Teken bij honden, welk middel?
zondag 14 juli 2013 om 11:16
Ik merk dat het tekenseizoen weer is begonnen (dat is al langer begonnen, maar nu zie ik ze pas op mijn hond). Heb er deze week een paar van hem afgeplukt.
Ik gebruik altijd frontline, werkt prima tegen vlooien (hond heeft nog nooit vlooien gehad) en ook teken gaat prima, zolang we geen uitgebreide wandelingen maken door bossen/graslanden, wat hier dus wel regelmatig gebeurt
Wat werkt nu echt goed tegen teken?
Ik gebruik altijd frontline, werkt prima tegen vlooien (hond heeft nog nooit vlooien gehad) en ook teken gaat prima, zolang we geen uitgebreide wandelingen maken door bossen/graslanden, wat hier dus wel regelmatig gebeurt
Wat werkt nu echt goed tegen teken?
maandag 15 juli 2013 om 14:47
Wij hadden vroeger ook twee honden die elke dag het bos in gingen. En wij gebruikten op een gegeven moment niks meer tegen de teken. Lieten de honden elke dag een kom karnemelk drinken. Ooit eens via via gehoord. En het hielp dus ook. Af en toe nog een teek achter het oor, maar ze zaten niet meer onder. Weet niet hoe het werkt, maar het werkte.
En dan wel een aparte behandeling tegen vlooien. Geloof ook zo'n pipetje elke paar maanden.
En dan wel een aparte behandeling tegen vlooien. Geloof ook zo'n pipetje elke paar maanden.