Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
vrijdag 29 januari 2010 om 16:37
Ik vind alle babybeestjes schattig, maar kittens zijn wel het schattigste, kort daarop gevolgd door baby nijntjes, die zijn echt helemaal gestoord, prettig gestoord dan wel. En erg grappig ook....Ik heb een filmpje van 10 minuten waarbij je mijn oudere konijn een wortel ziet en vooral hoort eten, 10 minuten lang *knaagknaagknaag* non stop doen die beestjes dat...
I can do anything i want, and so can you....
vrijdag 29 januari 2010 om 16:43
owwwww die mini konijntjes met de grote oren, hoe vreselijk lief is dat
Marelsje, is ie er al
Hier alles rustig. vandaag is het voor de eerste echte keer haren kam dag bij de katten. De borstel ligt nu nonchalant naast me en zodra ze komen om te aaien ga ik een poging doen tot. Het zal mij benieuwen
Marelsje, is ie er al
Hier alles rustig. vandaag is het voor de eerste echte keer haren kam dag bij de katten. De borstel ligt nu nonchalant naast me en zodra ze komen om te aaien ga ik een poging doen tot. Het zal mij benieuwen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

vrijdag 29 januari 2010 om 16:55
Kammen vinden 2 van mijn katten helemaal te gek. Maculata vindt het niet zo heel geweldig, die heb ik als kitten te vaak moeten kammen. Toen ze bij me kwam zat ze onder de vlooien. En haar vacht is vrij dik en dicht, dus na een tijdje vond ze het helemaal niks meer.
Die andere 2 gaan er haast voor liggen. Soms pak ik de kam en dan laat ik ze die zien, dan komen ze al naar me toe.
Nu heb ik een borstel, dat gaat wat makkelijker. Vlooien hebben ze niet meer. Maar kammen vinden ze nog steeds lekker en er komt soms zo'n enorme hoeveelheid haar van af....
Ik hoop dat jou katten het ook lekker gaan vinden Itsme.
Die andere 2 gaan er haast voor liggen. Soms pak ik de kam en dan laat ik ze die zien, dan komen ze al naar me toe.
Nu heb ik een borstel, dat gaat wat makkelijker. Vlooien hebben ze niet meer. Maar kammen vinden ze nog steeds lekker en er komt soms zo'n enorme hoeveelheid haar van af....
Ik hoop dat jou katten het ook lekker gaan vinden Itsme.
vrijdag 29 januari 2010 om 17:53
Hallo allen,
ik kom net van de DA af met de kinders. Scarlett heeft ontzettend ontstoken tandvlees en krijgt een antibiotica kuurtje. Captain Jack heeft hetzelfde maar er moeten kiezen getrokken worden en hij heeft er al bijna geen meer:( Voel me altijd zo'n slechte poezenmoeder als ze iets mankeren, zelfs als de DA zegt dat dit gewoon voor kan komen. En dan vind ik het nog erger als ik hem volgende week moet brengen:( Ik weet het, ik ben een aansteller.....
Verder ga ik Captain Jack even flink onder handen nemen met een ondervachtborstel, want hoeveel ik hem ook borstel...er zijn klitten die ik niet verslagen krijg! Gewoon een superdikke vacht......Overigens, kunnen kattennagels uitvallen? Ben ik vergeten te vragen, maar hij is wat nagels kwijt en die heb ik in bed gevonden?
ik kom net van de DA af met de kinders. Scarlett heeft ontzettend ontstoken tandvlees en krijgt een antibiotica kuurtje. Captain Jack heeft hetzelfde maar er moeten kiezen getrokken worden en hij heeft er al bijna geen meer:( Voel me altijd zo'n slechte poezenmoeder als ze iets mankeren, zelfs als de DA zegt dat dit gewoon voor kan komen. En dan vind ik het nog erger als ik hem volgende week moet brengen:( Ik weet het, ik ben een aansteller.....
Verder ga ik Captain Jack even flink onder handen nemen met een ondervachtborstel, want hoeveel ik hem ook borstel...er zijn klitten die ik niet verslagen krijg! Gewoon een superdikke vacht......Overigens, kunnen kattennagels uitvallen? Ben ik vergeten te vragen, maar hij is wat nagels kwijt en die heb ik in bed gevonden?
vrijdag 29 januari 2010 om 19:06
Ik vind ook wel eens kattennagels, dat zijn volgens mij oude nagels, een soort van vervellen zeg maar. Als ik het fout heb moet iemand dat maar zeggen.
het is weekend, prettig weekend allemaal, maar ik ben hier ook nog wel te vinden, eindelijk intetnet thuis...
het is weekend, prettig weekend allemaal, maar ik ben hier ook nog wel te vinden, eindelijk intetnet thuis...

vrijdag 29 januari 2010 om 19:48
Spannend, net afgewassen, gedoucht, mok koffie rtbij, forummen, gtst dalijk (lees enthousiast mee op het andere topic hierover).
Even de poesjes erbij trekken, liggen al vanaf dat ik thuis ben op bed. behalve Tijgertje, die ligt weer te bakker voor de verwarming. Mijn kruik is bijna klaar
morgen zullen we veel fotos kunnen verwachten denk ik zo, na onze spam aanvallen...
Even de poesjes erbij trekken, liggen al vanaf dat ik thuis ben op bed. behalve Tijgertje, die ligt weer te bakker voor de verwarming. Mijn kruik is bijna klaar
morgen zullen we veel fotos kunnen verwachten denk ik zo, na onze spam aanvallen...
vrijdag 29 januari 2010 om 20:53
Lijntje heeft ondertussen hang-oren en is op dit ogenblik super baldadig.
Mocht niet uit zijn kooi ivm re3novatie.
He3b nu buitenren binnen gezet zodat hij toch een beetje kan rondrennen.
moet echter wel opletten dat zijn eigen kooi in het midden staat, anders wordt hij kamikase knijn en springt over de ren heen.
Enne miek er werd gevraagd of ik het cd'tje van "flappy" op moest zetten.
heb gezegd nou nee anders springt er iemand in de lamp en dat is niet het knijn. snappie?
Mocht niet uit zijn kooi ivm re3novatie.
He3b nu buitenren binnen gezet zodat hij toch een beetje kan rondrennen.
moet echter wel opletten dat zijn eigen kooi in het midden staat, anders wordt hij kamikase knijn en springt over de ren heen.
Enne miek er werd gevraagd of ik het cd'tje van "flappy" op moest zetten.
heb gezegd nou nee anders springt er iemand in de lamp en dat is niet het knijn. snappie?
vrijdag 29 januari 2010 om 21:01
vrijdag 29 januari 2010 om 21:13
Oeh, schattige sjaak, en wat een gave naam.
Wie wilde die cd opzetten Trikky? Het zusje van Lijntje, mijn Wappie is ook helemaal lijp nu.Knaagt als een malloot aan de tralies. Geef hem een aantal propjes papier maar die heeft ie al tig keer door de kooi gesmeten, net als ze bal met hooi die hij los heeft gekregen. Iemand nog tips om een konijn wat rustiger te krijgen? Of is loslaten het enige. Handdoek werkt niet, die trekt ie naar binnen en sloopt ze rigoreus.....Ikwist niet dat konijnen zulke slopers kunnen zijn....
Wie wilde die cd opzetten Trikky? Het zusje van Lijntje, mijn Wappie is ook helemaal lijp nu.Knaagt als een malloot aan de tralies. Geef hem een aantal propjes papier maar die heeft ie al tig keer door de kooi gesmeten, net als ze bal met hooi die hij los heeft gekregen. Iemand nog tips om een konijn wat rustiger te krijgen? Of is loslaten het enige. Handdoek werkt niet, die trekt ie naar binnen en sloopt ze rigoreus.....Ikwist niet dat konijnen zulke slopers kunnen zijn....
vrijdag 29 januari 2010 om 21:23
Ja, ik gooi er ook elke dag nieuwe speledingetjes in, maar ik merk ook wel dat ze veel energie hebben. Zijn niet van die luie dieren zoals katten. Tijgertje ligt nog steeds voor de verwarming...
Ik zal Wappie toch een los laten rennen, misschien komt ie wel op schoot slapen *hoop*
Ik zal Wappie toch een los laten rennen, misschien komt ie wel op schoot slapen *hoop*
vrijdag 29 januari 2010 om 21:28
De keukenzetter. Die loopt hier al een week te kwallen.
Maar heb nu de kandelaar opgeheven en gezegd dat v ik eventueel wel cluedo wil naspelen.
Gelukkig nog een paar dagen en dan is het klaar op m'n frontjes na. heb gewoon simpel wit ipv white wash.
Dus krijg ze nogeens terug in m'n keuken.
*sorry* was even o9ff topic.
is verder wel mooi geworden.
Maar heb nu de kandelaar opgeheven en gezegd dat v ik eventueel wel cluedo wil naspelen.
Gelukkig nog een paar dagen en dan is het klaar op m'n frontjes na. heb gewoon simpel wit ipv white wash.
Dus krijg ze nogeens terug in m'n keuken.
*sorry* was even o9ff topic.
is verder wel mooi geworden.
vrijdag 29 januari 2010 om 21:51
vrijdag 29 januari 2010 om 21:54
Dat doet Sjaak ook. Met zijn wc-tje gooien en aan de kooi knagen... Vooral 's morgens vroeg... Tot grote ergenis van zijn baasjes. Ook gooit hij het dakje van zijn huisje (dat in zijn kooi staat) eraf waardoor zowel het dakje en zijn mandje het hele hok versperren en meneer heel zielig in een hoekje gaat zitten kijken alsof iemand hem iets ergs heeft aangedaan. Ik kan Sjaak trouwens zoveel speelgoed geven als ik wil, vervelen doet hij zich toch wel. Is snel uitgekeken op dingen. En heel erg energiek... Pfff....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
vrijdag 29 januari 2010 om 22:01
In de ochtend is Wappie inderdaad ook erg actief. En aangezien we in een chaletje wonen en alles dicht bij elkaar hoor ik dat erg goed. Ik kan natuurlijk de deur van de slaapkamer dichtdoen, maar dan kunnen de katten niet bij me slapen, en dat vind ik te gezellig. Dan word ook het ook koud omdat alleen de woonkamer een gaskachel heeft, maar vooral de katten erbij is gezellig.
Hoe zit dat bij jullie, mogen de katten erbij op de slaapkamer, of liever niet?
Hoe zit dat bij jullie, mogen de katten erbij op de slaapkamer, of liever niet?
vrijdag 29 januari 2010 om 22:07
Wij hebben op het moment een logeer-poes. Zij mag écht niet bij ons op de slaapkamer komen. Ze haart echt als een idioot. Als ze dan een kwartier bij ons op bed zou gaan liggen ronken dan is het hele bed wit van de haren. Vind ik niet echt lekker. Heb verder niet zoveel tegen kattenharen, maar deze poes haart zo vreselijk erg.... Is verder niets met haar aan de hand ofzo, hoort gewoon bij haar, maar is ff iets minder die plokken haar overal... De katten bij mijn broertje slapen overigens wel op bed, maar die haren bijna niet.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek