Stank hondenpoep, tips

25-08-2018 09:56 20 berichten
Ik woon in een huis dat aan de achterkant grenst aan een groenstrook met waterpartij.

Heerlijke woning, ik zit ook graag in de tuin. Helaas worden op die groenstrook veel honden uitgelaten wiens baasjes lang niet altijd de poep opruimen. Op warme dagen en als het geregend heeft zoals nu hangt er een behoorlijke stank. Ook in mijn tuin dus.

Heeft iemand tips om dit op te lossen (naast elke dag zelf met een schep dat hele veld leeg te maken :sick: )?
Alle reacties Link kopieren
Gemeente bellen voor een poepveldje verderop en handhaving op het strookje achter je huis?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Weet je zeker dat het niet het water naast de groenstrook stinkt
Wij hebben last van stank van dorrend groen.
De gemeente inlichten?
TanteBedelia schreef:
25-08-2018 10:02
Weet je zeker dat het niet het water naast de groenstrook stinkt
Wij hebben last van stank van dorrend groen.
Hondenpoep ruikt echt anders hoor, dat herken je uit duizenden!
Hebben jullie geen poepzuiger in de gemeente?
Afbeelding
Afbeelding
Theamuts schreef:
25-08-2018 10:03
Hondenpoep ruikt echt anders hoor, dat herken je uit duizenden!
Dit ja.

Gemeente inlichten ga ik doen. Kan ik vragen of ze borden en/of zo’n paal met poepzakjes neerzetten?

Ik vind het zo asociaal, soms zie ik ook van die grote drollen bij de speeltuin liggen (waar wel verbodsborden staan). Waarom laten mensen daar hun hond uit? Er is hier bos genoeg om te lopen. En anders moet je dus opruimen vind ik.
Zo’n poepzuiger heb ik hier nog nooit gezien.
Tiana_76 schreef:
25-08-2018 10:07
Zo’n poepzuiger heb ik hier nog nooit gezien.

Ik ook niet. De gemeente doet er echt helemaal geen bal aan hier.
Klagen bij de gemeente, liefst met meer buren.
Getsiederrie, wasknijper op je neus zetten of een heul sterke luchtverfrisser gebruiken.
Bring a vampire around, people start discovering religion.
En even checken of het echt daarvandaan komt. Wij hebben een struik in de tuin staan die na regen ook ongelofelijk naar poep en pies ruikt. Ik beschuldigde altijd de kat van de buren van schijten in de tuin, maar het kwam gewoon uit die struik nu regen.
Een buurman hier heeft een paar dagen kleine vlaggetjes gestoken in de hondendrollen :-D En op de stoep de drollen omcirkelt met stoepkrijt en een boze smiley.....

Bijna geen drollen meer hier :-D
.....
Bordjes met poep opruimen helpen niet. Mensen zijn gewoon asociaal. Ze weten heus wel dat ze die poep daar niet zouden moeten laten liggen. Misschien ze in de gaten houden en de poep in eigen tuin teruggooien.

Of ze er op aan spreken dat jij in de stank zit.
gizzmo-returns schreef:
25-08-2018 11:36
En even checken of het echt daarvandaan komt. Wij hebben een struik in de tuin staan die na regen ook ongelofelijk naar poep en pies ruikt. Ik beschuldigde altijd de kat van de buren van schijten in de tuin, maar het kwam gewoon uit die struik nu regen.
Het komt echt daarvandaan want de stank wordt erger als de achterpoort open is. Je ruikt het ook achterin de steeg.
Gierende boeren veroorzaken ook veel stankoverlast, maar veel mensen vinden dat juist wel lekker ruiken.
Asociale lui die dat laten liggen. Echt heel vies
Hondepoep stinkt maar droogt ook heel snel op waardoor de lucht heel snel weg is. Anders is kattenpoep, dat blijf je echt lang ruiken. Weet je dus zeker dat het hondepoep is? En anders een keer idd vlaggetjes er in steken en zakjes uitdelen aan de honde uitlaters. Meestal zijn dat altijd dezelfde mensen.
pannochka schreef:
25-08-2018 12:38
Gierende boeren veroorzaken ook veel stankoverlast, maar veel mensen vinden dat juist wel lekker ruiken.
Wil je je eigen topic daarover openen?
Theamuts schreef:
25-08-2018 14:21
Wil je je eigen topic daarover openen?
Kan, kan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven