Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

dinsdag 8 december 2009 om 13:04
Thanks!
Ik heb er 2. Ben de ene een week kwijt geweest en de andere ruim anderhalve week. Beiden kwamen er helaas niet zonder kleerscheuren vanaf, maar zijn nu allebei weer helemaal het heertje!
Bij de 2e "moest" ik zelfs op vakantie toen hij al een paar dagen kwijt was...heb nog nooit zo'n klotevakantie gehad!
Nu blijven ze af en toe nog eens een nachtje weg en zit dan altijd meteen weer in de stress.
Wat ik eigenlijk wil zeggen...hij komt vast en zeker terug!!! Ik blijf meehopen en duimen op een snelle en gezonde thuiskomst!
Ik heb er 2. Ben de ene een week kwijt geweest en de andere ruim anderhalve week. Beiden kwamen er helaas niet zonder kleerscheuren vanaf, maar zijn nu allebei weer helemaal het heertje!
Bij de 2e "moest" ik zelfs op vakantie toen hij al een paar dagen kwijt was...heb nog nooit zo'n klotevakantie gehad!
Nu blijven ze af en toe nog eens een nachtje weg en zit dan altijd meteen weer in de stress.
Wat ik eigenlijk wil zeggen...hij komt vast en zeker terug!!! Ik blijf meehopen en duimen op een snelle en gezonde thuiskomst!
dinsdag 8 december 2009 om 13:18
Oh Eleonora, wat leef ik met je mee, zo herkenbaar.
Helaas is het een beetje kater eigen, ook al zijn ze gecastereerd. Die van mij is regelmatig de hort op en ook ik heb geen rust voordat hij weer thuis is.
Ik duim en leef met je mee!
Laat je het snel weten als hij weer op zijn dooie gemakkie komt binnenwandelen?
die van mij doet dat trouwens altijd heel triomfantelijk alsof hij wil zeggen, joehoe, ik ben er weer!
Helaas is het een beetje kater eigen, ook al zijn ze gecastereerd. Die van mij is regelmatig de hort op en ook ik heb geen rust voordat hij weer thuis is.
Ik duim en leef met je mee!
Laat je het snel weten als hij weer op zijn dooie gemakkie komt binnenwandelen?
die van mij doet dat trouwens altijd heel triomfantelijk alsof hij wil zeggen, joehoe, ik ben er weer!
dinsdag 8 december 2009 om 13:22
mijn katten hebben de neiging om zich ergens te verstoppen waar ik drie kan kijken maar ze drie keer niet kan vinden. En als er dan mij paniek begint te ontstaan (want mijn katten mogen niet naar buiten) doodleuk komen aanwandelen met een blik van maar je zag me toch net daar op de kast
dus ik zou nog een keer alle plekjes afgaan (wilde ik zeggen)
dus ik zou nog een keer alle plekjes afgaan (wilde ik zeggen)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
dinsdag 8 december 2009 om 13:56
Hi Eleonora,
Was een trouwe meelezer van het 'ik word oma'-topic, maar ik geloof dat ik daar maar sporadisch heb gepost. Ik wilde je even moed inspreken: die Kootje heeft natuurlijk de smaak te pakken van het buiten rondstruinen en neemt het er even lekker van. Een poes van mijn ouders had ook de gewoonte om dagenlang weg te blijven en dan na een poosje vrolijk miauwend, staartje omhoog, weer binnen te komen huppelen. Wat een zorgen hebben we ons iedere keer weer gemaakt over dat beest. De eerste keer duurde het ook het langst: zes dagen geloof ik. Ze was niet eens vermagerd (wel hongerig) toen ze terugkwam.
Volgens mij is die Kootje goed opgevoed, die redt zich wel!
Was een trouwe meelezer van het 'ik word oma'-topic, maar ik geloof dat ik daar maar sporadisch heb gepost. Ik wilde je even moed inspreken: die Kootje heeft natuurlijk de smaak te pakken van het buiten rondstruinen en neemt het er even lekker van. Een poes van mijn ouders had ook de gewoonte om dagenlang weg te blijven en dan na een poosje vrolijk miauwend, staartje omhoog, weer binnen te komen huppelen. Wat een zorgen hebben we ons iedere keer weer gemaakt over dat beest. De eerste keer duurde het ook het langst: zes dagen geloof ik. Ze was niet eens vermagerd (wel hongerig) toen ze terugkwam.
Volgens mij is die Kootje goed opgevoed, die redt zich wel!
dinsdag 8 december 2009 om 14:05

dinsdag 8 december 2009 om 14:54
Jullie zijn fantastisch zoals gewoonlijk.....
Ik wanhoop nog steeds niet echt hoor, al begin ik Kootje wel een beetje een eikel te vinden even maar dat komt gewoon uit bezorgdheid. Van die kwaaiige bezorgdheid, je kent dat wel.
Lemmy, wat lief van je schat. Kom gerust langs maar dan niet om Da Kootje te zoeken hoor, gewoon voor de gezelligheid.
Af en toe vliegt het me even aan maar verder gaat het goed. Zo meteen de kerstboom optuigen. Hebben jullie al een boom?
Wij hebben een hele rare gekocht, met veel hars en malle takken en een maffe kruin. Er zullen heel wat ballen in gehangen moeten worden om 'm nog toonbaar te maken ben ik bang. We hadden misschien even verder moeten kijken maar die mevrouw van dat kleine, schattige tuincentrumpje in Exloo was zo aardig en ik zat al helemaal in de kerstgedachte!
Ik wanhoop nog steeds niet echt hoor, al begin ik Kootje wel een beetje een eikel te vinden even maar dat komt gewoon uit bezorgdheid. Van die kwaaiige bezorgdheid, je kent dat wel.
Lemmy, wat lief van je schat. Kom gerust langs maar dan niet om Da Kootje te zoeken hoor, gewoon voor de gezelligheid.
Af en toe vliegt het me even aan maar verder gaat het goed. Zo meteen de kerstboom optuigen. Hebben jullie al een boom?
Wij hebben een hele rare gekocht, met veel hars en malle takken en een maffe kruin. Er zullen heel wat ballen in gehangen moeten worden om 'm nog toonbaar te maken ben ik bang. We hadden misschien even verder moeten kijken maar die mevrouw van dat kleine, schattige tuincentrumpje in Exloo was zo aardig en ik zat al helemaal in de kerstgedachte!
dinsdag 8 december 2009 om 15:39
dinsdag 8 december 2009 om 16:24
dinsdag 8 december 2009 om 16:28
Leo, heb niet alles gelezen en geen katten dus er geen verstand van. Ik wil heel graag tegen je zeggen van maak je geen zorgen, die komt wel terug, maar omdat ik dus geen kattengeleerde ben, zeg ik dan misschien wel iets heel doms.
Dus kom ik je alleen even een hart onder je bevallige riempje duwen.
Dus kom ik je alleen even een hart onder je bevallige riempje duwen.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit

dinsdag 8 december 2009 om 18:14
Ah boe, issie er nu nog niet...
En misschien heel raar om dit te zeggen maar heb je de gemeentereiniging al gebeld? Als er een dier is aangereden (en ik hoop echt van ganser harte dat ie ergens de sloerie uithangt) wordt het vaak opgeruimd door de vuilophaaldienst. (bah wat klinkt dit akelig) Of de dierenambulance?
Sterkte Leo, ik hoop zó dat ie straks lekker bij je op schoot zit, fijn loeren naar de kerstboom... Zo naar om je huisdier kwijt te zijn.
En misschien heel raar om dit te zeggen maar heb je de gemeentereiniging al gebeld? Als er een dier is aangereden (en ik hoop echt van ganser harte dat ie ergens de sloerie uithangt) wordt het vaak opgeruimd door de vuilophaaldienst. (bah wat klinkt dit akelig) Of de dierenambulance?
Sterkte Leo, ik hoop zó dat ie straks lekker bij je op schoot zit, fijn loeren naar de kerstboom... Zo naar om je huisdier kwijt te zijn.
dinsdag 8 december 2009 om 19:12
Je hebt toch wel de dierenambulance en de DA's in de buurt gebeld he?
Ja ik ben overbezorgd maar wel met reden.
Is hij er morgen niet dan zou ik ook een briefje met foto bij de supermarkten hangen.
Of is ie al lekker thuis aan het smikkelen van zijn hapje en zijn droogje?
Ja ik ben overbezorgd maar wel met reden.
Is hij er morgen niet dan zou ik ook een briefje met foto bij de supermarkten hangen.
Of is ie al lekker thuis aan het smikkelen van zijn hapje en zijn droogje?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.