Sproeiende, gecastreerde katers

03-09-2011 18:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
anoniem_130981 wijzigde dit bericht op 21-09-2014 20:49
Reden: wijziging wegens privacy..
% gewijzigd
quote:Soezie81 schreef op 03 september 2011 @ 19:06:

Iris, effe off-topic, maar is clomicalm bij wijze van spreken de 'overtreffende trap' van Zylkène? Bij mijn weten hebben wij clomicalm namelijk vervangen door Zylkène, omdat ze daar minder suffig van worden. Maar het kan dus zijn dat als Zylkène niet werkt, dan clomicalm dan alsnog wel werkt?

Sorry hoor, als het een domme vraag is, maar ben vrij en heb mijn hersens op mijn werk gelaten

Clomicalm is wel een "echt" middel (clomipramine, dus een reguliere antidepressiva) ,terwijl Zylkene een voedingssupplement is ( magnesium en stof uit melk). Behóórlijk verschil dus tussen die 2 vind ik.

Uiteraard kan Clomicalm werken als Zylkene dat niet doet. Ik zou eerder zeggen dat deze het werk beter doet dan Zylkene, maar ook de ongewenste bijwerkingen heeft helaas.

Maar net zoals niet 1 soort antidepressiva bij alle mensen werkt (bij de een slaat prozac aan en bij de ander juist paroxetine bijv.) kan dit bij katten ook zo zijn.
quote:Equus schreef op 04 september 2011 @ 11:16:

[...]

Clomicalm is wel een "echt" middel (clomipramine, dus een reguliere antidepressiva) ,terwijl Zylkene een voedingssupplement is ( magnesium en stof uit melk). Behóórlijk verschil dus tussen die 2 vind ik.

Uiteraard kan Clomicalm werken als Zylkene dat niet doet. Ik zou eerder zeggen dat deze het werk beter doet dan Zylkene, maar ook de ongewenste bijwerkingen heeft helaas.

Maar net zoals niet 1 soort antidepressiva bij alle mensen werkt (bij de een slaat prozac aan en bij de ander juist paroxetine bijv.) kan dit bij katten ook zo zijn.

Ergens wist ik dit idd Equus. Beetje weggezakt... Wij gebruiken Clomicalm ook eigenlijk niet meer, wij merken dat Zylkène vaak al voldoende is, en als dit onvoldoende werkt is voor ons (als lichamelijke zaken uitgesloten zijn) vaak de volgende stap doorsturen naar een gedragstherapeut.

Maar het zijn dus idd twee heel verschillende producten. Thanx voor je aanvulling!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Precies, Clomicalm is een medicijn en alleen te koop bij de DA en wordt meestal gegeven in combinatie met een gedragstherapeut (hoeft niet) en Zylkène is geen medicijn, maar een natuurproduct en dat kun je zelfs kopen op het internet (dat raad ik zelf niemand aan zonder kennis van zaken).

Zelf heb ik in het asiel beiden gegeven met goede resultaten en mijn eigen poes (een mega stresskip) zelfs 2 keer Clomicalm (want die reageert niet op Zylkène). De eerste keer werkte het goed, de tweede keer totaal niet.
quote:iris1969 schreef op 04 september 2011 @ 13:55:

Precies, Clomicalm is een medicijn en alleen te koop bij de DA en wordt meestal gegeven in combinatie met een gedragstherapeut (hoeft niet) en Zylkène is geen medicijn, maar een natuurproduct en dat kun je zelfs kopen op het internet (dat raad ik zelf niemand aan zonder kennis van zaken).

Helaas hoeft dat niet inderdaad, maar het zou eigenljik wel altijd in combinatie met een therapeut moeten vind ik zelf...

quote:Zelf heb ik in het asiel beiden gegeven met goede resultaten en mijn eigen poes (een mega stresskip) zelfs 2 keer Clomicalm (want die reageert niet op Zylkène). De eerste keer werkte het goed, de tweede keer totaal niet.

Vreemd dat het zo verschilde....eerste keer goed en 2e keer totaal niet. Weet je toevallig hoe zoiets zou kunnen komen?

Ik ben zelf nog niet zo overtuigd van de Zylkene moet ik zeggen. Ik zie het te vaak niet werken...
quote:Soezie81 schreef op 04 september 2011 @ 11:35:

[...]

Ergens wist ik dit idd Equus. Beetje weggezakt... Wij gebruiken Clomicalm ook eigenlijk niet meer, wij merken dat Zylkène vaak al voldoende is, en als dit onvoldoende werkt is voor ons (als lichamelijke zaken uitgesloten zijn) vaak de volgende stap doorsturen naar een gedragstherapeut.

Maar het zijn dus idd twee heel verschillende producten. Thanx voor je aanvulling!Kan gebeuren Soezie!
quote:Equus schreef op 04 september 2011 @ 19:46:

[...]

Helaas hoeft dat niet inderdaad, maar het zou eigenljik wel altijd in combinatie met een therapeut moeten vind ik zelf...

Ik ook, maar bijv. in een asiel ben ik allang blij dat het ingezet kan worden. Dat gebeurt nu helaas veel te weinig .

[...]

Vreemd dat het zo verschilde....eerste keer goed en 2e keer totaal niet. Weet je toevallig hoe zoiets zou kunnen komen?

Geen idee, ik stond voor raadselen en mijn DA ook. Ik had er ook een bevriend gedragstherapeut bij gehaald, maar ook samen kwamen we er niet uit, want ook de therapie sloeg niet meer aan.

Ik ben zelf nog niet zo overtuigd van de Zylkene moet ik zeggen. Ik zie het te vaak niet werken...

Ik zie wisselende resultaten, maar bij de echte probleemgevallen vind ik het te zwak.
quote:iris1969 schreef op 04 september 2011 @ 19:50:

Ik ook, maar bijv. in een asiel ben ik allang blij dat het ingezet kan worden. Dat gebeurt nu helaas veel te weinig

Kan ik me indenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven