Spin!

17-03-2010 12:47 104 berichten
Help oh help oh help!! Ik zit nu met de laptop op veilige afstand!

Zag net mn kat rennen, met een ongelofelijk dikke spin die voor hem weg rende! Kat dreef de spin in een hoek maar omdat ik heel hard 'pak hem daaaaaaan!' gilde schrok de kat zo dat hij weg rende. Toen ging ik tegen andere kat gillen dat ze hem moest pakken, maar die schrok ook van mijn hysterie. (Meestal als ik een vliegje of iets anders kleins zie roep ik: kijk daar, kijk daar, pak maar! en dan snappen ze het wel maar nu gilde ik iets te hysterisch geloof ik)

God oh god. Het Monster is nu onder de kast gekropen en kat zit er voor te waken. Ik hou heel dapper vanaf een afstand de andere kant in de gaten voor als spin daar er weer onder uit komt.
Alle reacties Link kopieren
De dyson is erg grappig, dan kan je hem zien lopen in je eigen stofzuiger

Je katten voor de kast laten waken dan maar toch vriend thuis komt, druft die hem wel weg te halen dan.

succes ermee.
quote:lotje__ schreef op 17 maart 2010 @ 13:43:

Ik krijg meteen kriebels en check de muren of er geen spin zit....

Maar die wagen zich gelukkig niet heel snel binnen met 5 kattige-jagers

Dapper dat je de gitaar pakte! msschien zit er wel n nestje in? (sorry.....)
Nu zit ik dus argwanend naar mijn gitaar te kijken!
Je wilt dit vast niet horen...

Maar spinnen zijn altijd met twéé.
Ik snap dat mensen bang zijn voor de tandarts o.i.d..... Maar voor spinnen? Dat heb ik nooit begrepen. Angst voor muizen ook niet trouwens. Die beesten doen niks. Tenzij het een bruut van een tarantula is, en ook die doen 99 van de 100 keer helemaal niks. We wonen in nederland.

Gewoon oppakken en buiten zetten. Hij kan hooguit zijn tong naar je uitsteken ;)

Om de boel nog even te verergeren, wist je dat er in elk huis gemiddeld 500 spinnen zitten (en die zie je dus nooit ;)...) In heel oude huizen zijn het er nog veel meer....

Nu is er 1 dood bij de TO, waar zitten die andere 499
Oriane waarom.......?????
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Om efkes lekker te sarren ;)

Als 't wespenseizoen aanbreekt mogen jullie mij weer afzeiken....
quote:mamalelie schreef op 17 maart 2010 @ 14:00:

Je wilt dit vast niet horen...

Maar spinnen zijn altijd met twéé.quote:Oriane schreef op 17 maart 2010 @ 14:01:

Om de boel nog even te verergeren, wist je dat er in elk huis gemiddeld 500 spinnen zitten (en die zie je dus nooit ;)...) In heel oude huizen zijn het er nog veel meer....

Nu is er 1 dood bij de TO, waar zitten die andere 499 .........
quote:Oriane schreef op 17 maart 2010 @ 14:03:

Om efkes lekker te sarren ;)

Als 't wespenseizoen aanbreekt mogen jullie mij weer afzeiken.... wacht maar.....
Nog meer gruwel?! Wist je dat elk mens gemiddeld 25 spinnen opeet in zijn slaap . Da's echt waar!!
Ik vindt alle insecten en geleedpotigen of hoe die krengen ook mogen heten vies en eng. Ik wordt bij vlagen soms zelfs misselijk van ze en prijs mij gelukkig dat ik een stadse meid ben en in een land woon waar geen tarantula's en andere creeps vrij spel hebben.
quote:Oriane schreef op 17 maart 2010 @ 14:01:

Ik snap dat mensen bang zijn voor de tandarts o.i.d..... Maar voor spinnen? Dat heb ik nooit begrepen. Angst voor muizen ook niet trouwens. Die beesten doen niks. Tenzij het een bruut van een tarantula is, en ook die doen 99 van de 100 keer helemaal niks. We wonen in nederland.

Gewoon oppakken en buiten zetten. Hij kan hooguit zijn tong naar je uitsteken ;)

Nu is er 1 dood bij de TO, waar zitten die andere 499 Ik snap het wel, ben zelf nml ook als de dood voor spinnen (durf ze wel op te zuigen dat dan weer wel...).

Maar heb gewoon een trauma aan een spin over gehouden, echt.

Ik was een meisje van een jaar of 5 en zat op de vloer bij een vriendin van mn moeder mijn schoenen aan te doen. Het was in de hal, buiten lekker weer, ik had een korte broek of een rokje aan (in elk geval blote benen...). Maar goed, ik was mn schoenen dus aan het aandoen en toen voelde ik een gekriebel op mn been, ik kijken...loopt er een mega-grote hooiwagen op mn been. En dat gekriebel...brrrrrr, ik voel em nu nog lopen. Ik was zo geschrokken, helemaal panisch werd ik er van.

En sinds die dag ben ik bang voor alle spinnen. Ik weet dat ze niks doen, maar ze kriebelen wel! En dat is dus al erg genoeg!
Perfectionisme is niet perfect...
Bleh ik wilde helemaal niet op dit onderwerp klikken, maar hij blééf maar in de top10 staan, dus was blijkbaar erg interessant.

Ben nu ook rond aan het kijken, kan ik beter niet doen want uiteindelijk vind ik er altijd wel een. Kijk dus ook vaak expres niet op sommige plekken want dan heb je iig nog de illusie dat er géén zit als je het niet zeker weet..

Gelukkig binnenkort samenwonen, altijd een spinnenvanger in de buurt
quote:Spoken schreef op 17 maart 2010 @ 14:16:

Bleh ik wilde helemaal niet op dit onderwerp klikken, maar hij blééf maar in de top10 staan, dus was blijkbaar erg interessant.

Ben nu ook rond aan het kijken, kan ik beter niet doen want uiteindelijk vind ik er altijd wel een. Kijk dus ook vaak expres niet op sommige plekken want dan heb je iig nog de illusie dat er géén zit als je het niet zeker weet..

Gelukkig binnenkort samenwonen, altijd een spinnenvanger in de buurt
was je spin nou al gevangen trouwens?

Oh ik voel met je mee! Wat zul je blij zijn dat ie weg is.

Ben ook als de dood voor spinnen. Heb een keer gehad dat mijn mannetje mij thuis bracht en dat er 3 spinnen zaten. 2 in de woonkamer en 1 in de keuken. 3 van die grote, dikke, zwarte. Ik was echt te bang voor woorden.

Hij heeft me toen heel lief, nadat hij de spinnen had verwijderd, naar bed gebracht :-) .
@Lotje: Het monster is dood hoor. Niks vangen, gewoon meteen omleggen!

@Kattenkop: wat fijn om een vriend te hebben he

Je weet toch wel dat die dikke spinnen zich heel goed dood kunnen houden, maar later weer gewoon de pootjes nemen?

Zo ben ik eens gillend met m'n broek op m'n enkels van de wc komen rennen omdat de zogenaamd dode spin zich onder de rand had verstopt.

Mijn gevoel zei al dat er iets niet klopte en ik zag die gruwelijke pootjes zo onder de rand vandaan komen.

En dacht je dat ik hem door kon trekken?

Dat beest was sterk joh!
Ja en ook blij dat die niet bang is voor spinnen !

Vangen doe ik ook niet aan. Stel dat je de spin buiten zet en hij komt weer binnen . Alleen van dat idee al kan ik niet slapen. Nee hij MOET dood!
dubbel
quote:Whiskers schreef op 17 maart 2010 @ 14:34:

Je weet toch wel dat die dikke spinnen zich heel goed dood kunnen houden, maar later weer gewoon de pootjes nemen?

Zo ben ik eens gillend met m'n broek op m'n enkels van de wc komen rennen omdat de zogenaamd dode spin zich onder de rand had verstopt.

Mijn gevoel zei al dat er iets niet klopte en ik zag die gruwelijke pootjes zo onder de rand vandaan komen.

En dacht je dat ik hem door kon trekken?

Dat beest was sterk joh!

Aaaah hahahahah! Ik zie het helemaal voor me!

Voor de zekerheid toch even aan vriend gevraagd of de spin echt goed dood was, en hij zegt van wel. De spin viel namelijk een soort van uit elkaar toen mn vriend hem opveegde. Knappe spin die dat overleeft.
Ok.

Dan zal 'ie wel echt dood zijn.

Mijn toenmalige vriend vond het ook leuk.

Die heeft de camera gepakt en mij gefilmd!

En ik maar gillen en huilen en lachen en springen, ik werd helemaal gek.

Stomme beesten, die spinnen!
Hmz... en als je vriend nou net zo bang is voor spinnen als jijzelf?? Dan heb je een probleem...

Ik ben niet per se heel bang voor spinnen, maar die hele grote... die hoef ik ook niet... Bah... Die probeer ik wel te vangen en ergens anders neer te zetten (met een glas ofzo, no way dat ik die dingen zelf aanraak)
Hahaha leuke vriend zeg

Als reactie op Whiskers dus
quote:Yraatje schreef op 17 maart 2010 @ 14:50:

Hmz... en als je vriend nou net zo bang is voor spinnen als jijzelf?? Dan heb je een probleem...

Die van mij doet heel dapper alsof het hem niks uitmaakt Tast zijn ego aan namelijk. Hij heeft ook geen keus, want dat hij de spinnenvanger van huize Lelie zou worden was mijn voorwaarde om samen te wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven