Temperatuur wasmachine

25-06-2019 22:59 53 berichten
Hi!

Ik ben net teruggekomen van vakantie met een mogelijke bedwantsen besmetting. Ik moet dus al mijn kleding op minimaal 60 graden wassen om eventueel meelifters te doden :-D

Nu voelde ik zojuist aan het glas in het deurtje van de wasmachine en dat voelt zeker warm aan, maar niet heet. Nou weet ik niet of het glas aan de buitenkant ook 60 graden wordt of dat het normaal is dat het niet heet is.

Weet iemand hier dit? Het is belangrijk dat mijn was écht heet gewassen wordt, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Off topic, maar: wat doe je met kleding die 60 graden wassen niet leuk vindt?
Cookieholic schreef:
26-06-2019 00:43
Off topic, maar: wat doe je met kleding die 60 graden wassen niet leuk vindt?
In dit geval zou ik ze verbranden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je met je koffer of tas gedaan?
Frizz schreef:
26-06-2019 01:10
Wat heb je met je koffer of tas gedaan?
En met de auto??? :whistle:
Cookieholic schreef:
26-06-2019 00:43
Off topic, maar: wat doe je met kleding die 60 graden wassen niet leuk vindt?
Weggooien...
Frizz schreef:
26-06-2019 01:10
Wat heb je met je koffer of tas gedaan?
Beide op het vliegveld achtergelaten. Ik heb alles in vuilniszakken gestopt en zo naar huis vervoerd.
nachtvlinder1977 schreef:
26-06-2019 01:14
En met de auto??? :whistle:
In de fik gestoken :P

Naja niet letterlijk, maar ik heb em de hele middag in de brandende zon laten staan. Daarnaast is de kans erg klein dat er besmetting in mn auto is ontstaan, omdat ik alles voor vertrek in vuilniszakken heb gestopt en die vuilniszakken zijn voor ze de auto ingingen nog een keer in nieuwe vuilniszakken gegaan. Daarnaast is de kans groot dat de temperatuur in de auto vanmiddag de 60 graden wel aangetikt heeft.

Tja, meer kan ik ook niet doen.
Kissie30 schreef:
26-06-2019 01:27
In de fik gestoken :P

Naja niet letterlijk, maar ik heb em de hele middag in de brandende zon laten staan. Daarnaast is de kans erg klein dat er besmetting in mn auto is ontstaan, omdat ik alles voor vertrek in vuilniszakken heb gestopt en die vuilniszakken zijn voor ze de auto ingingen nog een keer in nieuwe vuilniszakken gegaan. Daarnaast is de kans groot dat de temperatuur in de auto vanmiddag de 60 graden wel aangetikt heeft.

Tja, meer kan ik ook niet doen.
Slim! Je hebt alles gedaan wat je kon. Ik hoop voor jou dat dit afdoende was.
Eze schreef:
26-06-2019 00:08
Als je de komende dagen nieuwe jeukende rode bulten krijgt: half Nederland krabt zich suf door de eikenprocessierups, dus dat hoeft niet meteen te betekenen dat je toch lifters had.
En het stikt ook nog es van de muggen.
CourtneyTT schreef:
26-06-2019 00:14
Welnee. De meeste bacteriën gaan pas dood bij 60 graden. Lang niet alle trouwens, dan moet je echt een kookwas draaien. Maar ja, met al die koude en 30 graden wasjes wordt het dus niet echt schoon.
Daar had ik het dan ook niet over. Maar over dat als TO de wasmachine aanzet op 60 graden, kan ze er ook vanuit gaan dat hij op 60 graden wast. Dus niet nodig om dan aan deur/glas van de wasmachine te gaan voelen hoe warm deze wordt en dan vervolgens in angst en paniek te schieten omdat deurtje niet heet wordt. Iets dat in vorige topic ook te zien was en weinig helpend is.
Kissie30 schreef:
26-06-2019 00:01
Wellicht, maar alles is beter dan ze in huis krijgen.
Als het goed is, heb je dat wel voorkomen nu. Gelukkig maar.
Volgende keer hoop ik een wat meer relaxtere vakantie voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn bedwanten? Durf niet te googlen..bang dat afbeelding heftig is hihi. Ik denk kleine beestjes..??!?

Succes to
rammie schreef:
26-06-2019 03:42
Wat zijn bedwanten? Durf niet te googlen..bang dat afbeelding heftig is hihi. Ik denk kleine beestjes..??!?

Succes to
Als ik antwoord geef en zeg wat bedwantsen zijn, durf je het dan wel te lezen? Staan ook afbeeldingen bij. :biggrin:
https://www.rivm.nl/bedwantsen
https://www.thuisarts.nl/bedwantsen/ik- ... n-bedwants
https://www.ongediertebestrijden.com/bedwantsen/
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 07:22
7.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
26-06-2019 03:42
Wat zijn bedwanten?

Die draag je als je koude handen hebt tijdens je slaap.
Alle reacties Link kopieren
Zonde van je tas en koffer!
Maar ik snap het wel. Ik heb ooit hetzelfde gehad, m’n backpack heb ik maandenlang in een afgesloten zak buiten gelaten (ook met vrieskou).
Alle reacties Link kopieren
Je kan de kleding die niet op 60 graden kan een week in de diepvries doen.
Trotter schreef:
26-06-2019 07:21
Die draag je als je koude handen hebt tijdens je slaap.
Oh... I wish ;-D
Frizz schreef:
26-06-2019 07:46
Zonde van je tas en koffer!
Maar ik snap het wel. Ik heb ooit hetzelfde gehad, m’n backpack heb ik maandenlang in een afgesloten zak buiten gelaten (ook met vrieskou).
Ja klopt, is ook wel zo. Maar ik wilde het risico niet nemen. Met name omdat ik mijn koffer dan in de auto had moeten hebben.

Balen dat je ook hetzelfde hebt gehad, klotesituatie is het hoor. Ben je nu ook extra voorzichtig als je op vakantie gaat?
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
26-06-2019 00:32
1e x 60 graden gewassen, toen werd deurtje warm. 2e keer just in case 95 graden was gedaan (deurtje werd echt wel heet toen) en nu hangt het buiten. Dit zou echt afdoende moeten zijn om eventuele lifters te doden.

Overigens; mijn kleding ziet er verrassend goed uit voor een 95 graden wasbeurt ;-D
Dan was het katoen. Kan je overigens niet veel vaker doen want dan worden de kleuren flets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
26-06-2019 07:21
Die draag je als je koude handen hebt tijdens je slaap.
Haha..bedwantSen dusss
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-06-2019 06:59
Als ik antwoord geef en zeg wat bedwantsen zijn, durf je het dan wel te lezen? Staan ook afbeeldingen bij. :biggrin:
https://www.rivm.nl/bedwantsen
https://www.thuisarts.nl/bedwantsen/ik- ... n-bedwants
https://www.ongediertebestrijden.com/bedwantsen/
Bahhhh, vieze beestjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
25-06-2019 23:55
Ik ken iemand die het raampje uit een oude wasmachine als ovenschaal gebruikt omdat dit glas zo goed tegen hitte kan.
Grappig!

Een tijdje geleden juist het omgekeerde. Ik was op 90 graden aan het wassen en vriend vond dat hij wel erg warm werd aan de buitenkant. Hij had verwacht dat je dit niet zou merken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
26-06-2019 00:33
Thanks voor de tip! Liever die rups dan wantsen 😉
Ik hoor je nog wel als je dat beest goed bent tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
26-06-2019 08:19
Ja klopt, is ook wel zo. Maar ik wilde het risico niet nemen. Met name omdat ik mijn koffer dan in de auto had moeten hebben.

Balen dat je ook hetzelfde hebt gehad, klotesituatie is het hoor. Ben je nu ook extra voorzichtig als je op vakantie gaat?
Nee valt wel mee eigenlijk. Ik lees wel altijd alle reviews.
retrostar schreef:
26-06-2019 08:32
Dan was het katoen. Kan je overigens niet veel vaker doen want dan worden de kleuren flets.
Meeste is katoen denk ik idd (ik ben niet echt een ster in het weten wat wat is ;-D ), sommige kledingstukken wel met stretch. Ik kan idd wel zien dat er iets flink verkleurd is, mijn witte ondergoed is nl niet wit meer. Als het goed is blijft het ook bij 1 keer. Had überhaupt nog nooit in mn leven het 95 graden programma gebruikt :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven