Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
@ Parasol: wat een schatten van kattenspul!!! Zij genieten overduidelijk, heerlijk gezicht!!

@Rubis: wat een relaxe buikjes en dat uitgestrekte pootje van die mooie rooie, ik geniet van die foto's!!

@ MV: wat een schrik, zomaar naar buiten gevallen, ken het!

Nu hier overal een hor. Voor alle ramen, schuifdeur naar tuin en naar gang bij voordeur.

Geeft in een gezin met 3 kinderen het "nodige gegil met denk aan de schuif!!"...Niet leuk maar zij weten nu niet beter. Houden ook van onze katten, snappen dat die hier niet zomaar naar buiten kunnen.

Als katten in tuin buiten zijn, dan zijn wij erbij, maar dat is alleen in de zomer namiddag/avond.

Hier is helaas geen mogelijkheid voor volldeig afgezette tuin.

Los buiten is hier helemaal geen optie, ben bang voor dood rijden op weg, meenemen en wil beslist niet dat mijn katten overlast geven (poepen/plassen in andere tuinen) Dus zijn het binnenkatten.
Tjee... veels te laat!

Ga andere keer weer verder met reageren, ok?
Vergeet ik bijna om Marels vandaag heel veel plezier te wensen.....

Bij deze dus, Marels en Co.... heel veel plezier met ophalen en thuiskomst van Britkitten! Genieten....!!!!!!!!!!!!!!!
Katophaaldag! Kan je nog wachten Marels? Ik hoop dat je het heeeeeel druk hebt vandaag, dan gaat de tijd voor je gevoel lekker snel. Hoe laat ga je vanavond weg?

Je weet natuurlijk wel dat we morgen 6 pagina's met foto's willen he?

Succes en sterkte met wachten!
Ratteke, jij veel sterkte weer voor de hond, wat ellendig zeg....arm beest, zo rot als ze pijn hebben.

Miekske, ik denk aan je hoor en aan Gizmo! Niet de moed verliezen, die van mij komen altijd weer terug tot nu toe en die zijn ook wel eens weg. Dit topic is ooit begonnen omdat ik Kootje de Beer kwijt was!

Marelsje, heel erg veel plezier vandaag. Wat gezellig, het is zo ver!

Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Kom me ook weer even melden om weer mee te lezen en kletsen, we waren geveld door de buikgriep en daarna had ik examenstress. Maar nu alles weer goed.

Onze Julius is echt flink aan het puberen. Hebben jullie nog tips? Hij wil graag de baas zijn, prima hoor, maar ik vind het niet normaal dat hij onze bejaarde kater echt knoepershard zit te bijten (die krijst het dan uit). Dan corrigeer ik hem, maar ja, ik lees overal dat dat niet mag. Wat zouden jullie doen? Ik bedoel, uiteindelijk ben ik de baas en niet hij. Verder is hij volgens mij verliefd of geobsedeerd door mij, hij wil de hele dag bij me zijn. Vind het zo sneu voor mijn man. Is dat echt typisch MC gedrag, zo bij 1 baas willen zijn? Verder is hij heel lief hoor, maar hij heeft echt van die pubermomenten en dan jaagt hij het hele huis door als de tasmanian devil

Stressed is just desserts spelled backwards
Dank je wel voor de steuntjes in de rug. De mevrouw zei dat ie wel een paar dagen weg kan zijn, maar geduld is nu eenmaal niet een van mn beste eigenschappen. Ongeduld, daar ben ik goed in.....

Fotos

De konijntjes die ik met de hand heb groot gebracht vanaf 10 dagen oud. Dat kleine zwarte vlekje is de nu vreselijk luidruchtige Wappie

Dis Lijntje, het konijn wat Trikky heeft geadopteerd

Ow ja, Marels, veel plezier vandaag!! Spannend hoor.....
I can do anything i want, and so can you....
Dames, vanochtend werd ik toch lief wakker!

Ik lag op mijn buik en ik werd wakker van wat geronk.. Had Jovi zich uitgebreid op mijn rug geïnstalleerd en lag hij met zijn koppie over mijn schouder te slapen en te spinnen.

Toen ik wakker werd liet ie z'n kattenbuikkie zien om lekker gekriebeld te worden. DE SCHAT!
quote:Maleficent schreef op 29 januari 2010 @ 08:47:

Goedemorgen allemaal. Kom me ook weer even melden om weer mee te lezen en kletsen, we waren geveld door de buikgriep en daarna had ik examenstress. Maar nu alles weer goed.

Onze Julius is echt flink aan het puberen. Hebben jullie nog tips? Hij wil graag de baas zijn, prima hoor, maar ik vind het niet normaal dat hij onze bejaarde kater echt knoepershard zit te bijten (die krijst het dan uit). Dan corrigeer ik hem, maar ja, ik lees overal dat dat niet mag. Wat zouden jullie doen? Ik bedoel, uiteindelijk ben ik de baas en niet hij. Verder is hij volgens mij verliefd of geobsedeerd door mij, hij wil de hele dag bij me zijn. Vind het zo sneu voor mijn man. Is dat echt typisch MC gedrag, zo bij 1 baas willen zijn? Verder is hij heel lief hoor, maar hij heeft echt van die pubermomenten en dan jaagt hij het hele huis door als de tasmanian devil

[afbeelding]

Dat doet Jovi ook heel erg! Ene moment ligt ie heel lekker bij me te slapen, had andere moment rent ie het huis door.

Grenzen verleggen en opzoeken is ie ook goed in. Als hij mij bijt ofzo ( doet ie soms ook, maar dan vooral om te spelen) dan tik ik 'm zachtjes op zijn koppie. Zo zou een moederpoes ook haar kitten 'straffen' Hij schrikt gelijk als ik dat doe. Misschien kan je dat proberen?

Enne, de aanhouder wint he. Hij mag bij ons niet op het aanrecht als ik gekookt wordt, weet ie dondersgoed. Want je ziet 'm kijken als ie wil springen.... en dan springt ie en ik zeg; NEE Jovi, en doe hem eraf. Doet ie het nog een keer en ik zeg; NEE Jovi en dan doe ik hem eraf, En zo gaat dat ongeveer 10 keer voordat hij opgeeft en zo ongeveer elke avond.
quote:passiebloempje65 schreef op 29 januari 2010 @ 01:16:

@ Tangerine: is Sirius die mooie rood met wit Maine Coon kater op magnetron/oven die ik heb gezien..?? Gingen ook voor zo'n mooi getekende MC...maar werd "een vale roze!

Nee, die is van mij! Dat is Abusu (heb mijn nickname van hem gepikt). Nu Boes genoemd.

Hij is een Maine Coon bijna nooit knuffelt, maar dat wel doet op de onmogelijkste tijdstippen, op de wc op schoot gaat en in de badkamer commandeert dat de kraan in de wasbak aan moet zodat hij kan drinken.
WTF?
Wat een leuke Nijnen Miek, schattig gewoon.

Passiebloem, Sirius is helemaal zwart met die leuke pluimpjes op zijn oren.

Mal, toen ik samenwoonde had ik ook altijd dat de katten liever bij mij waren. Ik heb mijn vriend elke dag de katten laten eten geven zodat ze ook wat naar hem trokken. En alles wat niet leuk was deed ik, ik kon toch in hun ogen geen kwaad doen.

Ik heb vaak Lucide dromen, gelukkig maar. Ik droomde dat mijn katten dood waren, dat ik bijna op dode Bo ging zitten, heel naar gezicht die dooie beestjes. Kon gelukkig in mijn droom tegen mijzelf zeggen dat het niet kon omdat Bo tegen mijn buik lag te knorren en dat ik hem kon aaien. Kon mezelf gelukkig wakker maken uit die nare droom.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het is ook zo leuk om een keer konijntjes met de hand groot te brengen. Zwaar werk, maar zo ontzettend schattig. In het begin was het lastig om te zorgen dat ze drinken, twijfelde ook heel erg of ik ze wel of niet bij de moeder moest weghalen, maar ze begonnen wel uitgedroogd te raken, dus heb dat toch gedaan. Moeder wilde ook echt niet dat ze dronken, als ik ze probeerde aan te leggen sprong ze zo ruw weg.

Na een paar dagen hadden ze het drinken door, en toen waren ze elke keer helemaal hyper. En superschattig, toen ze begonnen te springen en rennen en driften, sjeezen door de kamer, niet kunnen remmen, dus tegen een muur, kat, been of wat dan ook tot stilstand komen....

Eentje heeft het helaas niet overleefd, de rest is groot en ondeugend, en mega aanhankelijk, alleen mag je Wappie bv niet optillen. Word ie helemaal lijp en gaat ie om zich heen bijten. maar wel gezellig op schoot klimmen.
Fien is nu bij de dierenarts voor castratie. Ik mag om 13.00 bellen. Spannend! En ik ben blij dat ze nu van die krolsheid af is ook omdat de katers uit de buurt echt zaten te wachten voor het raam/voor de deur etc.

MV: Volgens mij had ik er nog niet op gereageerd maar eng hoor dat je kat naar buiten is gevallen/gesprongen. Zo kwam ik aan die aanloopkat...

Miek: ik zie dat je meteen maar een nieuwe avatar hebt genomen? Lieve konijntjes hoor. Een per ongeluk nestje? Jammer dat je nog even moet wachten op je siamees.

Marels komt vanavond vast met een hele berg foto's

Ratteke: Vervelend voor Tara dat er elke keer iets is. Ik hoop dat het toch snel weer goed komt met die nagel en haar lippenstiftplek.
Meer konijntjes dan...

Rennen!!!

De bak met voer was opgevallen. Vonden ze helemaal niet erg. Maar nooit zaten ze tegelijk stil...

Wat leuk dat er eindelijk mensen zijn die geen genoeg kunnen krijgen van alle fotos (ik ook niet hoor)

Kijk die oogjes

Samenslaapfoto

Ik heb er meer hoor......later weer
kletsmajoor, je kent het wel, net als in die reclame, echt een mannetje hoor.......

ja, leuke foto heej, van Baltahsar, echt zo'n kiekeboe foto (alleen zie ik hier mn oude nog...op het werk
f5 Miek f5 maar ik zie nu helemaal geen avatar meer bij je...

Wist je trouwens al dat je beter biks kan geven aan konijnen ipv dat gemengde voer?

http://www.bunnybunch.nl/ ... eding-van-een-konijn.html
Mijn katten gedragen zich trouwens echt keurig. Best een voordeel van een niet-kitten in huis vind ik

Ze springen niet op het aanrecht etc. Ok, heel soms springt Fien op de tafel maar die ksst ik er meteen weer af.

En de krabpaal gebruiken ze ook altijd.

Een krolse Fien die het ook maar even bij Roque gaat proberen:

Klopt, ben ik ook op overgegaan, omdat ze met dat gemenge voer heel hun bak leeggraven en je niet ziet hoeveel ze daarwerkelijk eten.

Ik kijk thuis wel hoe de avatar zit, ik zie heel de tijd mn oude.....is geen ramp...voor nu
haha, die foto van je katten, kletsmajoor, die rooie met zn kont bovenop de andere.

balthasar ook, toen Luna krols was, hij is een ex-kater, hij duikt wel op Luna, bijt in dr nek, weet dat het zoiets was, maar er gebeurde niet veel. Behalve dat Luna helemaal gek werd, jajaa, het gaat gebeuren. Maar balthasar dook ook op dr als ze op dr rug lag, deden ze missionaris...haha
En zo ligt ie nu naast me op de bank:

Nu ben ik klaar met spammen hoor
@kletsmajoor;

Dat witte vlekje, hoe schattig....
Miek, ik zie je avatar nu wel. Voor de pauze niet, maar nu wel. Mooie foto!

En die bunny's.... oh wat schattig.

Marels, het is al tien voor een, hou je het nog een beetje vol?

Mijn hondje is idd wel een beetje een zieligerd. De ab-pil wilde ze toch niet uit de hand eten. Dus eerst er een boterham met leverpastei in gegooid en daarna de pil in een plakje worst. Ging gewoon zonder problemen naar binnen. Vanavond als ik thuis ben de hele procedure herhalen, een week lang.

Morgen of zo maar eens kijken tussen de tenen of het ook wat beter gaat. Ik zal ook eens proberen of ik een foto van die bovenlip kan maken, ziet er zo raar uit. Tara moet eigenlijk aan de Labello....
Marels...SPANNEND !!!!!

Have fun strakjes enne...spammen hè
Ik smelt bij alle foto's!! Die konijntjes! Lieeeef!
Jullie moedigen me wel aan zo.....

Nog een paar dan (het is ook stikrustig op mijn werk)

Jasmijn, mijn zusje geadopteerd

Zo leuk, dan ging ik in de ren die in de woonkamer stond zodat ze konden rennen, en dan had je 6 van die pluisjes op en om je voeten, ging je zitten was je bedolven onder de pluisjes, ik zat minstens 2 uur per dag in totaal zo met die stuiteraars

Aan het stoeien

Nog een buikje

Nog een om het af te leren (als het lukt, maar ik ben iig niet de enige die zn dieren sgraag showt, ze zijn allemaal even lief hier)

Luna en Balthasar, Luna gaat altijd snel naast belthasar liggen als hij al slaapt, dan kan het namelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven