Stoomreiniger bank

13-06-2021 19:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een stoffen bank van enkele jaren oud. Deze hebben wij wel eens professioneel laten reinigen en daar is hij heel erg van opgeknapt. Ik vind het alleen ook zo wat om dit bedrijf om de zoveel tijd te laten komen dus ik ben me aan het oriënteren op een stoomreiniger. Maar wat een keuze!

Is er iemand die zijn /haar ervaringen kan delen van een (hand)stoomreinigers voor meubels?Ik hoef er niet ook perse mee te dweilen, het gaat me voornamelijk om de meubels. Dus geen 138 extra accessoires ;-)

Ik lees iets over droog stoom, is dat echt beter? En welk merk, bar, watt etc....?
Voor de prijs dacht ik aan max rond de €150.

Ben benieuwd naar jullie tips!
Je kunt een stoomreiniger ook huren bij de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tapijtreiniger gekocht om de stoffen bank af en toe schoon te kunnen maken. (Dat werd destijds op dit forum aangeraden i.p.v. een stoomreiniger) In Nederland huur ik hem inderdaad bij de bouwmarkt voor 5 tientjes. Voor mijn woning in Duitsland heb ik er zelf eentje gekocht. Kärcher voor iets van €200. Vier keer gebruiken en je hebt de aankoop er dus al uit.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik had reinigingsmiddel van een professioneel bedrijf (het schuimde) goed gesopt op de stof en er nog overheen gegaan met een stoomreiniger en daarna de waterstofzuiger.
Helemaal schoon!

Eerder heb ik wel eens hg gebruikt, met de zelfde combinatie. Maar dat gaf niet het resultaat met professionele reinigingsmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Toevallig net een offerte gekregen om de banken te laten reinigen. 175 euro voor een 2-zits, 2,5 zits en hocker. Eerste offerte dus geen idee of dit duur is?
Ik huur eens per jaar een tapijtreiniger bij de bouwmarkt, voor de bank en het kleed. Die spuit er water met schoonmaakmiddel in en zuigt het er direct met hoge kracht weer uit.

Echt een aanrader!
Stoomreiniger zorgt ervoor dat je bank gaat meuren naar oude regenjassen.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij kunnen stoomapparaten alleen goed stomen maar reinigen is weer wat anders dan damp produceren.

wat ze doen is de boel vochtig en heet maken; voor zover ze bereiken kunnen koken ze dus micro-organismen dood, maar alles wat te diep ligt om te kunnen bereiken wordt alleen maar vochtig en krijgt een voor de microbe juist prettig leefklimaat. Dat laatste kan je goed ruiken.

het losgeweekte vuil moet je er wel zelf vanaf halen.

ik zou zelf alle stoffering eraf halen, en de gelegenheid te baat nemen om de vorm te kopiëren op papier en die mal te bewaren, de stof wassen en het daarna weer opnieuw bevestigen.

als zo'n stofferingsbedrijf dat kan, kan jij het ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk inderdaad dat ik dan op zoek moet naar een tapijt reiniger. Stoomreiniger maakt het vochtig maar niet perse schoon, dat had ik ook gelezen. Ik weet dat ze te huur zijn maar met kinderen en een huisdier vind ik het fijn er zelf een te hebben. Die Kärcher klinkt goed daar ga ik eens naar kijken. En dan dus professionele reiniger. Check. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Penelope_ schreef:
13-06-2021 23:21
Ik huur eens per jaar een tapijtreiniger bij de bouwmarkt, voor de bank en het kleed. Die spuit er water met schoonmaakmiddel in en zuigt het er direct met hoge kracht weer uit.

Echt een aanrader!
Ook eens gedaan voor ons tapijt, maar zag geen verschil. Wel dagen mijn tapijt buiten moeten laten liggen om te drogen. Echt zonde van het geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven