SPOED - Hoeveel dwangvoeding cavia?

23-05-2012 20:59 245 berichten
Dusja, ik kan de DA nietmeer bereiken, heeft nog steeds niet terug gebeld en mijn cavia eet nog steeds niet. Hij is inmiddels 100 gram vermagerd in de afgelopen week en ik zit met mijn handen in het haar, ik kan wel janken. Zijn er DA assistenten of forumers die ervaring hiermee hebben? Hoeveel moet ik hem geven?

-------------------------------------------------------

Update: Na anderhalve maand strijd hebben we hem moeten laten inslapen. Bedankt iedereen voor de tips, lieve posts en steun.
Alle reacties Link kopieren
Ach verdorie Fruitella, wat akelig..
Ach, wat verdrietig.

Ik heb zo gehoopt dat het je zou lukken, maar af en toe heb ik me ook afgevraagd of het echt wel goed zou gaan.

Sterkte gewenst!
Dank jullie wel voor jullie steun betuigingen

De DA weet nu echt niet meer wat die nog kan doen, wij hebben op internet nog zitten zoeken naar alternatieven.

Momenteel geven we hem nog opgeloste cavia keutels erbij van een van onze gezonde cavia's om zijn darmflora terug op gang te brengen. Ze eten normaal gezien hun eigen ontlasting hiervoor maar zijn ontlasting is niet goed. De probiotica heeft ook niet alle bacterie culturen die cavia's nodig hebben, dus misschien kunnen we het hiermee nog redden.

Na dit hebben we ook alle opties uitgeput. Ben er erg verdrietig om, maar zo kan het gewoon niet blijven voortduren voor hem... Ik heb geen spijt van de zorg, slapeloze nachten, kosten of wat dan ook, ik zou het zo weer doen, heb wel enorm spijt dat ik hem (nog) niet heb kunnen helpen.
Ik bewonder echt je liefde voor dit beestje.......ik hoop echt echt dat caafje het redt!

Maar mocht het niet zo zijn, hij heeft heel veel liefde gehad in zn leventje van jou!!!! Meer heb je niet kunnen doen meid.......Dikke knuffel!
Dank je wel rara, is heel lief van je (moet er een traantje om wegpinken)
Je hebt echt alles gedaan.....en meer als alles nog!

hoe gaat het nu met em?
Heb hem op de schoot nu, probeer hem wat extra water te geven omdat hij nogal snel uitdroogt momenteel. Hij vindt gelukkig het knuffelen nog leuk, dus dat is nog iets. Zodra ik hem in de kooi zet gaat hij terug in een hoekje zitten en de andere cavia's negeren hem inmiddels, denk dat ze meer weten dan wij misschien.
Knuffel het beestje maar suf!!!

Heel raar misschien....maar zoek dit nummer es op...

Kadanz....behouden vaart

Gaf me zoveel rust bij mijn beestjes (maar natuurlijk ben ik jou niet!).
http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player

Dit is em....
Mooi nummer (en ik zit nu te janken, beestje snapt er natuurlijk niets van de duts).
Weet zo weinig meer te zeggen......

je doet t zo goed!!!
dank je wel :-)...

Ik ga eens slapen, mag er weer vroeg uit morgen. Welterusten
Weltruste! Hoop op een wonderbaarlijke update morgen!
Fruitella, het is wel heel erg stil nu bij jou. Is 't niet goed gegaan in de afgelopen dagen?
Hoi! Ik had eerlijk gezegd nog weinig nieuws te melden, beestje kwakkelt nog steeds maar we hebben besloten om voor een second opinion te gaan. We willen zijn ontlasting laten onderzoeken want we denken dat die bacteriële infectie terug is gekomen en de DA trekt zijn handen er vanaf nu. Lekker makkelijk, 300 euro in het totaal om dan te horen "ja ik weet het nu ook niet" (sorry het zit me even hoog).
weggejorist
weggejorist
Onze DA was niet blij toen we zeiden dat we informatie nodig hadden omdat we naar de dierenkliniek wilden. Pff.
Jammer de bammer dan hoor, ze moeten gewoon meewerken aan een second opinion. Het wil helemaal niet zeggen dat een arts slecht is, alleen dat je er een ander naar wil laten kijken. Maar ja, die ego'tjes he.. blijft gevoelig.

begrijp ik het goed dat de DA door zijn truucjes heen is en dat het nu maar gewoon op zijn beloop gelaten wordt? Geen wonder dat je een ander wilt laten kijken..je hebt al zoveel geinvesteerd, letterlijk en figuurlijk. Moet je nou ook nog het halve land door met je beestje of heb je in de buurt een dierenkliniek? Sterkte maar weer, fijn dat je het toch even kwam vertellen, ik zoek je topic toch steeds weer op..
We hebben nieuws!!!

Nieuwe DA heeft zijn ontlasting nagekeken, wat bleek, hij had een pantoffeldier infectie wat niet vaak voorkwam. Zou van besmet drinkwater kunnen komen en lang kunnen sluimeren (wat kan verklaren dat de anderen gezond zijn en dus moet hij al besmet geweest zijn voordat we hem kregen, verklaart ook waarom hij altijd zo klein is gebleven). Andere antibiotica, hij zou binnen 3 dagen beter moeten zijn en de nieuwe DA is een klant rijker. 90 euro armer voor dit consult en medicatie maar dat hebben we er voor over. Het is een troost om te horen van de DA dat het niet aan ons lag en dat we heel goed voor hem hebben gezorgd (anders was hij al dood geweest...).
En ja, je begrijpt het goed, dat was het plan van die oude DA. Die egootjes he.. Godver ik ben blij en boos tegelijkertijd. Blij dat we hebben gevonden wat het zou kunnen zijn en dat we hem nog kunnen helpen en boos dat we niet eerder een andere DA hebben gezocht en dat onze voormalige DA zichzelf een expert in knaagdieren durfde te noemen. Dat hij die 300 euro die hij van ons heeft gehad steekt in een betere opleiding zodat andere eigenaren niet met die zorgen zaten.

(Sorry moest er even uit)
Goed nieuws zeg!!!!
Yup Nu hopen dat het inderdaad dit is, na het weekend zou het opgelost moeten zijn, dus ik blijf nog even wat terughoudend voordat ik de taart en pompoms bovenhaal. Als ze hem beter maken kunnen ze wel rekenen op een presentje
Nou, dit is wel het laatste wat ik verwacht had. Eigenlijk dacht ik dat jullie inmiddels al afscheid hadden moeten nemen.

Ik hoop dat dit het is en dat je beertje nu echt beter wordt. Dat zou echt wonderbaarlijk zijn.

En ik heb ook weer iets geleerd. Pantoffeldierinfectie.....nog nooit van gehoord.

Heel veel succes en beterschap!
fru1t3lla wat geweldig allemaal maar toch maak ik weer een schietgebedje voor de zekerheid

En hou deze DA, jeetje, ben er stil van, wat fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven