Te koud buiten voor kat?

16-01-2012 22:53 37 berichten
Onze kat is vanavond naar buiten gegaan rond 19.00h. Normaal gesproken is hij altijd binnen een half uur tot max een uur weer binnen.

Maar hij is ondertussen nog steeds niet terug. Geroepen, rondje gedaan en met brokken gerammeld (hij zou toch trek moeten hebben ondertussen), maar geen kat. Ik maak me best een beetje ongerust, dit is niks voor hem.

Morgen moeten we allebei weer vroeg op en ik wil eigenlijk wel gaan slapen. Maar vraag me af of t niet te koud is voor hem als hij een nacht buiten zou zitten?
Alle reacties Link kopieren
Het is een kat, met een beetje geluk heeft hij nog in instinct ook.

Serieus, die zoekt een warm plekje op, en die zie je morgen wel weer, en anders hoor je 'm wel.
Zelf zou ik niet lekker slapen maar er is geen dodelijke koude buiten. Hij zal wel een warm plekje vinden. Maar zelf zou ik nog een rondje maken, zeker omdat je kat zoals ik het lees niet echt een doorgewinterde buitenkat is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vlgns mij lijk ik nu best een beetje een overbezorgde poezenmoeder maar t zit me toch niet lekker...
Welnee, je kat is erop gebouwd, heef een dikke bontjas van zichzelf.

Het is een dier, geen mensje

Kan je niet een blikje opentrekken? Die van ons reageren op dat geluid (en de geur), volgens mij tot een kilometer afstand (de vreetzakken).
Misschien is hij ergens in een schuurtje gaan zitten? Heb je geen kattenluikje (zo heet dat toch?) En anders misschien een schuurtje in je achtertuin open laten? Als je tenminste een gesloten achtertuin hebt. Of een doos buiten onder een afdakje zetten met een deken erin?
Vroeger had ik een kat die regelmatig buiten bleef 's nachts. Toen het een keer hard ging vriezen (-12) wilde ik het dier binnenhalen maar hij vertikte het om te komen.

De volgende morgen lag er een dode muis bij de voordeur en een dode muis bij de achterdeur. Meneer kat was via de bevroren sloot naar het weiland achter het huis gegaan en had alvast voor het ontbijt gezorgd. Hij was apetrots.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 16 januari 2012 @ 22:58:

Vroeger had ik een kat die regelmatig buiten bleef 's nachts. Toen het een keer hard ging vriezen (-12) wilde ik het dier binnenhalen maar hij vertikte het om te komen.

De volgende morgen lag er een dode muis bij de voordeur en een dode muis bij de achterdeur. Meneer kat was via de bevroren sloot naar het weiland achter het huis gegaan en had alvast voor het ontbijt gezorgd. Hij was apetrots.
Is het een poes of een kater? Als het een poes is: ze is toch niet toevallig krols (en niet gesteriliseerd)? Zo ja, dan weet ik wel waar ze uithangt: hoeren en sloeren met geile katers

Je spreekt over HIJ. Nou ja, dan zal het zo'n vaart niet lopen. Maar ja, bij mannen weet je het nooit natuurlijk
Dat soort dingen flikken die van mij ook wel eens. Ik ben zo'n gek die dan om 2 uur de wekker zet om ze dan binnen te laten, of opnieuw met een bakje snoepjes te schudden en hun naam te roepen bij de buitendeur. En om 4 uur weer.....

Ligt echt aan mij hoor, mijn katten vinden het allebei geweldig als er ijs ligt, ze springen er zo op (moet ik ook niet al te veel aan denken...) en ze kennen de goede plekjes om rond te hangen in de buurt beter dan ik.
Die van mij is elke nacht buiten en nu dus ook

Hij kan ook niet naar binnen tot morgenochtend. En we hebben koudere winters gehad waarin ie ook gewoon aan het sletten was de hele nacht. Ze hebben een jassie aan he
Blikvoer lust ie absoluut niet, raar beest... M'n man is net nog even naar buiten geweest maar geen Borre. We zetten een krat met een dekentje in t schuurtje dan kan hij daar in als hij thuiskomt.

Het is inderdaad geen held buiten. Doet niet meer dan kleine ommetjes en komt dan vaak met een heule dikke staart weer thuis. Dus dat ie nu zo lang weg is zit me niet helemaal lekker.

Fijn jullie reacties, dat relativeert wel
Ik deed vroegah, als een van de katten van mijn opa dit deed, een overdekt mandje (bv in een doos) met een kruik, bakje brokjes en water met een beetje zout er (tegen het vriezen) in buiten zetten .

Maar hij komt vast gewoon gauw thuis hoor . Het is niet dodelijk koud!
Ook leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die dan een mandje (met kruik ) neerzetten en slecht slapen.

Ik ga een poging wagen en vermoed dat ik nog wel een paar keer ga kijken vannacht...
Ik laat een klein raampje in de wc open dan kunnen ze naar binnen zonder dat ik hoef op te staan.
Heb je een luikje zodat hij zelf binnen kan komen???

Ik zal me nog geen zorgen gaan maken!

Onze kat komt wel buiten in de kou maar gaat liever snel weer naar binnen.

Al ging hij vanavond wel een paar keer naar buiten. (o.a samen met de buurkat spelen, die komt hem soms ophalen zo lief!)
1x is voldoende
quote:registreerjenu schreef op 16 januari 2012 @ 23:00:

Is het een poes of een kater? Als het een poes is: ze is toch niet toevallig krols (en niet gesteriliseerd)? Zo ja, dan weet ik wel waar ze uithangt: hoeren en sloeren met geile katers

Je spreekt over HIJ. Nou ja, dan zal het zo'n vaart niet lopen. Maar ja, bij mannen weet je het nooit natuurlijk Geile katers willen ook wel weglopen als hun eigen terrein niet groot genoeg is!!! Maar als hij geholpen is heb je daar minder/geen last meer van.
Helaas geen kattenluikjes of kleine raampjes. Alleen een hele grote schuifpui en die laat ik liever niet open staan 's nachts.
Het is zeker geen grote stoere geile kater... Het is de grootste softie die er is
Kan me voorstellen dat je het niet prettig vind. Maar je kater overleeft wel met zn vacht. Grote kans dat als je net lekker slaapt Borre staat te miauwen om naar binnen te mogen.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
en poef again
Is ie er al?

Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Die van ons blijft ook wel eens bij slecht weer (storm, regen, vorst en sneeuw)extra lang weg en dan ben ik ook niet blij. Ben altijd weer helemaal opgelucht als ie weer voor de deur staat..hoop voor jou ook dat ie er al is. Anders vannacht nog een paar keer kijken.

Welterusten!
quote:Donkeyshot schreef op 16 januari 2012 @ 22:58:

Gezellig saampjes opgegeten?
Hij is er weer vannacht nog een paar keer wezen kijken, maar meneer was er net pas.... Gelukkig! Hij zit te schransen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven