sokken mooi houden

05-01-2010 18:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn sokken gaan er altijd zo snel aan door het wassen...zitten snel gaten in waardoor ik ze vrij snel weg moet gooien. Ik weet niet zo goed hoe ik dit kan voorkomen. Sokken kunnen best vies worden dus ik zie het niet zitten om ze op een wolprogramma bij maar 30 of 40 graden te wassen. Heb ook niet al te beste ervaringen met wasnetjes. Kent iemand dit sokkenprobleem?
Denk dat het aan de kwaliteit van je sokken ligt. Heb je dure sokken? Of van bijv. H&M?
Sokken van mijn man zijn ook altijd zo gauw kapot, de mijne niet. Wij kopen altijd goedkope sokken. Heb je misschien veel eelt of kloven op je voeten/hakken? Dat is bij hem in ieder geval wel de reden dat de sokken gauw kapot gaan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heb je scherpe nagels? Ik doe enorm lang met mijn sokken (vaak van de Hema of Zeeman) en als ik ze al weggooi is het omdat ze op onverklaarbare wijze wees zijn geworden..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koop ten eerste altijd zwarte sokken, dan zie je er geen vlekken op.
Ik denk idd ook niet dat het door het wassen komt, eerder door harde plekjes op je voeten. Ik heb nog nooit één sok verwassen en ze komen toch echt gewoon van de Hema.
quote:viva1973 schreef op 05 januari 2010 @ 18:46:

Denk dat het aan de kwaliteit van je sokken ligt. Heb je dure sokken? Of van bijv. H&M?

Mijn sokken van de H&M gaan al jááren mee

Ik koop nooit dure sokken, maar ze gaan eigenlijk nooit kapot.

Ik was ze op 40 of 60 graden.
Peas on earth!
Geen goedkope nemen, dat is slechte kwaliteit.
Gewoon nieuwe kopen! Zo duur zijn die dingen niet. Vooral nu niet, in de sale-weken. Heb gisteren vijf paar voor vier euro aangeschaft, dus ik kan weer even vooruit.quote:himalaya schreef op 05 januari 2010 @ 19:13:

Heb je scherpe nagels? Ik doe enorm lang met mijn sokken (vaak van de Hema of Zeeman) en als ik ze al weggooi is het omdat ze op onverklaarbare wijze wees zijn geworden..Ik raak ook steeds de helft van een paar kwijt! HOE KAN DAT TOCH?
Loop je misschien af en toe buiten op je sokken (om het vuilnis buiten te zetten ofzo)? Dan slijten ze ook snel denk ik.
Don't eat socks!
Nee echt?
Ik heb jarenlang Hema- en Scapinosokken gedragen, maar sinds twee jaar vallen die dingen vanzelf uit elkaar. Na het dragen vallen de pluizen er letterlijk uit! Die pluizen blijven ook aan mijn poezelig zachte voetjes zonder eelt en Hobbitnagels 'kleven'. Dat pluis zorgt ervoor dat er minder sok overblijft, waardoor ze sneller slijten, denk ik. Goed gedaan, hoor...
Wil niet opscheppen ofzo, maar heb altijd mooi gemanicuurde voeten en nageltjes. Daar kan het niet aan liggen. Loop er ook niet buiten mee.

Wel komen ze van de iets goedkopere winkels als H en M en C en A. Weet iemand een winkel met kwaliteitssokken?

Dat mijn sokken wees worden komt ook weleens voor haha,

Zo zielig als ze zonder wederhelft zitten of de ene is beschadigd door een gat! Vroeger dichtte ik ze maar heb daar niet meer steeds zin in.
teennagels knippen en eelt beperken en in huis sloffen dragen... lijkt me genoeg. Ik doe echt jaren met mijn sokken, koop wel een hoop dezelfde tegelijkertijd want anders heb ik wel allemaal eenlingen over....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
God, daar heb ik nou nooit bij nagedacht... maar op 40 graden wassen is prima hoor/ Of heb je echt van die zweetkakkers?
ik zweer bij falke sokken. Ze kosten een fortuin maar zitten perfect en gaan lang mee. Ik heb wel eelt en doe al jaren met dezelfde sokken. Zijn te koop bij oa intersport.
Mijn sokken slijten op zich niet snel, maar worden wel vaal. Vooral zwarte sokken. Ook Falke en Hudson sokken hebben dat. Erg jammer.
Schoenen die je draagt kunnen ook slijtage veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven