Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

dinsdag 26 januari 2010 om 00:31
Ha Passiebloempje, wat een hoop haar ligt er bij jou bij elkaar
Marels, die laatste foto is echt geweldig! Precies op juiste moment genomen, haha.
Volgens mij hebben mijn Poekels al een soort van het voorjaar in hun hoofd ofzo, alles is leuk en hun speeltent vliegt weer de hele kamer door (al dan niet met een poekel er in/op). Ze zijn een beetje vermoeiend op het moment maar ook erg grappig.
Fido kwam trouwens ook uit een slipnest, heb er geloof ik 50 gulden voor betaald. Puk is wel een echte en kostte 500 euro (slik). Maar goed, Burmezen zijn zo leuk, dus we hadden het er wel voor over. Bovendien zat Fido, nadat Joep was overleden, te snakken naar een vriendje. Bij de cattery waar Puk vandaan komt, waren ze ook lekker gewoon. Absoluut geen getut met hun dieren en geen eisen van verplicht shows aflopen. Ben ik ook niet van plan om te doen. Puk is gewoon een lekkere huiskat die toevallig een stamboom heeft.
Marels, die laatste foto is echt geweldig! Precies op juiste moment genomen, haha.
Volgens mij hebben mijn Poekels al een soort van het voorjaar in hun hoofd ofzo, alles is leuk en hun speeltent vliegt weer de hele kamer door (al dan niet met een poekel er in/op). Ze zijn een beetje vermoeiend op het moment maar ook erg grappig.
Fido kwam trouwens ook uit een slipnest, heb er geloof ik 50 gulden voor betaald. Puk is wel een echte en kostte 500 euro (slik). Maar goed, Burmezen zijn zo leuk, dus we hadden het er wel voor over. Bovendien zat Fido, nadat Joep was overleden, te snakken naar een vriendje. Bij de cattery waar Puk vandaan komt, waren ze ook lekker gewoon. Absoluut geen getut met hun dieren en geen eisen van verplicht shows aflopen. Ben ik ook niet van plan om te doen. Puk is gewoon een lekkere huiskat die toevallig een stamboom heeft.
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 26 januari 2010 om 06:20
Die Britse Kortharen zijn me toch een partij mooi en lief...het is dat ik zojuist al ¤ 600 betaald heb voor B-man ( heul veul geld maar hij is het helemaal waard en geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaakt toch ?)
Passiebloem...jouw foto's zijn mijn droom..al mijn poekels bij elkaar op 30 vierkante centimeter
Miek, veel plezier vandaag !!!
Wij hebben hier vannacht ook een soort van feestje gehad, B was zo moe van al het spelen gisteren dat ie zonder nadenken pontificaal op mijn bed ging liggen..normaal ligt Nikki daar en die sprong er (na even twijfelen) bij alsof ze wilde zeggen "allemaal leuk en aardig zo'n klein ding, maar ik slaap gewoon bij jou"
Dus...ik verwacht jullie nog wel te gaan spammen met foto's waar ze zowaar allemaal opstaan !!
Passiebloem...jouw foto's zijn mijn droom..al mijn poekels bij elkaar op 30 vierkante centimeter
Miek, veel plezier vandaag !!!
Wij hebben hier vannacht ook een soort van feestje gehad, B was zo moe van al het spelen gisteren dat ie zonder nadenken pontificaal op mijn bed ging liggen..normaal ligt Nikki daar en die sprong er (na even twijfelen) bij alsof ze wilde zeggen "allemaal leuk en aardig zo'n klein ding, maar ik slaap gewoon bij jou"
Dus...ik verwacht jullie nog wel te gaan spammen met foto's waar ze zowaar allemaal opstaan !!
dinsdag 26 januari 2010 om 07:50
Wat een leuke foto's Passiebloempje!
Wij zijn ook voor Maine Coons gaan kijken, maar vonden ze toch niet helemaal wat we gehoopt hadden. Ik kan er de vinger ook niet op leggen waarom niet, maar toch
Over die slipnesten, er stond er tot vorige week nog één op kittentekoop waarbij ze 200 euro per kitten vroegen. Dat is niet zo gek als 300 of nog meer, maar toch. Ik vind het een beetje jammer.
Voor Dio (laten we het toch maar even bij die werktitel houden) betalen we 500 euro. Een heleboel geld, maar vooruit dan maar. Laten we hopen dat hij dat ook vierkant waard gaat zijn. Nog drie nachtjes
Wij zijn ook voor Maine Coons gaan kijken, maar vonden ze toch niet helemaal wat we gehoopt hadden. Ik kan er de vinger ook niet op leggen waarom niet, maar toch
Over die slipnesten, er stond er tot vorige week nog één op kittentekoop waarbij ze 200 euro per kitten vroegen. Dat is niet zo gek als 300 of nog meer, maar toch. Ik vind het een beetje jammer.
Voor Dio (laten we het toch maar even bij die werktitel houden) betalen we 500 euro. Een heleboel geld, maar vooruit dan maar. Laten we hopen dat hij dat ook vierkant waard gaat zijn. Nog drie nachtjes
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 26 januari 2010 om 11:29
Dank je wel allemaal voor de succeswensen. Ik ben zo zenuwachtig als een kind voor sinterklaas.
Ik heb vannacht nog even genoten van de rust en Luna en balthasar op bed. Dat zal vannacht en de komende dagen wel even anders zijn. Laatste nacht met 3 poesjes, als het allemaal meezit, maar het zal wel goed komen allemaal.
Morgen kan ik zo gauw de kpn meneer is geweest jullie laten weten hoe het is gegaan....
Maar ik hang hier nog wel af en toe rond, rustig op het werk vandaag.
En wat een schattige fotos allemaal weer, ik heb er op mijn laptop thuis nog zoveel die ik aan jullie wil laten zien.....
Ik heb vannacht nog even genoten van de rust en Luna en balthasar op bed. Dat zal vannacht en de komende dagen wel even anders zijn. Laatste nacht met 3 poesjes, als het allemaal meezit, maar het zal wel goed komen allemaal.
Morgen kan ik zo gauw de kpn meneer is geweest jullie laten weten hoe het is gegaan....
Maar ik hang hier nog wel af en toe rond, rustig op het werk vandaag.
En wat een schattige fotos allemaal weer, ik heb er op mijn laptop thuis nog zoveel die ik aan jullie wil laten zien.....
I can do anything i want, and so can you....
dinsdag 26 januari 2010 om 16:35
Lieve dierenvrienden, ik heb even een vraagje aan jullie. Wij willen graag een kat uit een asiel halen. Idee is ontstaan nadat er weer een muis in de keuken liep en ik uit woede riep dat er maar een kat moest komen. Mijn man was erg enthousiast over dit idee, want hem leek het altijd al leuk, een kat in huis. Ik ook (aai nog steeds iedere kat die ik tegenkom op straat, hoe kinderachtig ) ondanks dat ik meer met 'grote' dieren heb (honden, paarden). Afijn, nu is het zo dat wij vaak op reis gaan. Mijn zusje woont ook bij ons en voor een groot deel zal zij er dan zijn om op de kat te passen. Maar er zullen zich vast genoeg momenten komen dat ook zij weg is. Nu hadden mijn schoonouders aangeboden om dan de kat in huis te nemen (zij hebben ook 4 (!) katten. Mijn vraag: is dat wel zo aardig voor de kat? Kan een beest daar aan wennen, af en toe een andere omgeving of is dat erg zielig? Graag maak ik gebruik van jullie expertise, want ik vind het maar lastig. Alvast mijn dank!
dinsdag 26 januari 2010 om 17:13
quote:Marels schreef op 26 januari 2010 @ 16:53:
Hoe lang ben je van plan achter elkaar weg te gaan dan Milaatje? Als ik dat weet kan ik een beter antwoord op je vraag geven!We gaan 2 keer per jaar zo'n 4 weken weg. Verder wat kortere trips, variënd van een week tot twee weken. Dank je dat je wilt meedenken alvast
Hoe lang ben je van plan achter elkaar weg te gaan dan Milaatje? Als ik dat weet kan ik een beter antwoord op je vraag geven!We gaan 2 keer per jaar zo'n 4 weken weg. Verder wat kortere trips, variënd van een week tot twee weken. Dank je dat je wilt meedenken alvast

dinsdag 26 januari 2010 om 17:24
Damens, damens! Wat gaan jullie hard!
Oooow Marels, wat een eindegozer! Heerlijk beest!
Wat een mooie foto's van iedereen, ik ben elke keer zó blij als ik ze zie. We kunnen elkaar niet genóeg spammen volgens mij, het verveelt me nooit.
Die kleine, gevlekte, gestreepte poesjes, Bieb, wat een heerlijkheid.
Passiebloem, die MC's allemaal van jou, op een kluit, oooooowwww, ik wil er tussen liggen!
Jij hebt ook zo'n grijs geblakerde he? Ik dus ook, de moeder van de kittens hier.
Oooow Marels, wat een eindegozer! Heerlijk beest!
Wat een mooie foto's van iedereen, ik ben elke keer zó blij als ik ze zie. We kunnen elkaar niet genóeg spammen volgens mij, het verveelt me nooit.
Die kleine, gevlekte, gestreepte poesjes, Bieb, wat een heerlijkheid.
Passiebloem, die MC's allemaal van jou, op een kluit, oooooowwww, ik wil er tussen liggen!
Jij hebt ook zo'n grijs geblakerde he? Ik dus ook, de moeder van de kittens hier.

dinsdag 26 januari 2010 om 17:26
Milaatje, doe 2 kats!
Hebben ze gezelschap aan elkaar en dieren kunnen best een poosje alleen zijn als ze eten en drinken krijgen.
Dat is met katten veel makkelijker dan met honden.
Ik ga al mijn hele leven 3 weken op vakantie, als ik op vakantie ga en dan zorgen er anderen voor de katten. Geen probleem.
Hebben ze gezelschap aan elkaar en dieren kunnen best een poosje alleen zijn als ze eten en drinken krijgen.
Dat is met katten veel makkelijker dan met honden.
Ik ga al mijn hele leven 3 weken op vakantie, als ik op vakantie ga en dan zorgen er anderen voor de katten. Geen probleem.
dinsdag 26 januari 2010 om 17:56
Ik heb ook altijd begrepen dat katten liever in hun vertrouwde omgeving blijven, ik heb makkelijk praten hoor, mijn moeder woont 5 minuten bij me vandaag en zij zorgt altijd voor de poekels als ik er niet ben.
B is sinds vandaag officieel omgedoopt tot "Baileynee" wat een doerak is het zeg ! (maar wel heel lief en knuffelig..dat dan weer wel)
B is sinds vandaag officieel omgedoopt tot "Baileynee" wat een doerak is het zeg ! (maar wel heel lief en knuffelig..dat dan weer wel)
dinsdag 26 januari 2010 om 18:21
*zware kriebels in de buik*
Ik ga pas om een uur of 10 want vriend is pas dan thuis van het werk. Dus het word een latertje. Rond 1 uur thuis maar dan wel met een nieuwe huisgenoot!!!
ik wist niet dat je zo zenuwachtig en kriebelig kon zijn voor een nieuwe kat. Ik was altijd wel blij als ik eindelijk de gereserveerde poes mocht ophalen, maar dit keer is het wel heel erg.
Vorige keer was het Luna, en ik wist dat zij het meest grommende en blazende poesje was uit het nest, maar ik had er alleen maar zin in om dat katje in een superlief poesje te veranderen. gelukt gelukkig, behalve dat het geen schoot of oppak katje is. En ze spint heeeel zachtjes, maar ze is wel gelukkig bij ons, merk ik aan alles......
Nog een paar uurtjes, maar eerst door de kou naar huis fietsen, blegh...
Ik ga pas om een uur of 10 want vriend is pas dan thuis van het werk. Dus het word een latertje. Rond 1 uur thuis maar dan wel met een nieuwe huisgenoot!!!
ik wist niet dat je zo zenuwachtig en kriebelig kon zijn voor een nieuwe kat. Ik was altijd wel blij als ik eindelijk de gereserveerde poes mocht ophalen, maar dit keer is het wel heel erg.
Vorige keer was het Luna, en ik wist dat zij het meest grommende en blazende poesje was uit het nest, maar ik had er alleen maar zin in om dat katje in een superlief poesje te veranderen. gelukt gelukkig, behalve dat het geen schoot of oppak katje is. En ze spint heeeel zachtjes, maar ze is wel gelukkig bij ons, merk ik aan alles......
Nog een paar uurtjes, maar eerst door de kou naar huis fietsen, blegh...
I can do anything i want, and so can you....
dinsdag 26 januari 2010 om 18:37
Over de katten, Milaatje; volledig eens met Leo! Katten kunnen vrij goed alleen zijn, zeker als ze een maatje aan elkaar hebben.
Wij doen dat nog makkelijker trouwens, bij ons gaat de poezel gewoon mee op vakantie
Miek, ik kan het me zo voorstellen! Ik heb het ook zo erg. Ik ben nu 24 en dit is voor mij de eerste keer dat ik echt een kat van kitten af aan krijg. Dat heb ik natuurlijk wel eerder meegemaakt, toen ik nog bij mijn ouders woonde, maar nu is het echt ónze kat, onze keuze, dat is toch anders als je nog thuis woont. Ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen en Marelsman en ik roepen de godganse dag tegen elkaar "nog 3 nachtjes!!!"
Nou ja, nog drie nachtjes slapen en dan mogen wij ons ventje ophalen dus
Kat, heerlijk toch, een puberdraak
Wij doen dat nog makkelijker trouwens, bij ons gaat de poezel gewoon mee op vakantie
Miek, ik kan het me zo voorstellen! Ik heb het ook zo erg. Ik ben nu 24 en dit is voor mij de eerste keer dat ik echt een kat van kitten af aan krijg. Dat heb ik natuurlijk wel eerder meegemaakt, toen ik nog bij mijn ouders woonde, maar nu is het echt ónze kat, onze keuze, dat is toch anders als je nog thuis woont. Ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen en Marelsman en ik roepen de godganse dag tegen elkaar "nog 3 nachtjes!!!"
Nou ja, nog drie nachtjes slapen en dan mogen wij ons ventje ophalen dus
Kat, heerlijk toch, een puberdraak

dinsdag 26 januari 2010 om 20:40
Ik wil ff wat proberen, ik hoop dat het lukt. Ik heb de video´s van mijn telefoon ook op mijn laptop gezet. Een er van staat nu op hyves en ik ga nu proberen of ik die hier ook kan plaatsen.
Lukt helaas niet. Hoe ik het dan moet doen weet ik niet. Op youtube zetten? Dat heb ik nog nooit gedaan. Eens uitzoeken hoe dat moet.
Lukt helaas niet. Hoe ik het dan moet doen weet ik niet. Op youtube zetten? Dat heb ik nog nooit gedaan. Eens uitzoeken hoe dat moet.

dinsdag 26 januari 2010 om 21:09
Met het pootje gaat het nog niet helemaal geweldig. Ze likt er nog steeds aan en af en toe hinkt ze nog. Gelukkig is het niet gaan ontsteken, die medicijnen werken wel.
Ze is wel geestelijk wat meer opgeknapt. Zaterdag en zondag was ze sloom, van slag. Gisteren ben ik naar huis gegaan omdat ik verrekte van de rugpijn en zelfs het begroeten was tammer dan anders.
Maar verder is ze nog net zo lief als anders.
Ze is wel geestelijk wat meer opgeknapt. Zaterdag en zondag was ze sloom, van slag. Gisteren ben ik naar huis gegaan omdat ik verrekte van de rugpijn en zelfs het begroeten was tammer dan anders.
Maar verder is ze nog net zo lief als anders.
woensdag 27 januari 2010 om 13:49
Jammer dat haar pootje nog niet over is! Wel fijn dat het verder wat beter gaat!
En wat een leuk filmpje!
Miek, hoe is het afgelopen met Gizmo? Is hij mee gegaan? Fotoooo's!!
Wat is het hier rustig trouwens...
Vandaar dat ik ook het topic maar kom bumpen. Nog twee nachtjes slapen
En wat een leuk filmpje!
Miek, hoe is het afgelopen met Gizmo? Is hij mee gegaan? Fotoooo's!!
Wat is het hier rustig trouwens...
Vandaar dat ik ook het topic maar kom bumpen. Nog twee nachtjes slapen
woensdag 27 januari 2010 om 14:32
Leuk filmpje Ratteke. Ze weet zichzelf wel bezig te houden
Marels wat ben jij nog jong! Ik dacht dat je een stuk ouder was.
Ik moet vrijdag naar de dierenarts met mijn konijnen en de poes. Poes mag blijven voor sterilisatie en de konijnen gaan voor een check. Sjaak heeft rare kale plekken onder zijn hangoren.
Hier zitten ze gezellig met zn 3en in een klein hokje:
Marels wat ben jij nog jong! Ik dacht dat je een stuk ouder was.
Ik moet vrijdag naar de dierenarts met mijn konijnen en de poes. Poes mag blijven voor sterilisatie en de konijnen gaan voor een check. Sjaak heeft rare kale plekken onder zijn hangoren.
Hier zitten ze gezellig met zn 3en in een klein hokje:
woensdag 27 januari 2010 om 14:53
Hehehe, maakt toch ook niet uit?
Ik ben aan het hobbyen overigens. Ik heb nu twee krabpalen staan en ik ben daar wat leuks mee aan het doen.
Ik heb muisjes gekocht bij de intratuin en daar ben ik nu stukken elastiek aan aan het naaien. Straks ga ik dat dan aan de krabpaal naaien en dan heeft kitten toch een mooie plek op te spelen, of niet dan?
Ik ben aan het hobbyen overigens. Ik heb nu twee krabpalen staan en ik ben daar wat leuks mee aan het doen.
Ik heb muisjes gekocht bij de intratuin en daar ben ik nu stukken elastiek aan aan het naaien. Straks ga ik dat dan aan de krabpaal naaien en dan heeft kitten toch een mooie plek op te spelen, of niet dan?