Spijt van verhuizing

01-05-2016 13:33 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van een leuke STAD naar een DORP. Mijn vriend komt uit dit dorp en wil ECHT NIET vertrekken. Al zijn jeugdvrienden en hobby's heeft hij hier. Ik kom uit de stad, dacht van het is wel romantisch zo in een dorp (1600 inwoners, geen supermarkt ed, alleen 1 dorpskroeg.) Gelukkig ligt het dorp slechts 30 minuten rijden van mijn geliefde stad.

Nu we een zoontje hebben van 8 maanden, mis ik echt super veel mijn ouders en vriendinnen. Gewoon even gezellig met de kinderwagen de stad in wandelen, koffietje doen, even naar het park. In dit klotedorp kan je slechts 1 rondje wandelen, je moet steeds al je bende inpakken en altijd een eind rijden voordat je iets leuks treft.

Mijn vriend werkt 5 dagen per week en wil ook niet minder gaan werken. Ik werk flexibel / deels thuis en ben dus veel thuis. Ik begin hier steeds ongelukkiger te worden. Ik zie op tegen de tijd dat onze zoon HIER straks naar de dorpsschool gaat en je helemaal aan huis gekluisterd zit.

Mijn grote wens is mijn zoon in de stad te laten opgroeien, met hippe moeders, niet van die kortgeknipte haar dorpstrutten en geroddel op het schoolplein. Gelukkig heb ik nog even de tijd, hij is nog geen 4 jaar ...

Herkent iemand dit? Ik ben super gek op mijn vriend en wil ook niet uit elkaar, maar hier de rest van mijn leven blijven wonen zie ik ECHT NIET zitten.
quote:sofietje83 schreef op 01 mei 2016 @ 16:55:

Leuk dat TO ook reageert trouwensJA HE!
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2016 @ 13:53:

[...]

Serieus, 80m2 met 2 kinderen en zonder tuin? Wat sneu voor jouw kinderen.

Wat sneu dat jij denkt dat dit sneu is.. Ik ben opgegroeid in een flat nog kleiner, met twee pubers en twee baby's en dan mijn ouders.. Je leert rekening houden, samen zijn, omgang met alle buren in je flat, en al die kinderen... Op het plein speelde alle kinderen samen, of ging de hele flat

Bbq'en. Ik vind het sneu dat al die kinderen met tuin alleen maar gamen!
Stad, dorp, vinexwijk; het kan allemaal mee- of tegenvallen. Geen plaats of persoon is hetzelfde.

Het verbaast me dat TO eerst een romantisch idee had van wonen in een dorpje, maar dit niet zo blijkt te zijn. Ik bedoel, je kwam toch al enige tijd in het dorp van je vriend dus je kon je daar toch wel iets bij voorstellen?

Misschien zou het anders voor je zijn als je in een stad had gewerkt en in het dorp zou wonen. Misschien, in jouw geval, het beste van twee werelden?

Én thuis werken, én plots in een dorp wonen, én een kind krijgen met allerlei veranderingen vandien is best veel.

Zouden vrienden/familie uit de stad vaker naar jou willen toekomen? Even spontaan misschien een uurtje is wellicht lastig, maar jij bent denk ik inmiddels ook minder flexibel geworden vanwege de zorg voor je kind met voedingen en slaapjes die er nu bijhoren.

Zou je met je vriend kunnen afspreken dat je bijv. een vaste middag of avond in de week reserveert voor bezoek aan je vrienden/familie in de stad? Je vriend kan wel van alles willen maar jij bent al voor hem speciaal naar zijn dorp verhuisd en hij was er zelf bij toen jullie een kind maakten. Wat concessies naar jou toe kan geen kwaad.

Zijn er trouwens wel duidelijke voordelen om in het dorp van je vriend te wonen? Willen zijn ouders bijv. in de toekomst een dagje op je kind passen? Wonen de dorpelingen hun hele leven al in dat dorp en staan ze niet open voor nieuwe gezichten, of valt dat op zich wel mee?
quote:sofietje83 schreef op 01 mei 2016 @ 14:43:

Doe eens een plaatjeIk heb geen plaatjesplakrechten, maar denk aan een ruim een half voetbalveld met gras, trampoline, schommels, glijbaan, klimbomen, hutten in de struiken, boomhut en een poortje naar het bos. En een stuk bestraat om de vijver heen (kikkervisjes en ander slootleven) om te fietsen of skeeleren.
quote:cellista schreef op 01 mei 2016 @ 17:36:

[...]

Ik heb geen plaatjesplakrechten, maar denk aan een ruim een half voetbalveld met gras, trampoline, schommels, glijbaan, klimbomen, hutten in de struiken, boomhut en een poortje naar het bos. En een stuk bestraat om de vijver heen (kikkervisjes en ander slootleven) om te fietsen of skeeleren.Ondanks dat ik niet weg wil uit de stad lijkt me dit heerlijk!
tja regel een oppas voor de kinderen en ga een dagje shoppen in de stad.

Je maakt het leven in een stad wel erg mooi.

Persoonlijk zou ik liever in een dorp wonen geloof ik, maar helaas kan ik momenteel geen auto betalen dus dan houdt het een beetje op
Het is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt he! En idd de drukte van de stad kun je opzoeken toch?

Misschien zijn die meiden uit het dorp best heel leuk (ondanks dat ze kort haar hebben)
Ik ben ooit ook eens verhuisd voor een man,250 km verder.

Ik had ook heel mijn leven in een klein dorpje gewoond en snap goed wat je bedoeld. Ik doe het nooit meer en ben blij dat ik weg ben daar,was ook erg ongelukkig.

Maar je zit maar 30 min van de stad vandaan,je staat er zo!
quote:Courage- schreef op 01 mei 2016 @ 15:40:

Je hebt echt dorpsmensen en stadsmensen volgens mij.

Ik word ongelukkig in een dorp - heb er gewoond, weet waar ik over praat. Dat dorp van Alinea klinkt nog leuk, maar volgens mij is dat een uitzondering.

En stad is wel iets meer dan Amsterdam; als je de AH van het Vondelpark vergelijkt met de super uit je buurt, dan vergelijk je wel twee uitersten. Amsterdam is mij weer te massaal en teveel randstad. Er zijn nog zóveel andere steden buiten de randstad!

Ik woon aan de rand van een middelgrote stad, heb de snelweg in de buurt, ben zó op het station. Huis met tuin, veel ruimte.

Het liefst zou ik nog in het centrum zelf wonen, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen: hier is het rustig en zit ik vlakbij de snelweg en kan ik makkelijk parkeren. In het centrum is lastig(er) met de auto en meer geluiden. Maar ik mis wel het de deur uitlopen en een terrasje doen. Dat had ik ooit wel.Alsof elk dorp en elke stad hetzelfde is?
Ik zou sowieso niet in een dorp willen wonen. Al helemaal niet met schoonouders om de hoek ????
quote:Lief__ schreef op 01 mei 2016 @ 17:07:

[...]

Wat sneu dat jij denkt dat dit sneu is.. Ik ben opgegroeid in een flat nog kleiner, met twee pubers en twee baby's en dan mijn ouders.. Je leert rekening houden, samen zijn, omgang met alle buren in je flat, en al die kinderen... Op het plein speelde alle kinderen samen, of ging de hele flat

Bbq'en. Ik vind het sneu dat al die kinderen met tuin alleen maar gamen!Alsof alle kinderen met een tuin alleen maar gamen! Prima, dat jij het fijn vond in een overvolle flat, maar ik was als kind heel blij toen wij een tuin en de ruimte kregen. Waarom is het sneu wat ik van een gezin met jonge kinderen in een appartementje in de stad vind. Iedereen mag er toch anders over denken?
Ik ben jaren geleden ook van de stad naar een dorp gegaan. Net zwanger was ik toen. In het begin prima, want ik was met ruime een half uur in de stad. Toen een baby...en toen kwam het dorp erg op me af. Even rondje om met de wagen is saai. Ik mistte de stad toen enorm. Maar toen kind eenmaal op de fiets kon werd het al beter. En nu...3 kinderen en nog steeds in een dorp. En ik ben hier blij. De school is dichtbij. Ze spelen op straat, de oudste gaat overal zelf heen. fiets zelf naar zijn clubjes, gaat zelf naar school. Ideaal. Geeft mij weer meer vrijheid.

Kortom; je hebt een kleintje van 8 maanden. Dat maakt je wereldje sowieso heel klein. En helemaal in een dorp. Maar dat hoeft niet altijd zo te blijven. Maar bij sommigen natuurlijk wel.
quote:Pink-Ink schreef op 01 mei 2016 @ 17:38:

[...]

Ondanks dat ik niet weg wil uit de stad lijkt me dit heerlijk!Dat is het ook! En we wonen in een heel kneuterig dorpje, maar wel op 15 min fietsen van het centrum van een middelgrote stad. Dus de kinderen kunnen veilig over straat naar vriendjes maar we hebben wel alle faciliteiten van de stad in de buurt. Ik ga nooit meer weg hier
Cellista en pink ink ik ben zo benieuwd waar jullie dan wonen!!
quote:pipootje schreef op 01 mei 2016 @ 18:47:

[...]

Alsof elk dorp en elke stad hetzelfde is?

Nee, dat gaf ik zelfs al aan in mijn post.

Maar daar ging mijn bericht niet over. Ik denk dat er inderdaad stadsmensen en dorpsmensen zijn.

De uitspraak die ik vervolgens deed, ging over mijzelf. Ik ben geen dorpsmens. En daarbij maakt het niet of ik alle dorpen of steden over één kam scheer. Ik ken mezelf. En gelukkig mag ik uitspraken over mezelf doen.
Wij hebben ook in het centrum van een echte wereldstad gewoond, en dat was ook prima. Heel anders op veel vlakken, maar ook fijn wonen. Maar ik merk wel dat stads- en dorpsmensen eigenlijk niet zo heel veel verschillen uiteindelijk. Mensen zijn mensen, de omgangsvormen kunnen wat verschillen maar met een beetje aanpassing vind je altijd mensen met wie het klikt. Maar daar moet je dan wel voor openstaan, en uit de OP krijg ik niet het idee dat TO dat doet.
quote:cellista schreef op 01 mei 2016 @ 19:54:

Wij hebben ook in het centrum van een echte wereldstad gewoond, en dat was ook prima. Heel anders op veel vlakken, maar ook fijn wonen. Maar ik merk wel dat stads- en dorpsmensen eigenlijk niet zo heel veel verschillen uiteindelijk. Mensen zijn mensen, de omgangsvormen kunnen wat verschillen maar met een beetje aanpassing vind je altijd mensen met wie het klikt. Maar daar moet je dan wel voor openstaan, en uit de OP krijg ik niet het idee dat TO dat doet.Eens!
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 01 mei 2016 @ 15:44:

[...]

Ben ik niet met je eens. Hangt er erg vanaf hoe je in elkaar steekt. Voor mij gaat wonen in een grote stad niet om de dingen die daar te doen zijn maar om het soort mensen dat ik daar tegenkom.Deels met je eens. Als het heel belangrijk voor je is om (binnen een korte straal) veel gelijkgezinden tegen te komen, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het er inderdaad toe doen kan of je in een dorp of stad gaat wonen. Ik ben wat meer op mijzelf en gedij dus overal goed. Misschien dat ik er nog wel op terug kan komen indien ik "dompers" ga meemaken. Als dingen niet van de grond gaan komen omdat mensen terughoudend zijn of als de afdeling van mijn politieke partij een flop wordt omdat mensen een andere politieke kleur hebben. Tot nog toe geniet ik. Maar in de stad genoot ik ook.
quote:PlayingTheAngel schreef op 01 mei 2016 @ 14:32:

Kunnen we niet gewoon concluderen dat je niet alle dorpen en steden over één kam kunt scheren?! Ik woon in een vd grootste steden van NL, maar mijn wijk heeft een behoorlijk dorps gevoel. Eengezinswoning met tuin, veel groen in de buurt, kinderen kunnen zelfstandig naar school en grotendeels op aparte fietspaden naar de binnenstad. Oh en binnen 15min ben je daar, óf in de natuur. Ik heb goed contact met de buren, beter dan in mijn jeugd in een dorp waarin iedereen stiekem gluurde en veroordeelde.

Klinkt als mijn wijk!
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 15:13:

Een stad is vaak zo vol dat het gezellig drukke gevoel vaak ver te zoeken is..

Wat is nou 'gezelliger' met 100 man in de rij bij de Albert heijn om op het eind bij een chagrijnige kassajuf aan te komen of naar de buurtsuper waar 20 man is en je de helft van gezicht ken en je gezellig naar elkaar knikt om vervolgens bij je eigen janny de kassajuf af te rekenen die roept is de kleine meid niet mee?!

Ik krijg al stress als ik alleen maar denk aan boodschappen doen in de stad brrrHet grappige is dat je tweede geval precies mijn stadssupermarkt is.
quote:blueeyes*3 schreef op 01 mei 2016 @ 13:42:

Optie 1: halverwege gaan wonen.

Optie 2: verhuizen naar iets groter dorp.

Optie 3: latten

Optie 4: op zoek gaan naar huis in een stadswijk-met-dorpsgevoel.

Super bedankt voor alle lieve reacties! Doet me super goed die frisse blikken op de situatie!

Idd, 1,2,4 zijn geen optie. Latten heb ik ook voorgesteld, want ik heb mijn huis in de stad momenteel verhuurd.

Maar als ik de kleine dan weer zo lief samen zie met mijn vriend, wil ik dit ook niet uit elkaar halen nu hij nog zo klein is.

Wel is latten een goed alternatief voor de toekomst.

Ik zit er ook aan te denken om een vakantiehuisje te kopen aan de rand van de stad en dichtbij het strand en de duinen

Straks lekker met de kleine op de fiets zo naar het strand ipv die saaie polder hier ...

Ik rijd nu zo'n 3x per week naar de stad, dus dit voorlopig nog maar volhouden. Van de huuropbrengsten van mijn huis kan ik aardig wat keren mijn tank volgooien ;)

Het voordeel dat mijn vriend hier vandaan komt is dat hij veel mensen kent en de aansluiting dus makkelijker is. Toch ga ik niet zomaar bij zijn vrienden een 'bakkie' doen. Ik mis de verhalen over cultuur, mode, stadse dingen etc. Hier gaan de gesprekken veelal over koeien, iets wat me echt super gaat vervelen ...

Ben wel lid geworden van de plaatselijke sportvereniging. Dat is wel leuk.
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 15:20:

[...]

Ik heb hier nog nooit met 100 man voor de kassa gestaan. En hoezo zijn de caissières chagrijnig in een stad?

Haha, dat is nou precies de reden waarom ik de boodschappen tegenwoordig laat bezorgen ;)

Al dat getut en gesleep ... incl. baby, word al moe van de gedachte ...
Maar waarom is je vriend zo halsstarrig? Waarom wil hij geen 4 dagen gaan werken bijvoorbeeld? En waarom pik jij dat allemaal?
quote:spectral schreef op 02 mei 2016 @ 13:55:

Maar waarom is je vriend zo halsstarrig? Waarom wil hij geen 4 dagen gaan werken bijvoorbeeld? En waarom pik jij dat allemaal?

Dit. Ik kan me niet voorstellen dat je lekker verder leeft terwijl je partner ongelukkig is.

Latten is nu trouwens veel makkelijker, je kind weet dan niet beter. Met 4 gaan latten is veel traumatischer.

Daarbij kan hij jullie kind toch gewoon zien? Komt-ie 's avonds lekker naar jou en jij in het weekend naar hem.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik vraag me ook echt af waarom je vriend alles lijkt te bepalen. Vind jij dat wel oké? Ik krijg het al benauwd als ik lees hoe je over hem schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven