Stofvrije kattenbakvulling?

28-07-2010 20:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al laat raden: bestaat er überhaupt kattenbakvulling die niet stoft?? Wij hebben door puur plaatsgebrek onze kattenbakken (de dames hebben er 2 nodig..) in onze bureauruimte staan, maar merken dat de printer hier erg onder te lijden heeft, laat staan al onze mappen, papieren etc die na een paar dagen echt onder een laagje stof liggen.

Ik heb eens gehoord van chemische kattenbakvulling - iets wat eruit zou zien als konijnenvoer: van die stopjes - maar kan het nergens vinden bij de dierenspeciaalzaken.

Tips zijn van harte welkom!
Wij gebruiken silica korrels en heb hier nog nooit iets stoffig gezien (nou ja, niet door de kattenbak in ieder geval..)
When in doubt, add glitter.
Ik heb een droogloopmat onder de kattenbak staan, daar verzamelt zich wel wat stof in.

Wij gebruiken een klontvormende houtkorrel, geen stoffige bedoening hoor. Ik vond de silicakorrels stoffiger (en ontzettend meuren).
kattenbakvulling

Ik heb deze (ook via deze site).
Ik gebruik deze korrels

Ik heb ook zo'n soort mat voor de bak liggen.

Geen stof en geen korrels buiten de bak, want die mat vangt het op en die keer je dan af en toe even om boven de kattenbak of prullenbak.

Dit is voor mij de enige combi van korrels en mat die geen stof of pootafdrukjes op mijn donkere parketvloer oplevert.

Heb je trouwens wel een kap op je kattenbak?
Ik gebruik sinds kort ook de silica korrels, gebruikte altijd catsan, maar deze houdt geurtjes niet zo goed vast als de silica korrels
Ik heb al jaren catsan. Heb een tijdje eigen merk van AH gebruikt, maar dat was toch niet echt ideaal, dus toch maar weer overgestapt op catsan.

Is me nog nooit opgevallen dat dat stoft, dus vroeg ik me inderdaad ook af of je wel een kap op je kattenbak hebt...
We hebben inderdaad geen kap op de kattenbakken omdat ik gelezen had (en ook op aanraden van de dierenarts) dat kittens daar geintimideerd van kunnen raken en dan weigeren om de bak nog te gebruiken. We hebben ze nu wel onder de bureau staan, maar misschien een optie om 2 overdekte bakken te halen...

Merken jullie dat jullie katten daar moeilijk(er) hun ding in doen als bij een open bak?

Zal verder eens kijken naar silica korrels en de 2 links, ziet er goed uit.

Bedankt voor het meedenken!
Als eerste reactie zou ik zeggen: wat een onzin! Maar misschien komt dat omdat mijn katten gewoon gemakkelijk zijn. Ik heb ik ieder geval nog nooit gemerkt dat ze het lastiger vinden op en dichte bak...
Even vlug een bedankje: we hebben de silica korrels nu een paar dagen in huis: geen probleem met switchen voor de poezen (afkloppen!) en een stofvrij bureau!

Emma blij
Als je echt stofvrije wilt hebben, moet je die witte glazige korrels halen. Bij 1 kat, heb je 1 zak per week nodig. Elke dag keutels er uit en 1 x per week hele bak schoon. De naam magic clean.

Deksel en luikje voor de kattenbak kan een bedreiging zijn voor een kitten-kat, maar dat is per kat verschillend, dus gewoon uitproberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven