Terraskachels
zaterdag 5 juni 2010 om 15:18
Wat vinden jullie van terraskachels.Ik heb 2 buren precies naast mij die zomers s,avonds tot een uur of 3 hun kachels aan hebben.Als dat gebeurd dan moeten wij onze ramen en deuren sluiten anders staat ons huis vol rook.In de slaapkamer moeten wij dan een ventilator aanzetten omdat de geur door de kieren komt.Ik vind het vreselijk,krijg er hoofdpijn van en als je de andere dag beneden komt ruikt je huis er nog naar.De laatste keer hebben wij zelfs de wasumkap in de keuken moeten aanzetten,zo erg was het.Dus als het 25/30 graden is kunnen wij niet de ramen open laten en niet lang buiten blijven zitten vanwege de rook.Er is ook nog harde muziek en gepraat maar dat vind ik niet erg.En BBQen ook niet.Doen wij zelf ook.De rook van die kachels wel.Wij wonen in rijtjes huizen,dus dicht op elkaar.Ik vind dat die kachels dan verboden moeten worden.En waarom een kachel aandoen als het toch al zo warm is.De gezelligheid van het vuur?

zaterdag 5 juni 2010 om 15:20
Heb je al eens met je buren gepraat? Dat je er last van hebt, en of ze misschien een andere plek in de tuin kunnen vinden waardoor jullie minder last van de rook hebben?
Dat werkte heel goed bij onze buren. Die hebben hun vuurkorf een paar strategische meters verplaatst en nu hebben we veel minder last.
Dat werkte heel goed bij onze buren. Die hebben hun vuurkorf een paar strategische meters verplaatst en nu hebben we veel minder last.
zaterdag 5 juni 2010 om 15:52
Kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt. Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn hele huis steeds naar rook zou stinken en ik geen raam open kan zetten als het warm is.
Eerst maar eens bij de buren aangeven dat je er last van hebt. Wie weet hebben zij dat helemaal niet zo in de gaten. De terraskachels verplaatsen brengt wellicht al verlichting.
Eerst maar eens bij de buren aangeven dat je er last van hebt. Wie weet hebben zij dat helemaal niet zo in de gaten. De terraskachels verplaatsen brengt wellicht al verlichting.
oh that purrrrrrrrrfect feeling