Sticker helpt dus!!

14-08-2010 10:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sta ik net in de keuken en zie door het raam twee mannen aankomen. Bij sommige mensen kun je precies zien, dat het van één of ander geloofsgedoe is.

Maar sinds een tijdje heb ik een sticker bij de bel: Geen geleur en gezeur: Commercie, Geloof (goede doelen heb ik doorgestreept).

Ik zag ze lezen en ja hoor...ze gingen weer! Dus het helpt echt!

Die sticker heb ik eens via Internet besteld....
Mooi, geef maar eens een linkje dan....
Ik snap eigenlijk het punt niet zo. Je kunt toch gewoon de deur open doen en zeggen: 'hier heb ik geen zin in/behoefte aan, een hele fijn dag verder'?

Of (voor de minder assertieve mens):

- ik heb geen tijd

- mijn aardappels koken aan

- mijn kind heeft een spuitluier

- mijn kat heeft net gekotst

- etc
Peas on earth!
Ik vind zo'n stickers zo lelijk (ook de ja/nee sticker voor reclame). Heb ik weet ik hoeveel geld uitgegeven voor mijn droombrievenbus en dan ga ik daar een lelijke sticker op plakken.

Maar wel super dat ze werken. Dat is zeker een meevaller.

Ik maak open en zeg dat ik er geen behoefte aan heb en wens ze een mooie dag. Gaat altijd netjes en ik heb nog nooit "eenvoettussendedeurtype" gehad.
De eerste 2 posts staan een beetje tegenover elkaar
Grappig, iets voor mij dan. Heb laatst 40 min aan de deur gestaan met twee van die Mormonen (of hoe heten die?) om over het geloof en god te praten. Kwam er maar niet vanaf!
Ja hoor...als ik die mensen aan zie komen doe ik de deur niet eens open...ben ik nl. niet verplicht.

Zie ik ze niet aankomen, dan doe ik open en zeg gewoon: "geen interesse, fijne dag verder"

patss...deur dicht...
http://vonnieb.web-log.nl ... 0/01/22/neegeengeleur.jpg

http://www.geengeleuraanmijndeur.nl/
Ik heb zelf een sticker gemaakt. En ze snappen de hint. Geen verkopers of geloofsovertuigers meer aan de deur
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Rozigst schreef op 14 augustus 2010 @ 11:08:

De eerste 2 posts staan een beetje tegenover elkaar 't is niet wat je denkt Was benieuwd naar die stickers, meer niet...
Lang leve een portiekflat (als ze beneden aanbellen zeg ik dat ik geen interesse heb) en een bel bij de voordeur die niet werkt...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 14 augustus 2010 @ 11:16:

Lang leve een portiekflat (als ze beneden aanbellen zeg ik dat ik geen interesse heb) en een bel bij de voordeur die niet werkt... Dat is dan ook het enige voordeel van een portiekflat
Ik zie het altijd als gratis assertiviteitscursus. Met name energie verkopers vind ik leuk.

quote:anjapanja schreef op 14 augustus 2010 @ 11:10:

Grappig, iets voor mij dan. Heb laatst 40 min aan de deur gestaan met twee van die Mormonen (of hoe heten die?) om over het geloof en god te praten. Kwam er maar niet vanaf!

Een paar weken geleden stonden er twee Jehova's op de stoep, ik bereidde me voor om een zeer vriendelijk doch assertief antwoord te geven. Vragen ze alleen of ze een folder mogen geven en ze wensen me een prettige dag verder.

Ik wilde bijna zeggen "huh, is dat alles?"
Weleens een heerlijke discussie gehad van drie kwartier, met twee Jehova's. Ze hadden beloofd later terug te komen, heb ze nooit meer gezien. Wel jammer, eigenlijk
Ik heb die sticker al jaren. Werkt niet altijd even goed...laatst nog een verkoper van een energiemaatschappij die niet kon lezen.

http://www.nietaandedeur.nl/
Hier komen weleens Jehova's langs maar die zijn allerliefst. Ik heb hier nu al 3 keer twee jonge dametjes gehad die qua uitstraling deden denken aan personage's van the little house on the prairie. Ik heb hen vriendelijk verteld geen interesse te hebben, we hebben nog zo'n 5 minuten gepraat en ze vertrokken weer. Helemaal geen naar gevoel bij, integendeel.

Verkopers, die vind ik wel naar. Hier een keer zo'n gast van een energiebedrijf gehad, die mocht van mij rechtstreeks de gehaktmolen in, wat een vervelend typ zeg. Ik heb echt de deur voor zijn neus dicht moeten gooien en daarin probeerde hij me nog te beletten ook. Grrr.
Hier komen nooit believers aan de deur *pruillipje*.

Ben ik niet aardig genoeg? Straal ik geen 'bekeer me' uit?

Wat doe ik fout?
quote:Kattenvrouwtje schreef op 14 augustus 2010 @ 12:03:

Wat doe ik fout?Misschien woon je ook in een portiekflat met kapotte bel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee, gewoon rijtjeshuis met dikke gietijzeren tralies voor de voordeur en altijd de rolgordijnen naar beneden aan de straatkant..

Zou dat een niet al te vriendelijke indruk maken denk je?
Wij 'hebben ook zo'n sticker naast de bel geplakt maar het helpt niks. Ze blijven hier aanbellen... ach ja, zeg gewoon 'geen interesse' en dan blijven ze weer enkele maanden weg
Oh, meestal zie ik die aankomen en dan doe ik dus echt niet open. Doe eigenlijk sowieso bijna nooit de deur open voor onbekenden. Vind het eigenlijk een inbreuk op iemands privacy om zomaar bij iemand aan te bellen.
quote:boebele schreef op 14 augustus 2010 @ 12:27:

Vind het eigenlijk een inbreuk op iemands privacy om zomaar bij iemand aan te bellen.Daar kan ik het niet mee eens zijn. Die bel is om te waarschuwen dat er iemand voor de deur staat. Je bent vrij om wel of niet open te doen. En wanneer mag je dan wel bij iemand aanbellen? Hoe goed moet je iemand kennen om te mogen aanbellen? De nieuwe buren die zich willen voorstellen, doen die ook een inbreuk op je privacy?
quote:Kattenvrouwtje schreef op 14 augustus 2010 @ 12:03:

Wat doe ik fout?Misschien heb jij juist een ander soort sticker nodig

Peas on earth!
Eens met Guinevieve. Waarom heb je anders een deurbel? Mogen vreemden nóóít aanbellen?
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven