Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Ons hondje heeft toch maar pech hoor. Vanavond om 7 uur kunnen we weer naar de dierenarts. Nu omdat ze een rare rode bovenlip krijgt. Het lijkt net als of ze heel onhandig aan mijn rode lippenstift heeft gezeten... Het ziet er heel schraal uit, geen idee wat ze nu weer heeft.

Kan de da gelijk haar pootje nog even nakijken of alles goed gaat, en haar rechter voorpoot ook nakijken want soms hinkt ze ook met die poot. Het gaat niet zo lekker zo met die pootproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Marels leuk gedaan hoor. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten

Ik heb van die wijvenmuisjes in huis. Roze met bloemtjes/roze haren etc Het maakt niets uit voor de katten maar ik vind het leuk

Die twee katten zijn zo'n klef stel...

Samen slapen:

Elkaar wassen:

Kletsmajoor, je katten zien er zo uit als Yin en Yang. Mooi in elkaar gestrengeld.

Marels, krabpalen zien er goed uit. Daar moeten je katten toch uren speelplezier aan beleven.

Ik heb ook ooit zo'n mooi ding gekocht. Ook met een hokje er in. Wordt niet naar omgekeken. Eigenlijk heb ik maar een stel saaie dozen zeg.... ze vinden elkaar niet leuk, spelen amper, als je een lekker zacht kussen maakt van pluche en die voor de kachel neerlegt gaan ze er naast zitten....

Eigenzinnige beesten. I love it!
Ik zou willen dat mijn katten van die knuffelkonten met elkaar zijn...vandaar ook dat ik een siamees wil. Gizmo is nog niet terug....wachten maar......

Iig internet thuis, dus ik zal eens snel wat fotos van mijn monsters erop zetten, jullie hebben balthasar nog niet mogen aanschouwen.....
I can do anything i want, and so can you....
ik was er weer, was even veel te druk met het echte leven

Marels nog een nachtje en dan is het zover

succes bij de dierenarts ratteke

en die verstrengelfoto's dat is zo lief. Hier doen ze dat nooit. Ze hebben nu ruzie met de uitdaagduif. Die komt iedere dag even op het balkon zitten (en het lijkt alsof hij het ervoor doet)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Marels, nog een nachtje alleen, en dan word het gekkenhuis bij je........leuk leuk leuk.......veel plezier

Ik zie hier trouwens veel britjes voorbij komen, ik vond altijd van britjes dat het net een EKH was met een bolle kop. Maar heb ook nooit britjes in het echt gezien zeg maar. Jullie kunnen me vast wel vertellen wat nog meer de verschillen zijn....:)
Fotos zei ik toch.......komen ze

Buikje van Luna

Balthasar praat veel

Gewoon een lieve foto
Meer!!!

Mijn werk is gedaan *gesloopt*

Samen slapen, tijgertje knort zo lekker......
quote:miek221 schreef op 28 januari 2010 @ 18:21:

Ik zie hier trouwens veel britjes voorbij komen, ik vond altijd van britjes dat het net een EKH was met een bolle kop. Maar heb ook nooit britjes in het echt gezien zeg maar. Jullie kunnen me vast wel vertellen wat nog meer de verschillen zijn....:)

Mooie foto's hier weer!!

Miek,hoop dat je bijna-poes weer gevonden wordt/binnen komt.

BKH lijkt idd een beetje op een EKH met bolle kop...waar...maar er is meer!

-Ze hebben een hele dikke vacht (dichte inplanting én een ondervacht)

-kleine ronde oortjes die wat verder aan de zijkant van de kop staan.

-brede schedel en kin.

-een wat korter neusje met vaak een lichte deuk (niet zoals bij Perzen!

-kortere poten

-en een volwassen BKH weegt tussen de 6 en 8 kilo!

-
En dan heb ik het dus alleen nog maar over uiterlijk hé!!

Hun karakter is weer een verhaal apart...
Vertel!!! Ik hou van grote stevige katten. En ik vind het zo gaaf dat elke kat(tenras) een heel eigen karakter heeft Tijgertje is een beer van ruim 6 kilo, en hij mag van mij nog groter worden, maar dan zal dat alleen maar in de breedte zijn en hij heeft al zo'n mooi zwabberrolletje onder zn buik....
Ha, we worden gespamt! Leuk, mag nog meer hoor.

We zijn net terug van de dierenarts en het gaat eigenlijk niet zo goed met Tara. De poot is toch ontstoken ondanks de medicijnen van zaterdag. Ik heb het nu ook goed kunnen zien en het is helemaal nat en die nagel... oh oh oh, dat beest moet een pijn hebben zeg... er zit echt nog maar heel heel weinig nagel aan...

Haar bovenlip vond de dierenarts maar raar. Het lijkt alsof ze geschuurd is met een stuk schuurpapier. Maar hoe dat nou komt? Geen idee. Hier heeft ze ook niks voor gegeven. Een zalfje kan wel maar dat likt ze er toch binnen twee seconden af.

Nu hebben we een antibioticakuur van een week meegekregen en voor 5 dagen pijnstilling.

straks nog een leuk verhaaltje
Marels, spannend!!! Lig je al op bed? Leuk gedaan, die twee krabpalen. Zeker weten dat hij er gebruik van gaat maken en je bankstel met rust laat.

Miek, ik ga voor je duimen dat het goed komt met Gizmo.

MV, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Die Bo, denkt hij nu dat hij James Bond is???

Ratteke toch, echt zielig voor Tara. Ik hoop dat die antibiotica goed aanslaat. Leuk verhaaltje? Spannend.

Ik moest wel lachen om jullie reacties op mijn wijdbeense kater. Zelf zag ik dat niet meer want hij liep de hele dag met zijn handeltje te showen hoewel er weinig meer te showen viel. Ik werkte tijdelijk als dierenartsassistente toen hij gecastreerd werd, en heb dus ook bij zijn castratie geassisteerd. (Jeuh wat gemeen.) Helaas is mijn ventje er niet meer, maar na de lebberfoto's van Kletsmajoor, wil ik jullie deze niet onthouden:

Ik was er weer.

Wat rot van Tara dr poot zeg Ratteke! Het schiet maar niet op zeg! Hoe lang duurt dat voor dat weer aangegroeid is, die nagel?

Hier staat alles zo zoetjes aan klaar. Straks de kattenbak op zijn plek en de voerbakjes enzo weer uit de kast en dan kan minikat echt komen! De accu van mijn camera is alvast opgeladen, dus ook dat kan al niet meer stuk.
668, the neighbour of the Beast
En nee, ik lig dus nog niet in bed, maar ik ga wel zo.

En dan morgen nog een hele dag werken, is dat wreed of wat?
668, the neighbour of the Beast
Agos,arme Tara

En lees ook nu net van de valpartij van Bo...rotjoch dattie zn vrouwtje zo laat schrikken!

Dimitris heeft ook vanaf nu huisarrest!!

Hij loopt dus nog steeds op het ijs achter ons huis en had daar net ruzie met een andere kat.

Ik hoorde hem (bijna donker,zag alleen schimmen) tekeergaan en de pootjes bij iedere stap door de bovenste ijslaag heen zakken (zo'n pff pff pff geluid...snapt iemand me nog )

Het is daar wel een meter of 10 breed gok ik...brr.

Stond k op kousevoeten achter het huis die kat te roepen...en hij kwam niet.

Toen met een bakje brokjes rammelen...kwam ie aangestiefeld over het ijs een paar meter voor ie op de kant kon klimmen zie ik m zo met één poot door het ijs gaan!

Mijn hart draaide zich écht om!!

Nu is hij gelukkig binnen en dat blijft hij dus ook voorlopig...

(mijn nichtje heeft vorige week ook haar bevroren en verdronken kat uit het water moeten vissen hoorde ik van de week )
Nog steeds geen Gizmo? Wat vervelend voor je Miek.

Kattenbuiken zijn echt tha bomb! Geweldig dat er meteen allemaal kattenbuiken achteraan kwamen hihi. Captain Jack lijkt heel dik, maar het is alleen zijn vacht. Hij is keurig op gewicht:)

Rubis, ook echt superfoto's. Geniet ervan om naar te kijken.

Ratteke, wat zielig voor Tara. Hoop dat alles snel goedkomt. Merk je aan haar dat ze veel pijn heeft?

MV, captain jack is wel eens van het balkon gevallen, 2 verdiepingen naar beneden. Raakte ook in lichtelijke paniek! Horren zijn een goed idee om dit soort grappen te voorkomen!
Jeetje Biebelie, ik zou de poes ook niet meer naar buiten doen! Wat erg voor je nichtje.... Zo je kat te moeten vinden... bah.

Grappig verhaaltje nog ff. We gaan naar de dierenarts in de auto. Dat is altijd feest. Alleen toen reden we de afslag naar de polder voorbij. Je ziet haar dan echt kijken van He? Baas, je rijdt niet goehoed!!!

Onderweg nog een andere hond uitgescholden en na het parkeren wilde ze héél graag de auto uit. We konden niet voor de praktijk parkeren, dus een stukje verderop geparkeerd. Ik liet Tara uit de auto en het was in een spurt naar het paadje. Maar dat was niet het paadje van de praktijk. Volgende paadje, ook niet..... Ik heb nog nooit een hond zó vreselijk enthousiast bij de dierenart naar binnen zien gaan. Trekken aan de riem, niet normaal.

Eenmaal binnen moest Frank (mooie dierenartsassistent én lief) uitbundig begroet worden. Daarna de hele wachtruimte besnuffeld. Om iets na 7 uur konden we naar binnen. Ook toen weer in een grote spurt de behandelkamer in.... Raar beest!!!! Alleen toen ze op de tafel moest was haar heldinnenmoed op..... Dat vond ze maar niks. Maar de hele behandeling was ze stil, niet bijten of grommen naar de da.

Na al dat getrek en geduw kreeg ze een snoepje maar die wilde ze toch niet hebben...

Het is een raar beest, die hond van me.

Luna mag dus ook niet naar buiten nu. Word me niet in dank afgenomen, maar ze rent gelijk de sloot over die naast ons huisje ligt, en ik ben veel te bang dat ze verkeerd rent en door de sloot zakt. Van mij mag het gaan dooien, kan ze weer buiten rennen.ze is stikjaloers omdat Tijgertje en balthasar wel naar buiten mogen.....

Wat een leuke hond Ratteke.

mailtje van de mevouw van de kat, er was geen nieuws maar zu gauw de kat er was zou ze me bellen, hopelijk is dat ook echt zo......
Hey Miek, wat een vervelend verhaal nou over je Siamees! Ik duim dat het goed gaat komen en dat je snel iets hoort.

MV en Biebelie: het zijn wel typische kattenstreken, maar ik kan me de hartkloppingen wel voorstelle. WIj hebben een jongedame rondlopen die ik bij voorkeur huisarrest zou geven: nooit komen als je roept, altijd even kijken hoe dicht ze bij de weg kan komen voordat wij gillend de deur uit rennen en daarnaast is ze ook nog eens erg goed in vogels en muizen vangen. De vangst van deze week was een ieniemienie muisje.

Ratteke, het zit niet mee voor Tara, maar bijdehand is ze in ieder geval nog wel . En enthousiast voor de da (of alleen voor de leuke assisten ), dat maak je ook niet dagelijks mee.

Marels, veel plezier morgen!

En dames, blijf vooral die foto's plaatsen, heerlijke afleiding!
Mooie foto's weer!! Die schattige koppels, daar smelt je toch van?!

Gosh, wat is er weer veel bij te lezen als je een paar dagen niet geweest bent.

Ratteke, wat sneu voor Tara! En wat een prachtige foto zeg. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Grappig, hoe blij ze naar de dierenarts toegaat! Ik heb wel eens een hond gezien die echt bibberend de drempel van de spreekkamer over getrokken moest worden. Hij zette zich écht schrap, achgossie!

Miek, hopelijk komt je kat-to-be weer terug en kun je hem snel gaan halen.

Marels, veel plezier morgen!!!

Talkinghead, ben je nog steeds aan het leren? Wat leer je? Of laat je je gewoon altijd graag afleiden door spam?

Die verhalen van katten die buiten zijn terwijl dat niet de bedoeling is, brrrr. Je schrikt je toch helemaal gek als er eentje uit het raam valt! Hoe hoog was het, MV?

En dat ze door het ijs kunnen zakken, daar had ik nog nooit bij stil gestaan. En eigenlijk moet ik er ook niet aan denken. Wat afschuwelijk!

Hm, na een paar dagen is het bijna niet meer mogelijk om op alle leuke foto´s en verhalen te reageren. De komende dagen ben ik er ook weer niet. Jammer dat ik dan niet van de spam kan genieten. Maar eerlijk is eerlijk, we gaan naar het filmfestival in Rotterdam en dat is óók leuk!

(uiteraard niet zo leuk als hier, maar het kan er mee door )
Dank voor alle lieve berichtjes op onze katten!quote:eleonora schreef op 26 januari 2010 @ 17:24:

Damens, damens! Wat gaan jullie hard!

Passiebloem, die MC's allemaal van jou, op een kluit, oooooowwww, ik wil er tussen liggen!

Jij hebt ook zo'n grijs geblakerde he? Ik dus ook, de moeder van de kittens hier.

Heerlijk he Elenora... tussen katten liggen en ze ruiken zo lekker!

Die grijze was de 1e MC hier in huis en dus de baas. Tolerant voor de 2 die daarna kwamen maar zij was de baas. Zij was ook "de moeder" hier in huis.

Iedere avond lag zij bij kind op bed die moest gaan slapen, aaibaar en waakzaam. Wij lokte haar wel eens met snoepje naar beneden...alleen oren gingen plat alsof ze wilde zeggen: "Wie wil je nu in de maling nemen hier, hoor je niet, ga niet weg en dat weet je"! Als jongste sliep ging zij standaard naar de andere twee.

Rond 11.00 uur kwam zij ieder avond met geluidje naar beneden, haar taak zat er weer op, wilde snoepje, plofte op schoot en pfff...nu moest zij aandacht krijgen...en kreeg ze hoor!

Helaas is zij overleden in mijn armen en mis ik haar nog steeds!!
[quote]biebelie schreef op 25 januari 2010 @ 11:17:

Pfffff ik wordt zo moe soms van Dimitris...hij wil overal waar ik ben..

Dimitris (wilde eigenlijk Dimi typen en vraag mij af of jij hem ook zo noemt?) ook zo'n meeloper dus! Hier kan geen badkamer of WC deur dicht of ze staan al half binnen!

En dan met pootjes in restje muurverf!!! Zat je natuurlijk niet op de wachten en wat een werk als je naar bed wilt ..maar zie die kattenpoten helemaal voor me en moet zooo lachen..sorry!!
@ Tangerine: is Sirius die mooie rood met wit Maine Coon kater op magnetron/oven die ik heb gezien..?? Gingen ook voor zo'n mooi getekende MC...maar werd "een vale roze!

@miek 221: Tijgertje voor gaskachel, zie het helemaal voor me en wat een heerlijk beestje!!!

@ Kat75: Bailey is mooi!

Wat mij treft zijn haar sprekende ogen!!

Ondertussen gelezen over spotted,mackerel en blotched en vooral hele mooie kattenfoto's gezien!!!

Onze grijze (op stamboom black silver..) was mackerel omdat zij dunne streepjes in patroon over lijfje had. Marels, als ik foto van jouw lieffie zie dan denk ik ook aan mackerel.

[afbeelding][/quote]

....maar wat maakt het uit, gewoon een heerlijk vachtje!!!!
@ kat75: "Baileynee"...hahaha dat duveltje! ! Plantenspuit al gevuld?

Advies aan Milaatje om 2 katten te nemen die maatjes van elkaar zijn, is ook mijn advies.

Als oppas hen van eten en water voorziet en dan ook nog ff tijd neemt om wat speelgoed her en der te verpreiden...kan gewoon wat propjes zijn hoor. Dan hebben zij elkaar om zich te vermaken en elkaar om te knuffelen als jullie er niet zijn.

@ Ratteke: Wat is Tara leuk en nieuwsgierig in de sneeuw!

Oren omhoog en die krul in staart! Heerlijk filmpje!

Gelukkig is pootje/nagel niet gaan onsteken, hoop dat ze snel weer de oude is!!

@ Kletsmajoor: Heerlijk die hangoorkonijnen, mooie vachtjes en zoooo zacht....dat weet ik! Hopelijk is poes thuis al weer aan het rond scharrelen en ligt zij heerlijk tevreden knorrend op de bank. Ingreep is nodig maar ook zooo zielig..Voor dat je het weet zijn zij weer de oude!

@ Marels; wat heerlijk om te lezen dat je/jullie zich zo verheugen op kitten. Hier toendertijd een "aftel kalender voor kinderen op keukendeur, elke ochtend een plakplaatje.

Ik beken, heel kinderachtig..maar ik wilde ook eens "plakken"!!!

Lees dat je lekker zit te hobbyen en zelfs 2 krabpalen in huis hebt, wat een pret voor kitten!! Lees ook dat je met elastiek in de weer bent, wil niet vervelend overkomen maar kittens/katten kunnen supergek zijn op plastic/rubber! Tot stuk bijten en inslikken aan toe.

Vermeld het maar even want hier in huis zijn rondslingerende (haar-)elastiekjes, plastic sliertjes/zakjes en zelfs die plastic "dingetjes" die aan prijskaartjes ten strengste verboden.

In een "kitten-veilig welkom huis" had ik daar ook niet aan gedacht....
anoniem_64a37d22826df wijzigde dit bericht op 29-01-2010 04:59
Reden: dacht wat aan te vullen, maar werd te lang. Dan maar een volgende post
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven