Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
dinsdag 2 februari 2010 om 19:11
dinsdag 2 februari 2010 om 19:16
Oooh,die laatste foto.
Schattig!!
En wat betreft het volgende topic: Is het geen goed idee om wel de tabel te houden zoalsa MV voorstelde en die dan als 2e post neer te zetten?
(met een verwijzing in de OP zodat iedereen even herinnerd wordt waar de tabel staat)
En even updaten natuurlijk....dan maakt het niet uit hoe lang de tabel wordt!
(Klets,voel je je aangesproken en heb je dr zin aan ? )
Schattig!!
En wat betreft het volgende topic: Is het geen goed idee om wel de tabel te houden zoalsa MV voorstelde en die dan als 2e post neer te zetten?
(met een verwijzing in de OP zodat iedereen even herinnerd wordt waar de tabel staat)
En even updaten natuurlijk....dan maakt het niet uit hoe lang de tabel wordt!
(Klets,voel je je aangesproken en heb je dr zin aan ? )

dinsdag 2 februari 2010 om 19:40
quote:miek221 schreef op 02 februari 2010 @ 19:11:
Ow kat, wat een mooi katje is die bailey toch.
Tijgertje kan ook altijd zo netjes met zn voorpootjes over elkaar liggen, als een echt beschaafd heertje...
Regent het bij jullie trouwens ook zo hard? Hier al vanaf drie uur....
Bofkont. Jij hebt het nog droog gehad vandaag. Ik alleen vanochtend (gelukkig) toen ik naar het station fietste. Ik zit als de hele dag in de regen en het houdt nog niet op ook. Het regent in heel Nederland nu.
Kat, wát een ogen... En wat fijn dat het tussen B en Diesel nu iets beter gaat. De ander zal vast ook gauw volgen.
Toen ik Morgana haalde was het bijna 2 weken ruzie, en daarna ging het een stuk rustiger.
Ow kat, wat een mooi katje is die bailey toch.
Tijgertje kan ook altijd zo netjes met zn voorpootjes over elkaar liggen, als een echt beschaafd heertje...
Regent het bij jullie trouwens ook zo hard? Hier al vanaf drie uur....
Bofkont. Jij hebt het nog droog gehad vandaag. Ik alleen vanochtend (gelukkig) toen ik naar het station fietste. Ik zit als de hele dag in de regen en het houdt nog niet op ook. Het regent in heel Nederland nu.
Kat, wát een ogen... En wat fijn dat het tussen B en Diesel nu iets beter gaat. De ander zal vast ook gauw volgen.
Toen ik Morgana haalde was het bijna 2 weken ruzie, en daarna ging het een stuk rustiger.
dinsdag 2 februari 2010 om 19:51
Ah KAt wat lief die foto's van B! Lieve kleine pluizenbolletje haha
Nou met Jovi ben ik even he-le-maal klaar... Hij is de laatste twee dagen ZO vervelend! Normaal komt ie lekker bij me liggen als ik tv kijk. En nu komt ie liggen en bijt hij me gewoon!!! Elke keer als ik wil aaien o.i.d. dan bijt ie me Zou hij me ineens niet meer aardig vinden ofzo? Hij is gewoon zo vervelend dat ik even helemaal klaar met m was.. Heb mezelf opgesloten in de slaapkamer, kan ik tenminste even rustig zitten pppfff.... Heb een drukke dag en Jovi helpt niet even mee zeg...
En dat is nog niet eens zo erg... ik vraag me af wat er ineens met hem is.
Nou met Jovi ben ik even he-le-maal klaar... Hij is de laatste twee dagen ZO vervelend! Normaal komt ie lekker bij me liggen als ik tv kijk. En nu komt ie liggen en bijt hij me gewoon!!! Elke keer als ik wil aaien o.i.d. dan bijt ie me Zou hij me ineens niet meer aardig vinden ofzo? Hij is gewoon zo vervelend dat ik even helemaal klaar met m was.. Heb mezelf opgesloten in de slaapkamer, kan ik tenminste even rustig zitten pppfff.... Heb een drukke dag en Jovi helpt niet even mee zeg...
En dat is nog niet eens zo erg... ik vraag me af wat er ineens met hem is.
dinsdag 2 februari 2010 om 20:04
dinsdag 2 februari 2010 om 22:08
@Sopsie
Kijk es wat ik vond op internet:
U kunt dit gedrag het beste negeren. Zodra ze in uw hand bijt u hand langzaam wegtrekken en bij het kitten vandaan lopen zodat deze alleen achter blijft. Zo leert deze dat wanneer zij of hij bijt het spel stopt. Daarnaast is het verstandig om wanneer je ziet dat er een speelse bui aankomt met een hengel te gaan spelen. Zo komt ze niet bij je handen in de buurt.
Het is goed dat u het zo snel opmerkt. Nu kan het nog goed begeleid worden. Wanneer het kitten groter is wordt het steeds vervelender maar ook steeds gevaarlijker.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl
Dus zoals je bezig bent doe je het goed.
Negeren,geen aandacht en ook geen negatieve aandacht..
Kijk es wat ik vond op internet:
U kunt dit gedrag het beste negeren. Zodra ze in uw hand bijt u hand langzaam wegtrekken en bij het kitten vandaan lopen zodat deze alleen achter blijft. Zo leert deze dat wanneer zij of hij bijt het spel stopt. Daarnaast is het verstandig om wanneer je ziet dat er een speelse bui aankomt met een hengel te gaan spelen. Zo komt ze niet bij je handen in de buurt.
Het is goed dat u het zo snel opmerkt. Nu kan het nog goed begeleid worden. Wanneer het kitten groter is wordt het steeds vervelender maar ook steeds gevaarlijker.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl
Dus zoals je bezig bent doe je het goed.
Negeren,geen aandacht en ook geen negatieve aandacht..
dinsdag 2 februari 2010 om 22:55
Kom ik net thuis uit mijn werk, tot in de poort kattenpootjes, ik denk grappig er is een kat in onze tuin geweest via de poort. tuin vol kattenpootjes
Kom ik bij de achterdeur *SCHRIK* achterdeur open, katten gelukkig binnen... maar die zijn dus lekker aan de wandel gegaan
Onze katten komen niet buiten verder (behalve in de tuin) dus schrok echt toen de achterdeur open stond.
maar ze zijn gelukkig tot de poort en in de tuin gebleven
Kom ik bij de achterdeur *SCHRIK* achterdeur open, katten gelukkig binnen... maar die zijn dus lekker aan de wandel gegaan

maar ze zijn gelukkig tot de poort en in de tuin gebleven
woensdag 3 februari 2010 om 06:23
Sops en Marels...laat je niet verleiden door die mooie blauwe ogen van Mr B hoor...hij kan ook errug vervelend zijn..soort van peuterpubertijd denk ik
Het is een echte jager en doet niets liever dan met een noodgang voor je voeten rennen en erin hangen als ie de kans krijgt..Diesel deed dit als kitten ook en ik heb de eerste tijd continu met schrammen op mijn benen en voeten gelopen (erg charmant in de zomer)
Het is een echte jager en doet niets liever dan met een noodgang voor je voeten rennen en erin hangen als ie de kans krijgt..Diesel deed dit als kitten ook en ik heb de eerste tijd continu met schrammen op mijn benen en voeten gelopen (erg charmant in de zomer)
woensdag 3 februari 2010 om 08:06
Kat, denk jij dat mijn eigenste Mr. B. zo schattig is dan?
Hij wordt drukker en drukker, als ie nu in zijn speelse bui is is ie he-le-maal gek.
Op andere moment is hij ook weer heel schattig hoor, hij is behoorlijk knuffelig en ik kan inmiddels alles met hem doen.
Vannacht heeft hij wéér de hele nacht ónder de dekens gelegen trouwens, gek beest
Hij wordt drukker en drukker, als ie nu in zijn speelse bui is is ie he-le-maal gek.
Op andere moment is hij ook weer heel schattig hoor, hij is behoorlijk knuffelig en ik kan inmiddels alles met hem doen.
Vannacht heeft hij wéér de hele nacht ónder de dekens gelegen trouwens, gek beest
668, the neighbour of the Beast
woensdag 3 februari 2010 om 08:14
Goedemorgen dames,
lekker knus zo, een kat onder de dekens, lekker warm ook zo, nu in de winter...
Mr B, leuke benaming .
Toen Luna krols was wilde ze zo graag naar buiten maar dat mocht niet.Als vriend dan even de deur opendeed om de andere kat binnen te laten, met veel gewring zodat Luna niet tussen zn benen door schoot, sprong ze zo in en over zn rug om naar buiten te springen. Echt bot, zo met alle 4 de pootjes, nagels vol in de rug en klimmen maar....zag er pijnlijk uit...
lekker knus zo, een kat onder de dekens, lekker warm ook zo, nu in de winter...
Mr B, leuke benaming .
Toen Luna krols was wilde ze zo graag naar buiten maar dat mocht niet.Als vriend dan even de deur opendeed om de andere kat binnen te laten, met veel gewring zodat Luna niet tussen zn benen door schoot, sprong ze zo in en over zn rug om naar buiten te springen. Echt bot, zo met alle 4 de pootjes, nagels vol in de rug en klimmen maar....zag er pijnlijk uit...
I can do anything i want, and so can you....
woensdag 3 februari 2010 om 08:17
Hahaha, ja, inderdaad. Dat vind ik dus nu ook moeilijk he, dat je echt moet beginnen met "opvoeden".
Eerste dagen deed ie niet zoveel wat niet mocht, maar dat wordt steeds erger. En ja, hoe jaag je hem van de kast af, of maak je hem duidelijk dat ie NIET heel hard in mijn handen moet bijten. Ik zeg nu maar gewoon heel ferm "nee" en pluk hem honderd keer van de betreffende kast af met hetzelfde "nee".
Negeren en weglopen als hij té fel speelt is inderdaad ook wel iets om te proberen, maar plantenspuiten enzo heb ik geen zin in.
Overigens vind ik ook niet dat je dan een paar minuten later nog boos moet zijn. Hij doet iets fout, je laat merken dat het niet mag, over.
(overigens komt Billy net heeeeel schattig weer op mijn borst liggen. Doet ie altijd als ik net op wil staan (ik heb hoooonger!!) en wie is er zo gek om dan te blijven zitten omdat meneer zo lekker ligt? Juist)
Eerste dagen deed ie niet zoveel wat niet mocht, maar dat wordt steeds erger. En ja, hoe jaag je hem van de kast af, of maak je hem duidelijk dat ie NIET heel hard in mijn handen moet bijten. Ik zeg nu maar gewoon heel ferm "nee" en pluk hem honderd keer van de betreffende kast af met hetzelfde "nee".
Negeren en weglopen als hij té fel speelt is inderdaad ook wel iets om te proberen, maar plantenspuiten enzo heb ik geen zin in.
Overigens vind ik ook niet dat je dan een paar minuten later nog boos moet zijn. Hij doet iets fout, je laat merken dat het niet mag, over.
(overigens komt Billy net heeeeel schattig weer op mijn borst liggen. Doet ie altijd als ik net op wil staan (ik heb hoooonger!!) en wie is er zo gek om dan te blijven zitten omdat meneer zo lekker ligt? Juist)
woensdag 3 februari 2010 om 08:20
woensdag 3 februari 2010 om 08:32
Jaaaa, hier heeft ie ook 200 namen hoor. Overigens heeft Billy helemaal niet zoveel last gehad van stress, viel mij heeeeeeeel erg mee.
Hier wel wat rete-irritante trekjes;
- Over de laptop lopen en er pontificaal bovenop gaan zitten.
- Op de kast gaan zitten en zoveel mogelijk omgooien.
- O-ver-al tussen kruipen, vooral waar het echt niet mag of gevaarlijk is
Aaaaargh. Zit er nog garantie op?
Aaaaargh. Zit er nog garantie op?
woensdag 3 februari 2010 om 10:01
Leuk om die verhalen te lezen. Kittens zijn verschrikkelijk eigenwijs en destructief, maar als ze dan bij je komen liggen vergeet je alles weer.
Ik ken dat ook, soms ligt de kat zo lekker te slapen op schoot dat als hij dan eindelijk weggaat ik ook moet rennen naar de wc omdat ik niet wilde opstaan, omdat hij zo lekker lag te slapen. Voel me ook altijd schuldig als ik de kat van schoot zet of stop met aaien...
Ik ken dat ook, soms ligt de kat zo lekker te slapen op schoot dat als hij dan eindelijk weggaat ik ook moet rennen naar de wc omdat ik niet wilde opstaan, omdat hij zo lekker lag te slapen. Voel me ook altijd schuldig als ik de kat van schoot zet of stop met aaien...
woensdag 3 februari 2010 om 11:22
quote:Marels schreef op 03 februari 2010 @ 08:32:
Aaaaargh. Zit er nog garantie op? Op die laptop misschien wel
Aaaaargh. Zit er nog garantie op? Op die laptop misschien wel
woensdag 3 februari 2010 om 13:39
Mijn nijn ook, als ik in de ochtend (deze week om kwart voor 5) in de woonkamer kom, mn koffieapparaat zoek met mn ogen half dicht begint Wappie als een malloot aan die tralies te knagen en te trekken, en een megalawaai dat dat maakt. En ik kan hem dan niet loslaten omdat ik een half uur later richting werk vertrek en hij dan echt niet in zn kooi gaat vrijwillig. Propje papier erin ter afleiding, helpt 3 minuten, stukje groente, helpt ook even......gelukkig is ie verder heel lief en schattig enzo...

woensdag 3 februari 2010 om 15:13
quote:Marels schreef op 03 februari 2010 @ 15:09:
Nog iets wat jullie vast willen weten trouwens; Billy laat enooooorme stinkscheten
Mijn katten gelukkig niet... Maculata één keer, toen lag ze een meter of 3 van me af en ik kon m ook nog eens hóren!!!
Maar de hond... oh man oh man, die kan zo ongelovelijk stinken. Vooral als ze heel duur voer of Bonzo heeft gehad. Daar kunnen haar darmen niet tegen. Dan is het echt fartalert!!!
Nog iets wat jullie vast willen weten trouwens; Billy laat enooooorme stinkscheten
Mijn katten gelukkig niet... Maculata één keer, toen lag ze een meter of 3 van me af en ik kon m ook nog eens hóren!!!
Maar de hond... oh man oh man, die kan zo ongelovelijk stinken. Vooral als ze heel duur voer of Bonzo heeft gehad. Daar kunnen haar darmen niet tegen. Dan is het echt fartalert!!!