heerrrrrlijk.

Enne Lizzl...best goeie tips!
quote:Lizzl schreef op 31 maart 2011 @ 13:50:

[...]

Tja, dan moet je wel

Ik strijk echt alleen maar blouses en overhemden, maar dan ook echt alleen wat we nodig hebben. Heel mutserig, maar op zondag strijk ik dus zo'n 5 overhemden voor mijn vriend en mijn blouses alleen als ik ga werken. En dan draag ik ook een gilet, dus strijk ik alleen wat zichtbaar is
Wat er bij mij op de agenda staat voor vandaag:stoffenstofzuigenwas vouwen

Valt best mee Ik denk dat ik om 14:00 ga beginnen... stoffen met vochtige doekjes: 5 minuten, stofzuigen met franse slag: 10 minuten, was vouwen: 5 minuten.

Oja, aardappels schillen. Dat haat ik
Het stomme is, ik was altijd heel netjes, streek beddengoed en theedoeken, stofzuigde dagelijks.... maar sinds ik redelijk onregelmatig werk ben ik mijn ritme kwijt....(al 6 jaar) alleen toen ik zwanger was had ik het weer even terug! daarna ondekte ik het vivaforum....

Ik zweer het, vivaforum en farmville hebben mijn huishouden om zeep geholpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven