stoomreiniger
maandag 19 januari 2015 om 16:06
Beste mede forummers
Mijn broer heeft een stoomreiniger gekregen van zijn vriendin, En nu wil ik er ook graag een anschraffen. Nou heb ik natuurlijk al het internet af lopen zoeken maar er is zoveel keuze... Wie van jullie hier heeft er een ? vind je hem fijn? pluspunten minpunten etc? Het budget wat ik in gedachte heb is rond de 100 euro, minder mag ook of ietsje meer maar laten we dus maar zeggen rond de 100 euro.
Het liefst wil ik er eentje die ook mijn vloerkleed kan reinigen!
dus wie oh wie kan er een aanraden?
Liefs
Mijn broer heeft een stoomreiniger gekregen van zijn vriendin, En nu wil ik er ook graag een anschraffen. Nou heb ik natuurlijk al het internet af lopen zoeken maar er is zoveel keuze... Wie van jullie hier heeft er een ? vind je hem fijn? pluspunten minpunten etc? Het budget wat ik in gedachte heb is rond de 100 euro, minder mag ook of ietsje meer maar laten we dus maar zeggen rond de 100 euro.
Het liefst wil ik er eentje die ook mijn vloerkleed kan reinigen!
dus wie oh wie kan er een aanraden?
Liefs
maandag 19 januari 2015 om 16:11
Mijn ouders hebben er 1 van kärcher. Ik heb er ooit de vloerbedekking in de slaapkamer mee gedaan, maar om nou te zeggen dat het echt hielp. Ook de kalkaanslag van de douchedeur ging er niet mee weg en ik was er eigenlijk gewoon niet heel lyrisch over. Vind het vooral een eng ding met dat hete water erin. Je mag de tank ook niet zomaar open doen geloof ik, dan moet hij eerst afkoelen ofzo. Anders kan door de druk in dat ding die knop eraf knallen en water eruit sproeien. Ik vond het iig niet een ding dat ik zelf aan zou schaffen.
maandag 19 januari 2015 om 16:24
maandag 19 januari 2015 om 17:00
Bedankt voor de reacties tot zover, ik zag inderdaad al staande modellen en stozuiger modellen. Bij sommigen las ik dat je wel het water kan bijvullen zonder dat je het apparaat eerst helemaal uit moet zetten enzo. Ik vind dweilen zo vreselijk en mijn vloerkleed mag ook wel eens schoongemaakt worden dus ik dacht nou die stoomreiniger klinkt geweldig en ik wil er een ! maar ja dan moet je er een uitkiezen lastig...
maandag 19 januari 2015 om 17:03
Maar met een stoomreiniger moet je toch ook dweilen? Alleen is het dan een soort stofzuigen, maar bij mijn ouders zit zo'n dweil eraan. Die is na een halve woonkamer wel vies, moet je hem dus ook uitspoelen. Veel voordelen qua dweilen zie ik niet. De handelingen van het dweilen zelf moet je nog steeds doen.
maandag 19 januari 2015 om 17:42
maandag 19 januari 2015 om 18:02
Ik heb die van mij ook weggedaan,gewoon met ontkalker en een sopje heb ik de badkamer veel sneller schoon.Eerst moest ik dat ding vullen en dan moest hij nog opwarmen.Voor de vloer heb ik dat ding 1 keer gebruikt,maar gewoon dweilen vind ik zelf veel makkelijker.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
maandag 19 januari 2015 om 18:19
Ik ben ook van plan om zo`n ding aan te schaffen.
Mijn keuze is sowieso al beperkt tot kärcher ook omdat ik graag een continu hervulbaar apparaat heb.
de types
2500c ($150)
4100c ($230)
4100cb($280)
C staat voor continu ( navulbaar tijdens het werk)
B staat voor bügel (strijkijzer)
Tussen de 2500c en 2600c kan ik geen noemenswaardig verschil ontdekken met uitzondering van de prijs.
2600c is minimaal 60 euro duurder.
Mijn keuze is sowieso al beperkt tot kärcher ook omdat ik graag een continu hervulbaar apparaat heb.
de types
2500c ($150)
4100c ($230)
4100cb($280)
C staat voor continu ( navulbaar tijdens het werk)
B staat voor bügel (strijkijzer)
Tussen de 2500c en 2600c kan ik geen noemenswaardig verschil ontdekken met uitzondering van de prijs.
2600c is minimaal 60 euro duurder.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
maandag 19 januari 2015 om 18:42
Hoi,
Ik lees even mee. Ben een paar weken geleden ook op zoek geweest naar een stoomreiniger om te huren. Nou, nergens te krijgen. Bij Boels stond hij (dacht ik) wel op de site, maar dit bleek een waterstofzuiger te zijn (om bijv. Tapijt en bank te reinigen), maar ik zocht er dus één om de badkamer te doen en evt. mijn houten vloer (klein stukje om te proberen).
Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het stofzuigermodel lijkt me wel een beetje onhandig om even snel te pakken voor de badkamer, of valt dat wel mee?
Ik lees even mee. Ben een paar weken geleden ook op zoek geweest naar een stoomreiniger om te huren. Nou, nergens te krijgen. Bij Boels stond hij (dacht ik) wel op de site, maar dit bleek een waterstofzuiger te zijn (om bijv. Tapijt en bank te reinigen), maar ik zocht er dus één om de badkamer te doen en evt. mijn houten vloer (klein stukje om te proberen).
Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het stofzuigermodel lijkt me wel een beetje onhandig om even snel te pakken voor de badkamer, of valt dat wel mee?
dinsdag 20 januari 2015 om 09:42
Ik heb het gevoel dat met dweilen nooit goed schoonmaakt en lastig gaat, misschien heb ik wel een kut dweil ? ( dus als iemand anders een goede dweil kan aanraden? )
De badkamer was ik overginds niet van plan ermee schoon te maken, maar wel de woonkamer/keuken/eetkamer/hal.. en het vloerkleed dat bij de bank ligt in de woonkamer.
Happy-daddy
ik zag ook wat van philips die tijdens gebruik hervulbaar was, geloof ik.
De badkamer was ik overginds niet van plan ermee schoon te maken, maar wel de woonkamer/keuken/eetkamer/hal.. en het vloerkleed dat bij de bank ligt in de woonkamer.
Happy-daddy
ik zag ook wat van philips die tijdens gebruik hervulbaar was, geloof ik.
dinsdag 20 januari 2015 om 10:38
Ik lees mee! Overweeg er ook eentje aan te schaffen. We gaan binnenkort verhuizen en hebben in het nieuwe huis overal plavuizen. Dweilen is niet mijn hobby en heb daarbij het idee dat je op een gegeven moment toch alleen maar vuil aan het verplaatsen bent. (Of ik moet vaker een emmer schoon sop nemen, natuurlijk).
Denk daarom dat reinigen met stoom een schoner/hygiënischer resultaat geeft.
Los daarvan moet het apparaat wel goed te hanteren zijn. Uit de reacties die ik hier tot dusver heb gelezen komt het gebruiksgemak echter nog niet duidelijk naar voren...
Denk daarom dat reinigen met stoom een schoner/hygiënischer resultaat geeft.
Los daarvan moet het apparaat wel goed te hanteren zijn. Uit de reacties die ik hier tot dusver heb gelezen komt het gebruiksgemak echter nog niet duidelijk naar voren...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
dinsdag 20 januari 2015 om 10:54
Ik heb ook zo’n karcher die eruit ziet als een stofzuiger en ik vind hem juist heel fijn. Ik geloof dat we er in de aanbieding 79,- voor hebben betaald ofzo. We hebben hem vooral gekocht om het laminaat en de vloerkleden mee te reinigen. Ik heb echt een hekel aan alle huishoudelijke klussen, dus ik ga graag voor snel en makkelijk.
Ik gebruik gewoon van die goedkope gele schoonmaakdoekjes en gooi ze daarna weg, dat vind ik toch een frisser idee dan een dweil uitwringen en hergebruiken. Op het laminaat spray ik met de ene hand een heel klein beetje allesreiniger en met de andere hand ga ik er gelijk met de stoomreiniger overheen. Ik heb dan binnen no-time het hele huis gedaan en ik vind het ook erg prettig dat de vloer vrijwel gelijk droog is ivm de hond.
Ik gebruik gewoon van die goedkope gele schoonmaakdoekjes en gooi ze daarna weg, dat vind ik toch een frisser idee dan een dweil uitwringen en hergebruiken. Op het laminaat spray ik met de ene hand een heel klein beetje allesreiniger en met de andere hand ga ik er gelijk met de stoomreiniger overheen. Ik heb dan binnen no-time het hele huis gedaan en ik vind het ook erg prettig dat de vloer vrijwel gelijk droog is ivm de hond.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
dinsdag 20 januari 2015 om 18:42
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 januari 2015 @ 09:45:
[...]
Ik snap niet wat jij bedoeld. Maar ik bedoel gewoon een stoomreiniger die eruit ziet als een stofzuiger.
Het gewone sledemodel dus
Dit is een stoom stofzuiger
https://www.youtube.com/w ... eCXlic2QmU7xIhJ37&index=2
[...]
Ik snap niet wat jij bedoeld. Maar ik bedoel gewoon een stoomreiniger die eruit ziet als een stofzuiger.
Het gewone sledemodel dus
Dit is een stoom stofzuiger
https://www.youtube.com/w ... eCXlic2QmU7xIhJ37&index=2
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.