Stank uit kleding halen

28-02-2013 16:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Mijn vriend heeft van zijn kameraad een carnavalspak geleend, wat vervolgens een ruim een week in een plastic tas heeft gezeten en wat nu weer schoon moet voor zaterdag

Hem hem 2 nachten in een sopje laten staan met wasmiddel, nu 2 x in de wasmachine gehad (dat mocht eigenlijk niet volgens het label, toch gedaan met koud kort programma met extra wasmiddel/verzachter) maar het stinkt nog ongelofelijk. Het ruikt een beetje naar kots (sorry) maar ik weet niet hoe ik de stank eruit krijg. Hij hangt nu op een kleerhanger voor het half open raam. Wie heeft tips? Heb al gegoogle'd maar dan kom ik uit op tips tegen zweet geur in kleding.. Dat is dit absoluut niet. En mijn vriend weet al helemaal niet hoe het schoon moet want hij gooit alles bij elkaar in op 60 graden met een scheut wasmiddel dus aan hem heb ik ook niks. Als het echt niet uit de kleding wil kopen we natuurlijk een nieuw pak maar liever niet natuurlijk. Het is trouwens zo'n tiroler broek van half-glimmende stof.

Wie heeft een tip? Soda, schoonmaakazijn of wat kan ik er nog bij doen? Wasmiddel/ wasverzachter mocht niet baten.
Nachtje buiten hangen.
Even een dagje in emmer water met azijn zetten. Azijn neutraliseert geurtjes, hopelijk helpt het!
Schoonmaak azijn of normale azijn?? Ik wil geen vlekken maken!
Spoelen met gewone natuurazijn. Kan in de was machine een bolletje vol en het spoel programma gebruiken.
Witte (kleurloze) azijn moet wel werken.
Nachtje weken in een scheut dettol en dan nogmaals de was in.
Dettol haalt alle luchtjes weg.
Mosterd
quote:paprikaatje schreef op 28 februari 2013 @ 16:55:

Nachtje weken in een scheut dettol en dan nogmaals de was in.Haha, crosspost. Ik gooi dan een scheut bij de was in de machine.
Ga nu proberen met azijn, als dat niet werkt ga ik morgen dettol kopen! Bedankt dames!!
Gewone (keuken) natuurazijn.
Nachtje in de azijn en anders in Dettol (ook goed om zweetgeur uit kleding te krijgen).
Ik doe altijd half om half water en schoonmaakazijn in een plantenspuit en dan spray ik het hele stinkende kledingstuk of stoffen meubelstuk er mee in. That's it!

Kleding was ik meestal nog wel een keer na want als je er met je neus bovenop zit ruik je de azijn nog wel een tijdje (licht).
Voor al die moeite en geld wat het kost had je al een nieuwe Tirolerhosen kunnen kopen..
Ah joh, hij gaat toch carnavallen, boeie! Dat pakt stinkt na 1 uur weer net zo hard naar bier, sigaretten en patat. Ik zou de moeite niet doen en mijn vriend meurend laten gaan

Tenzij jouw vriend het pak nodig heeft voor een toneelstukje voor z'n oma die 90 wordt ofzo..
Stonk het pak niet al toen hij het kreeg, van eerdere carnavalsfeestjes?

Dan is die vriend straks heel blij: eindelijk die lucht uit zijn pak!
Geen idee of het stonk, dat kan best wel eens dat het voor die tijd ook al zo was. Maar het staat wel wat asociaal om een stinkend pak terug te geven dus vandaar dat ik mijn best er wel voor doe
quote:tantetanjaa schreef op 28 februari 2013 @ 17:32:

Maar het staat wel wat asociaal om een stinkend pak terug te geven dus vandaar dat ik mijn best er wel voor doe Aaah, nú snap ik het. Jouw vriend heeft het pak stinkend gemaakt, foei, boefje! Azijn en/of soda zou ik ook proberen. Of Frebreze? Good luck!
quote:Supersoulfighter schreef op 28 februari 2013 @ 17:27:

Ah joh, hij gaat toch carnavallen, boeie! Dat pakt stinkt na 1 uur weer net zo hard naar bier, sigaretten en patat. Ik zou de moeite niet doen en mijn vriend meurend laten gaan
Plantenspuit vullen met wodka en daarmee inspuiten. Doen we in het theater ook met de kostuums die niet in de wasmachine mogen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:S7rin schreef op 28 februari 2013 @ 17:50:

Plantenspuit vullen met wodka en daarmee inspuiten. Doen we in het theater ook met de kostuums die niet in de wasmachine mogen.Echt? Wat zonde.
quote:S7rin schreef op 28 februari 2013 @ 17:50:

Plantenspuit vullen met wodka en daarmee inspuiten.Ongetwijfeld een hele goede tip, maar vind je dat nou niet een béétje zonde van de vodka?
quote:del_speciaal schreef op 28 februari 2013 @ 17:55:

[...]

Echt? Wat zonde.Twee zielen, één gedachte
quote:Supersoulfighter schreef op 28 februari 2013 @ 17:59:

[...]

Twee zielen, één gedachte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven