Sticker helpt dus!!
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:57
Sta ik net in de keuken en zie door het raam twee mannen aankomen. Bij sommige mensen kun je precies zien, dat het van één of ander geloofsgedoe is.
Maar sinds een tijdje heb ik een sticker bij de bel: Geen geleur en gezeur: Commercie, Geloof (goede doelen heb ik doorgestreept).
Ik zag ze lezen en ja hoor...ze gingen weer! Dus het helpt echt!
Die sticker heb ik eens via Internet besteld....
Maar sinds een tijdje heb ik een sticker bij de bel: Geen geleur en gezeur: Commercie, Geloof (goede doelen heb ik doorgestreept).
Ik zag ze lezen en ja hoor...ze gingen weer! Dus het helpt echt!
Die sticker heb ik eens via Internet besteld....
zaterdag 14 augustus 2010 om 11:04
Ik snap eigenlijk het punt niet zo. Je kunt toch gewoon de deur open doen en zeggen: 'hier heb ik geen zin in/behoefte aan, een hele fijn dag verder'?
Of (voor de minder assertieve mens):
- ik heb geen tijd
- mijn aardappels koken aan
- mijn kind heeft een spuitluier
- mijn kat heeft net gekotst
- etc
Of (voor de minder assertieve mens):
- ik heb geen tijd
- mijn aardappels koken aan
- mijn kind heeft een spuitluier
- mijn kat heeft net gekotst
- etc
Peas on earth!
zaterdag 14 augustus 2010 om 11:07
Ik vind zo'n stickers zo lelijk (ook de ja/nee sticker voor reclame). Heb ik weet ik hoeveel geld uitgegeven voor mijn droombrievenbus en dan ga ik daar een lelijke sticker op plakken.
Maar wel super dat ze werken. Dat is zeker een meevaller.
Ik maak open en zeg dat ik er geen behoefte aan heb en wens ze een mooie dag. Gaat altijd netjes en ik heb nog nooit "eenvoettussendedeurtype" gehad.
Maar wel super dat ze werken. Dat is zeker een meevaller.
Ik maak open en zeg dat ik er geen behoefte aan heb en wens ze een mooie dag. Gaat altijd netjes en ik heb nog nooit "eenvoettussendedeurtype" gehad.

zaterdag 14 augustus 2010 om 11:11

zaterdag 14 augustus 2010 om 11:42
quote:anjapanja schreef op 14 augustus 2010 @ 11:10:
Grappig, iets voor mij dan. Heb laatst 40 min aan de deur gestaan met twee van die Mormonen (of hoe heten die?) om over het geloof en god te praten. Kwam er maar niet vanaf!
Een paar weken geleden stonden er twee Jehova's op de stoep, ik bereidde me voor om een zeer vriendelijk doch assertief antwoord te geven. Vragen ze alleen of ze een folder mogen geven en ze wensen me een prettige dag verder.
Ik wilde bijna zeggen "huh, is dat alles?"
Grappig, iets voor mij dan. Heb laatst 40 min aan de deur gestaan met twee van die Mormonen (of hoe heten die?) om over het geloof en god te praten. Kwam er maar niet vanaf!
Een paar weken geleden stonden er twee Jehova's op de stoep, ik bereidde me voor om een zeer vriendelijk doch assertief antwoord te geven. Vragen ze alleen of ze een folder mogen geven en ze wensen me een prettige dag verder.
Ik wilde bijna zeggen "huh, is dat alles?"

zaterdag 14 augustus 2010 om 11:52
Ik heb die sticker al jaren. Werkt niet altijd even goed...laatst nog een verkoper van een energiemaatschappij die niet kon lezen.
http://www.nietaandedeur.nl/
http://www.nietaandedeur.nl/
zaterdag 14 augustus 2010 om 11:53
Hier komen weleens Jehova's langs maar die zijn allerliefst. Ik heb hier nu al 3 keer twee jonge dametjes gehad die qua uitstraling deden denken aan personage's van the little house on the prairie. Ik heb hen vriendelijk verteld geen interesse te hebben, we hebben nog zo'n 5 minuten gepraat en ze vertrokken weer. Helemaal geen naar gevoel bij, integendeel.
Verkopers, die vind ik wel naar. Hier een keer zo'n gast van een energiebedrijf gehad, die mocht van mij rechtstreeks de gehaktmolen in, wat een vervelend typ zeg. Ik heb echt de deur voor zijn neus dicht moeten gooien en daarin probeerde hij me nog te beletten ook. Grrr.
Verkopers, die vind ik wel naar. Hier een keer zo'n gast van een energiebedrijf gehad, die mocht van mij rechtstreeks de gehaktmolen in, wat een vervelend typ zeg. Ik heb echt de deur voor zijn neus dicht moeten gooien en daarin probeerde hij me nog te beletten ook. Grrr.
zaterdag 14 augustus 2010 om 12:11

zaterdag 14 augustus 2010 om 12:32
quote:boebele schreef op 14 augustus 2010 @ 12:27:
Vind het eigenlijk een inbreuk op iemands privacy om zomaar bij iemand aan te bellen.Daar kan ik het niet mee eens zijn. Die bel is om te waarschuwen dat er iemand voor de deur staat. Je bent vrij om wel of niet open te doen. En wanneer mag je dan wel bij iemand aanbellen? Hoe goed moet je iemand kennen om te mogen aanbellen? De nieuwe buren die zich willen voorstellen, doen die ook een inbreuk op je privacy?
Vind het eigenlijk een inbreuk op iemands privacy om zomaar bij iemand aan te bellen.Daar kan ik het niet mee eens zijn. Die bel is om te waarschuwen dat er iemand voor de deur staat. Je bent vrij om wel of niet open te doen. En wanneer mag je dan wel bij iemand aanbellen? Hoe goed moet je iemand kennen om te mogen aanbellen? De nieuwe buren die zich willen voorstellen, doen die ook een inbreuk op je privacy?
zaterdag 14 augustus 2010 om 12:33