strijktips AUB
maandag 20 augustus 2012 om 10:44
Hallo!
Wij zijn een restaurant begonnen en ik heb de eervolle taak de was te doen
We dragen in de bediening lange witte schorten van 100% katoen.
Ik was ze op 90 graden en daar komen ze flink gekreukt uit. Zonder te drogen (want dat bleek helemaal niet te werken) strijk ik ze met stoom, en NOG blijft het een gekreukt geheel, grrrrr.
Alle tips zijn welkom!
Groetjes!
Wij zijn een restaurant begonnen en ik heb de eervolle taak de was te doen
We dragen in de bediening lange witte schorten van 100% katoen.
Ik was ze op 90 graden en daar komen ze flink gekreukt uit. Zonder te drogen (want dat bleek helemaal niet te werken) strijk ik ze met stoom, en NOG blijft het een gekreukt geheel, grrrrr.
Alle tips zijn welkom!
Groetjes!
maandag 20 augustus 2012 om 10:49
maandag 20 augustus 2012 om 11:02
quote:galadriel schreef op 20 augustus 2012 @ 10:51:
Ik doe ook strijken op nog vochtig wasgoed, minder centrifugeren en goed strak ophangen.
Voordat het droog is strijken met stoom.
Dit inderdaad. En voortaan spullen kopen/maken van kreukvrije stof, is wat duurder maar scheelt echt heel veel werk.
Oh ja, en je hebt toch wel een professioneel stroomstrijkijzer/generator? Dat lijkt me nu de eerste stap.
Ik doe ook strijken op nog vochtig wasgoed, minder centrifugeren en goed strak ophangen.
Voordat het droog is strijken met stoom.
Dit inderdaad. En voortaan spullen kopen/maken van kreukvrije stof, is wat duurder maar scheelt echt heel veel werk.
Oh ja, en je hebt toch wel een professioneel stroomstrijkijzer/generator? Dat lijkt me nu de eerste stap.
maandag 20 augustus 2012 om 11:08
Niet harder dan op 800 toeren centrifugeren, daarna even in de droger en stand "mangeldroog" kiezen. Hierna direct droogstrijken! Oh, en als er touwtjes aan de sloven zitten, bij elkaar pakken en in een lus vastmaken! (alle touwtjes die maar aan één kant vast zitten aan de sloof)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 20 augustus 2012 om 11:09
quote:-Bladora- schreef op 20 augustus 2012 @ 11:04:
Stijfsel idd! Ik had vroeger opschool ook witte sloof en koksbuis. Mijn moeder waste deze altijd met stijfsel en ik zag er altijd piekfijn uit!
Ik ga dat ook zeker proberen, bedankt!
PS aan mijn strijkijzer heb ik nooit wat gemerkt, net een nieuwe, met zo'n onderstel zeg maar...
Stijfsel idd! Ik had vroeger opschool ook witte sloof en koksbuis. Mijn moeder waste deze altijd met stijfsel en ik zag er altijd piekfijn uit!
Ik ga dat ook zeker proberen, bedankt!
PS aan mijn strijkijzer heb ik nooit wat gemerkt, net een nieuwe, met zo'n onderstel zeg maar...
maandag 20 augustus 2012 om 11:20
maandag 20 augustus 2012 om 11:38
Het zijn nog nieuwe sloven neem ik aan, die worden op termijn soepeler. Verder inderdaad de linten knopen, niet te veel tegelijk in de machine, en vochtig strijken.
En misschien kan je op MP ofzo een strijkmachine op de kop tikken. (Zo'n ronde rol) Ik had er eentje voor 15 euro en jarenlang plezier.
Theedoeken streek ik trouwens niet, gewon strak ophangen of in de droger en dan gelijk vouwen.
En misschien kan je op MP ofzo een strijkmachine op de kop tikken. (Zo'n ronde rol) Ik had er eentje voor 15 euro en jarenlang plezier.
Theedoeken streek ik trouwens niet, gewon strak ophangen of in de droger en dan gelijk vouwen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 20 augustus 2012 om 11:41
Hoe vaak zijn alle schorten al gewassen. Ik merk namelijk zelf ( katoenen broeken/overhemden) vaak dat de eerste twee à drie keer wassen/strijken moeilijker zijn dan alle volgende keren.
Verder alle tips van korter centrifugeren en vochtig strijken zou ik ook doen. Wasserij lijkt mij ook handig, maar aan de andere kant is zelf doen ook het eerste verdiend. En het lijkt mij nou niet echt een vervelende klus. Om hoeveel schorten per dag gaat het?
Verder alle tips van korter centrifugeren en vochtig strijken zou ik ook doen. Wasserij lijkt mij ook handig, maar aan de andere kant is zelf doen ook het eerste verdiend. En het lijkt mij nou niet echt een vervelende klus. Om hoeveel schorten per dag gaat het?
maandag 20 augustus 2012 om 11:51
maandag 20 augustus 2012 om 12:00