Studentenhuis

30-06-2010 19:08 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet jullie studentenhuis eruit?

Zijn alle studentenhuizen nou slecht onderhouden en zijn er nog wel studenten die schoonmaken/opruimen kunnen?

Ik heb tot nu toe nog geen enkel studentenhuis gezien wat er een beetje netjes uitzag.

En mijn oudste zoon is nog geen haar beter wat een puinhoop maakt hij van zijn kamer.Terwijl als hij eens schoonmaakt hij het hardstikke snel en goed kan,helaas gebeurt dat niet zo vaak

Hoe ziet jullie studentenhuis eruit of die van je kinderen?
Toen ik nog in een studentenhuis woonde, hadden wij een naaktslakkenplag. Ben blij dat ik allang weer op mezelf woon! Maar toen, het hoorde er gewoon bij... :(
Bij ons kropen er maden uit het gootsteenputje...
Precies om de redenen die jullie noemen wilde ik niet in een studentenhuis wonen.
Ik heb er weerstand voor de rest van mijn leven opgebouwd.
hhhm, bij mij was het gelukkig niet zo ranzig! Ja, er stond wel eens afwas tot er pluisjes op stond, nee het was niet zo schoon als bij een normaal huishouden, maar dat is de charme van een studentenhuis, toch? En nog goed voor je weerstand ook

Ik heb ze juist nog nooit zo ranzig gezien als bij de smaakpolitie! Getver!
1e huis: particuliere verhuurder: redelijk onderhouden, maakten wekelijks samen de gemeenschappelijke keuken en badkamer schoon, dus ook best netjes.

2e huis: slecht onderhouden, denk beetje prototype studentenhuis zoals jij bedoelt. Verhuurder type huisjesmelker. Smerige huisgenoten, algemene ruimtes werden zelden schoon gemaakt. Wel allemaal keukenblok in de kamer, dus dat was wel weer lekker schoon (bij mijn althans, en je eigen troep is toch altijd minder erg dan die van een ander), maar douchen deed ik alleen met slippers aan.

3e huis: zeer goed onderhouden (woningbouw, inmiddels lang genoeg ingeschreven), allemaal weer eigen keukenblok, dus schoon. Gangen worden maandelijks schoongemaakt door woningbouw, badkamer afhankelijk van wie de huisgenootjes zijn (heb daar vrij lang gewoon, dus nogal wat mensen voorbij zien komen) redelijk tot goed schoon.

Verder voor stages nog in een aantal tijdelijke huizen gewoond, die varieerden van schoon-redelijk schoon met 'regelmatig samen schoonmaken' - tot ronduit goor en 'hier durf ik eigenlijk niet te koken'
Hier een nette gang met 11 pers. Concierge die langskomt als er een lamp kapot is ofzo. Wekelijks komt er een schoonmaakster. Ik deel de keuken met nog 2 pers. die over het algemeen dezelfde dag nog afwassen. Staan dus alleen soms een paar pannen op het aanrecht. Nu alleen gezeik rondom het toiletpapierrooster. Niet alle studentenhuizen zijn vies!
quote:vivalaalcohol schreef op 30 juni 2010 @ 19:09:

Toen ik nog in een studentenhuis woonde, hadden wij een naaktslakkenplag. Ben blij dat ik allang weer op mezelf woon! Maar toen, het hoorde er gewoon bij... :(

Dat hadden wij ook! Zo smerig. Ik stapte er altijd overheen. Hoor mijn huisgenootje nog gillen toen ze er een keertje op stond!
Wij woonden met z'n zessen en hadden 2 dagen per week een werkster. Het was wel eens ooit rommelig, maar nooit echt vies. In tegenstelling tot andere studentenhuizen waar regelmatig food fights gehouden werden tijdens uit de hand gelopen borrels.
ik zelf heb er nooit willen wonen,

mijn broer wilt niet anders, ontzettend vies daarom kom er ook zo min mogelijk. Mijn moeder is er zelfs nog nooit geweest omdat het te goor voor woorden is.

het enige "stof-vrije" gedeelte is de route naar de koelkast voor het bier.. (en die koelkast staat voor het gemak in de woonkamer)
Ik heb in 2 huizen gewoond. Eentje met 2 anderen en eentje met 11 anderen (gemengd)..

Muizen, maden, kakkerlakken, ik ken het allemaal. Het ergste is dat je eraan gewend raakt en het je niets meer kan schelen.

Als je geen bestek meer hebt, eet je gewoon met plastic.

Geen schone glazen meer? Dan maar uit de fles.

Als je zoveel afwas heb dat er geen beginnen aan is, gooi je gewoon alles in de kliko.

Heel zorgeloos leven is het.
Ohja, en we hebben op een gegeven moment een kat genomen tegen de muizen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb op een kamer gewoond waar de wc buiten op het balkon was, koud!!!!! in de winter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb in een grote studentenflat gewoond en dat was behoorlijk netjes. Er woonden 10 man per unit en de verdeling man / vrouw was ongeveer 50-50. We hadden gewoon een schoonmaakrooster en daar hield iedereen zich ook vrij goed aan. Sowieso de hele flat was redelijk netjes. Het ligt er dus maar net aan waar je gaat wonen.
Het studentenhuis waar ik woonde was erg slecht onderhouden. Rotte kozijnen, stucwerk wat van plafond en muren afbladerde, schimmel in badkamer en wc. Maar de kamers zelf waren wel netjes (doordat die door de studenten geverfd waren en voorzien van laminaat).

We woonden er met zn 5en en hadden 2 keukens. Ik had 1 huisgenoot die zo haar afwas liet staan en dan 2 weken naar haar vriend vertrok. Dan zetten we haar afwas gewoon op het balkon.

Ben er tegelijk met een vriendin gaan wonen, toen er 3 huisgenootjes vertrokken zijn er nog 3 vriendinnen komen wonen. Erg gezellig en het werd direct een stuk netter. Goede afspraken over wekelijks schoonmaken van keuken badkamer en wc.
Ik woon in een studentenhuis en tja... het is niet zo goor als bij de Smaakpolitie maar zeker ook niet bepaald schoon. En het erge is inderdaad: al snel kan het je niet meer schelen. Ik zorg dat mijn eigen spullen schoon zijn en over de rest van de rotzooi stap ik vrij makkelijk heen. Later kan ik het me vast niet meer indenken, maar voor nu vind ik het wel prima. Wel hebben we onlangs een geheel nieuwe keuken gekregen, dus die is nu nog mooi en schoon (op de afwas na, die zich alweer torenhoog aan het opstapelen is - niet van mij!). Daar kan ik dan wel echt van genieten. Langzaam maar zeker ben ik wel toe aan een "echt huis", en daarmee dus ook aan een schoon huis
quote:MEFunny schreef op 30 juni 2010 @ 19:36:mijn broer wilt niet anders, ontzettend vies daarom kom er ook zo min mogelijk. Mijn moeder is er zelfs nog nooit geweest omdat het te goor voor woorden is.Wat klinkt dit liefdeloos.
Misschien komt jouw zoon wel in een huis te wonen waar men het redelijk netjes houd. Dan valt er niets te vrezen toch?

Je zou daar eventueel een beetje op kunnen letten mocht hij een huis op het oog hebben.

Mijn ervaring is hoe meer mensen in één huis wonen hoe rommeliger en viezer het is. En denk toch vooral dat als er alleen maar mannen wonen er minder schoon zal worden gemaakt en het minder hygienisch zal zijn. Er zijn vast ook genoeg vrouwen die er een rommel van kunnen maken maar volgens mij is het dan nog zo dat de vrouw haar huis schoner houdt.

Ik heb zelf in twee studentenhuizen gewoond. Een met 5 andere bewoners en de ander met 8 andere bewoners. De eerste was mannen en vrouwen gemengd. Daarbij werden de gemeenschappelijke ruimtes niet echt heel goed schoon gehouden. De ander woonde ik met 8 vrouwen en dat huis was echt super schoon. Daar zorgden we met z'n allen voor.

Nogmaals het verschilt dus sterk van huis tot huis en van bewoner tot bewoner hoe schoon het er is en hoe schoon het er wordt gehouden.
Haha, heerlijke verhalen. Ik woonde zelf anderhalf jaar geleden nog in een studentenhuis met acht anderen (gemengd). Daar was het ook altijd een bende, niet te filmen. Heb altijd geprobeerd om het een beetje in banen te leiden, maar ach daar ben ik op een gegeven moment maar mee gestopt :p

Woon nu samen in een appartement, en hier is het heus ook niet altijd even schoon, maar in je eigen zooi zitten is toch minder erg

Aan de andere kant maakte de gezelligheid wel ruimschoots alles goed!
Ik woon in een studentenhuis met 9 anderen en bij ons wisselt het nogal qua schoonmaken. Aantal doen het altijd wel en anderen laten het altijd afweten... Zijn ook een aantal die het wel doen, maar dan alleen even doekje door de wasbak en vloer dweilen... Als ik dan na 8 weken weer aan de beurt ben, zit er oranje aanslag op de douchewanden en ben je weer even bezig dat eraf te schrobben.

In de keuken kom ik amper...We hebben een vaatwasmachine, maar veel mensen hebben geen zin om die in- en uit te ruimen! Met als gevolg stinkende, aangekoekte en soms zelfs schimmelende pannen. En vuilnis blijft ook altijd te lang staan. Nee, de keuken daar waag ik me zo min mogelijk!!

Verder heb ik wel echt een supermooie kamer waar ik niet teveel huur voor betaal. Dus dat is natuurlijk wel weer positief!
Ik woonde in een studentenhuis in de winkelstraat. Ik ging liever voor 50 cent bij de V&D naar de wc dan op onze eigen hahaha!
Ik woonde in het huis van de zeven plagen, erg boeiend. Het begin met vlooien toen ik erin trok (echt overal zaten die beesten, wat een drama), zodat ik de eerste weken meteen ergens anders kon logeren. Daarna volgden de muizen (mèt hamza-virus), de inbrekers (de tweede keer was er gelukkig niks meer te halen, dankzij de eerste keer ), de bevroren leidingen, het schaatsen in de badkamer, falende verwarming zodat het min vijf in huis was, drugsdealers voor de deur, moord op de hoek en mishandeling midden in de nacht tegen mijn kamermuur aan (gelukkig bij de buren, maar niet minder schokkend).

Was een goede introductie in het leven, ben een stuk minder naïef nu
Heb ook 6 jaar in meer en minder ranzige studentenhuizen gewoond en heb daar mijn ijzersterke weerstand aan te danken

De muizen waren zo erg nog niet. Kan me nog een pak

jus 'd orange herinneren, ik dacht dat ie van m'n huisgenoot was en vice versa, totdat we op een gegeven moment besloten om de koelkast weer eens uit te mesten. Bij het leeggooien van het pak kwamen er groen/grijze bolletjes uit...... zou me niets verbazen als er ook nog pootjes aan hadden gezeten. We hebben het pak maar direct in de ondergrondse container gemieterd.

Ook leuk: onze keuken bevond zich recht onder de badkamer, 1 verdieping lager. Het lekte behoorlijk als er iemand stond te douchen en omdat we het zat waren vaak nat te worden tijdens het koken, hadden we een ingenieus afwateringssysteem gemaakt van plastic zakken en kartonnen tuitjes. Vanaf toen lekte het in de gootsteen, werkte prima

Maar er bestaan ook hele mooie, schone, goed onderhouden studentenhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven