Styliste voor verkoop huis?

maandag 5 oktober 2009 om 22:01
Je kunt je eigen styliste zijn!
*ruim alle rommel op, berg evt dingen die je nooit gebruikt op, zorg dat het lijkt alsof er veel ruimte in huis is.
*gooi alle dode planten weg
*verf kale plekken bij
*zorg dat nergens schimmelplekken zijn
*als er foto's van je huis gemaakt worden in bijv. de badkamer haal dan alle storende elementen weg. (denk aan volle wasmand, rijen potjes crèmes en flesjes, badeenden etc)
En zo valt er ongetwijfeld nog meer te bedenken.
*ruim alle rommel op, berg evt dingen die je nooit gebruikt op, zorg dat het lijkt alsof er veel ruimte in huis is.
*gooi alle dode planten weg
*verf kale plekken bij
*zorg dat nergens schimmelplekken zijn
*als er foto's van je huis gemaakt worden in bijv. de badkamer haal dan alle storende elementen weg. (denk aan volle wasmand, rijen potjes crèmes en flesjes, badeenden etc)
En zo valt er ongetwijfeld nog meer te bedenken.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
maandag 5 oktober 2009 om 22:38
De makelaar die ons huis verkocht leverde er een styliste bij. Die kwam een uurtje langs en gaf gewoon wat tips en haar ideeen. Ik vond het heel zinvol. Veel dingen kun je zelf bedenken (je zooi opruimen bijvoorbeeld) maar sommige tips waren echt heel goed van haar.
We wisten eigenlijk wel dat ons huis 'gewild' was maar ik weet zeker dat haar tips hebben geholpen om het huis heel snel te verkopen.
We wisten eigenlijk wel dat ons huis 'gewild' was maar ik weet zeker dat haar tips hebben geholpen om het huis heel snel te verkopen.
maandag 5 oktober 2009 om 22:43
Ik kijk heel vaak wonigen van binnen via Funda en wat ik daar allemaal zie...
Laatst nog een woning waar alle meubelen expres scheef stonden. Geen gezicht en het maakt de woning zo klein. Een woning met van die oranje vlaggetjes aan de gevel!
Bij mij in de buurt staat ook zo'n woning (met vlaggetjes) te koop en ze hebben een groot zwart doek voor het raam hangen met een doodshoofd erop!
Badkamers met handoeken over de badrand...
Die mensen kunnen wel een styliste gebruiken.
Laatst nog een woning waar alle meubelen expres scheef stonden. Geen gezicht en het maakt de woning zo klein. Een woning met van die oranje vlaggetjes aan de gevel!
Bij mij in de buurt staat ook zo'n woning (met vlaggetjes) te koop en ze hebben een groot zwart doek voor het raam hangen met een doodshoofd erop!
Badkamers met handoeken over de badrand...
Die mensen kunnen wel een styliste gebruiken.
dinsdag 6 oktober 2009 om 08:52
Onze makelaar werkt ook met een stylingbureau. Dat bureau maakt ook de foto's voor funda en ze kunnen desgewenst je huis een beetje opknappen zodat het makkelijker verkoopt. Wij zijn nu zelf druk bezig om de laatste aanpassingen door te voeren (trap laten bekleden, een glas met een lek (dubbelglas) laten vervangen, de binnenboel in een neutrale kleur verven, behang vervangen door gladde witte latex), we hebben een deel van de inboedel (lees; boeken) extern opgeslagen. Het kost tijd en geld (denk zo'n 1500 à 2000 euro), maar ik denk zeker dat het de verkoop(tijd) zal bespoedigen en de prijs geen kwaad zal doen. En inderdaad; let op dat de foto's opgeruimde kamers laten zien, geen rommel/knuffelbeesten/schoenen onder het bed/felgekleurde plastic zakken die ergens tussen staan. Mensen willen neutrale ruimtes zien, opgeruimd en met zoveel mogelijk lichtinval. Ze moeten lekker kunnen fantaseren dat ze er zelf wonen.
vrijdag 16 oktober 2009 om 12:41
Ons huis staat nog niet te koop,moeten de badkamer nog op knappen nl.Als ik nu foto's maak weet ik al wat ik voor reacties krijg hahahahaha.......Te vol!!!!!vooral woonkamer,de rest valt wel mee,maar zou foto's kunnen maken en dan tips kunnen krijgen wat ik er al van kan veranderen.Tja wonen nu ook krap met 2 kids in een 3 kamerwoning
Nou inderdaad,ik kijk ook wel eens dat ik denk wat raar.....een strijkijzer laten staan en gewoon allemaal rommel,flessen schoonmaakmiddel,haal dat weg!!!!
Nou inderdaad,ik kijk ook wel eens dat ik denk wat raar.....een strijkijzer laten staan en gewoon allemaal rommel,flessen schoonmaakmiddel,haal dat weg!!!!
vrijdag 16 oktober 2009 om 23:41
Ik heb weleens een styliste om raad gevraagd. Kostte zoiets als 80 euro. Heb de adviezen aanvankelijk heel precies uitgevoerd maar halverwege kon ik er echt niet mee leven. Sommige kleuren vielen heel akelig op mijn netvliezen. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat ze zomaar iets gezegd had.
Niet alle stylistes zijn zo goed als in make-over programma's, kennelijk. Er is veel kaf onder het koren.
Het was wel een teleurstelling en ook zonde van het geld. Maar op zich was het ook wel leerzaam, omdat je dan ook ervaart hoe het niet moet.
Niet alle stylistes zijn zo goed als in make-over programma's, kennelijk. Er is veel kaf onder het koren.
Het was wel een teleurstelling en ook zonde van het geld. Maar op zich was het ook wel leerzaam, omdat je dan ook ervaart hoe het niet moet.
zaterdag 17 oktober 2009 om 00:00
Ik heb een tijdje geleden een verkoopstyliste geinterviewd. Wat me is bijgebleven:
- Kies voor veel wit/ neutrale kleuren; dus witte gordijnen, wit/licht beddengoed (of een sprei/plaid), witte of lichte muren;
- Zorg dat het fris ruikt in huis;
- Haal familiefoto's weg, persoonlijke items en freubelspulletjes leiden af;
- Extreme kunst aan de muur hangen? Even opbergen.
Rust is het sleutelwoord...
Ik geloof dat een verkoopstyliste ongeveer 500 euro kost... altijd beter dan vrij snel zakken met je vraagprijs.
Succes!
- Kies voor veel wit/ neutrale kleuren; dus witte gordijnen, wit/licht beddengoed (of een sprei/plaid), witte of lichte muren;
- Zorg dat het fris ruikt in huis;
- Haal familiefoto's weg, persoonlijke items en freubelspulletjes leiden af;
- Extreme kunst aan de muur hangen? Even opbergen.
Rust is het sleutelwoord...
Ik geloof dat een verkoopstyliste ongeveer 500 euro kost... altijd beter dan vrij snel zakken met je vraagprijs.
Succes!
zaterdag 17 oktober 2009 om 09:58
Ik zo persoonlijk niet teveel persoonlijke dingen weghalen, dat had ik dus gedaan in het begin. Maar kreeg gelijk als commentaar (van familie hoor) dat t heel steriel en kil was nu. Het was TE opgeruimd en TE netjes. Alsof t leegstond, geen warmte zeg maar.
Bij bezichtigingen vind ik t juist leukals er familie fotos staan, zodat je kan zien en voelen tegelijk dat er geleefd wordt. Dat er een gezellig en warm gezin woont met kinderen enzo...
Je moet jezelf er zien en voelen wonen, maar das mijn mening.
Idd ik zou wel alles zoveel mogelijk wit/creme/ecru doen enzo...Kijkers kunnen heel slecht door kleuren heen kijken, dat ben ik met je eens.
Ik deed voor iedere bezichtiging direct in de ochtend alle ramen en deuren openzetten enalles door laten tochten en net voor ze kwamen alles op een kiertje weer doen. Maar goed dat was wel in de zomer.
Nu wel lekker de verwarming aandoen, niet te warm.
Hier en daar een schemerlampje als t nodig is..zonweringen allemaal open en omhoog..
succes!!!
Bij bezichtigingen vind ik t juist leukals er familie fotos staan, zodat je kan zien en voelen tegelijk dat er geleefd wordt. Dat er een gezellig en warm gezin woont met kinderen enzo...
Je moet jezelf er zien en voelen wonen, maar das mijn mening.
Idd ik zou wel alles zoveel mogelijk wit/creme/ecru doen enzo...Kijkers kunnen heel slecht door kleuren heen kijken, dat ben ik met je eens.
Ik deed voor iedere bezichtiging direct in de ochtend alle ramen en deuren openzetten enalles door laten tochten en net voor ze kwamen alles op een kiertje weer doen. Maar goed dat was wel in de zomer.
Nu wel lekker de verwarming aandoen, niet te warm.
Hier en daar een schemerlampje als t nodig is..zonweringen allemaal open en omhoog..
succes!!!