tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
Nope, erg weinig zekerheid. Maar de vorm waarbij medicijnen niet werken heeft door medici de bijnaam suicide headache gekregen.... En twee jaar lang werd gedacht dat man de vorm had waarbij medicijnen niet hielpen. Deze onzekerheid is voor mij, als niet-patient, wel te verkiezen boven die andere onzekerheid...
Tuk ze Olijf!!
Kan me herinneren dat je daarover vertelde Vroon. Het relativeert misschien wel een beetje, weten dat het nog erger kan. Maar jeetje, ik hoop van harte dat jullie eens een keer ´mazzel´ hebben en dat man bij de goede helft zit.
Kom maar niet meer binnenzeilen Olijf. Ga jij nou maar lekker de hele nacht heel erg slapen en pas morgen wakker worden. Zonder pijn.

Truste!
Hoe erg is het trouwens dat ik vandaag buiten in een tuin een volle appelboom zag staan en daar automatisch een blauw handje boven zag verschijnen?!
quote:Splinter02 schreef op 27 augustus 2010 @ 23:52:

Kan me herinneren dat je daarover vertelde Vroon. Het relativeert misschien wel een beetje, weten dat het nog erger kan. Maar jeetje, ik hoop van harte dat jullie eens een keer ´mazzel´ hebben en dat man bij de goede helft zit. dank je wel! En ik hoop met je mee
quote:Splinter02 schreef op 27 augustus 2010 @ 23:55:

Hoe erg is het trouwens dat ik vandaag buiten in een tuin een volle appelboom zag staan en daar automatisch een blauw handje boven zag verschijnen?! Ik had net zoiets bij 'n boom die in bloei stond:"Oh, die is bijna rijp, zometeen nog even terugkomen!!!"
Dat is erg Splint....

Ik gaat naar bed

To morruguh *hips*
Lekker slapen Fran! Ik slurp de laatste druppels wel uit je glas.

Haha Vroon, jij snapt me.
quote:Veronicas schreef op 27 augustus 2010 @ 23:59:

[...]

Ik had net zoiets bij 'n boom die in bloei stond:"Oh, die is bijna rijp, zometeen nog even terugkomen!!!" Beetje van mijn dure jujube jatten he.
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 28 augustus 2010 @ 00:20:

[...]

Beetje van mijn dure jujube jatten he.
Ik ga ook m'n mandje opzoeken zo. Slaap lekker allemaal!!!
Vroon, ik heb nog niet alles gelezen mar wil graag effe reageren over de juf en haar gedrag.

Ik ben heel erg "precies" op hoe de juf/meester mijn kids stimuleert, een juf/meester kan de kids maken en breken. Ik ben dus ook vaak mee naar school geweest en heb vaak "opbouwend" (echt hoor) met de juf gepraat. Onze oudste is disorthografisch en heeft dus moeite met iets op papier krijgen (moederdag gedichtjes was altijd een "zullen we het samen lezen want jij kunt zo mooi lezen" want ik had er moeite mee om eea te ontcijferen. In ieder geval hebben we aardig wat meegemaakt. Schrijven is zo'n groot punt in het NL onderwijs, als je slecht schrijft komt dit terug bij alles: rekenen, taal, aardrijkskunde, etc. Elke keer slechte cijfers niet omdat hij de kennis niet had maar omdat er spellingsfouten, schrijfstijl fouten etc. waren. Wat een gedoe.

Daarnaast onze oudste dochter, die werd nogal gepest. Tot mijn stomme verbazing werden de pesters gehonoreerd en mijn dochter moest maar op cursus "sociale vaardigheden ofzo". Be-la-che-lijk. Zij kreeg notabene een zwak voor "omgang met anderen" en de pesters een ruim voldoende!

Ik moet eerlijk zeggen dat dit mee heeft gewerkt in onze beslissing om te emigreren. Niet om nou jou over te willen halen om hier te komen (hoewel ik dat eigenlijk wel heel leuk zou vinden) maar het onderwijs hier is veel meer gericht op de sterke kanten vh kind ipv alleen maar leren, leren en leren. Op Highschool moeten ze flink presteren hoor, wiskunde en science is hier echt supermoeilijk, maar je kunt bijv. taal op een lager niveau doen, wiskunde op hoog enz. verder zijn er de beroepsgerichte vakken, er is heel veel keuze: Muziek, visual art, koken, leadership etc. Er is dus alitjd iets waar je in kunt uitblinken plus dat je nooit een etiket krijgt want tenslotte gaat iedereen naar de zelfde Highschool, er is geen middlebaar, lager, en hoger onderwijs.

In ieder geval, ik vind dat jij het heel goed doet, blijf op je kind letten! En zolang je maar opbouwend en respectvol blijft, en jij bent dat allemaal want jij bent gewoon "SuperVroon". Kan er niks misgaan. En jou zoon weet dat jij er voor hem bent.

Je bent hartstikke goed bezig!

Jemig wat een verhaal, jouw post heeft veel bij mij losgemaakt.

Optimist tot in de kist!
Fantje, wat een lieve en warme post.

Vroon, slaap lekker. Ik ga ook lekker mijn mandje opzoeken.

Hou jij de boel een beetje in de gaten hier, Fant?

quote:Splinter02 schreef op 27 augustus 2010 @ 23:55:

Hoe erg is het trouwens dat ik vandaag buiten in een tuin een volle appelboom zag staan en daar automatisch een blauw handje boven zag verschijnen?!
Nou gesjellig hoor...neem ik nog even plaats achter de laptop met een glas Amarguinha erbij, zijn jullie allemaal naar bed . Iets waar ik ook verstandig aan zou doen .

Vroon, je hebt al een paar hele goeie reacties gehad en ik las van Ollie een paar opmerkingen die mij persoonlijk erg aanspreken. Ik kon me dat ook nog herinneren van eerder en het Canadese systeem komt op mij wederom zeer positief over. Ik wil er morgen nog wel eens op terug komen, vooral dat etiketjesverhaal (etiket = geld) in het onderwijs is mij een doorn in het oog. Maar ik ben er nu net ff te moe voor.

Leuke katten dames! Volgens mij passen de katten van Its ook wel in de verzameling, dus Its, even een rood vestje aan en foto's maken .

Mijn bbq was erg gezellig: feestje van een vriendin die nu haar master heeft, en nee, het was niet Pants . Leuke meid van 22, waar ik goed bevriend mee ben geraakt...en ik met haar ouders ook een klik heb, dat zijn per slot van rekening meer mijn leeftijdgenoten. Kende daar alleen haar en heb een haske leuke avond gehad. Het was de anderhalf uur heen en weer rijden meer dan waard.

Tonks, omdat 3x scheepsrecht is: die thuiszorg heeft een goeie planner nodig

Pants, hopelijk was jouw feestje ook leuk!

Bieb, heb je MO weer een beetje uit de vouwen gekregen?

En voor de ziekenboeg: jullie klinken alweer iets tot een heel stuk beter!

Nu ga ik ook naar bed
talkinghead wijzigde dit bericht op 28-08-2010 01:41
Reden: er stond wel erg vaak leuk...en voor dat woord ben ik net even allergisch ;-)
% gewijzigd
Ik zit al weer beneden met een sjuutje en een peukie. Mn bed op de bank is opgemaakt, de blerbek heeft haar erg vroege ontbijt.

Het lekte in onze slaapkamer, aan mijn kant. Drup, drup, drup. Handdoek neergelegd, drop, drop, drop.

Gek word ik er van. En mijn rechteroor doet zeer dus oordoppen zijn geen optie. Dan maar weer op de bank.

Poezen heb ik lekker op de slaapkamer opgesloten.
Ik hoop dat je nu lekker slaapt Rat

Goeie post Fant.

TH, ik wist niet eens dat scholen subsidie kregen voor etiketjes, dan snap ik nu wel waarom ze zich daar zo in vast bijten

Klinkt als een leuke avond
Helaas Fran, nog steeds wakker. Vanochtend om half 8 of zo ging zoon en vriendin uit bed. En dat gaat niet zachtjes... K is nu ook wakker en staat zich te douchen. Een voordeel is dat zoon de hond heeft uitgelaten vanochtend. Hoef ik dat niet meer te doen.
Misschien kan je vanmiddag nog even tukken

Balen van die lekkage trouwens, is dat relatief makkelijk op te lossen?
quote:Francisca_ schreef op 28 augustus 2010 @ 08:35:

Misschien kan je vanmiddag nog even tukken

Balen van die lekkage trouwens, is dat relatief makkelijk op te lossen?Lekkage zit er al tijden. We kunnen niet vinden waar het vandaan komt. Het dak is nog gewoon goed. En het stomme is dat tijdens die stortbuien van laatst het niet lekt en nu is er volgens mij een pisbuitje gevallen en nu lekt het wel.
Apart Rat.

Moeten jullie anders iemand laten komen om te controleren waar het vandaan komt?

Hoe zou het met Slof zijn? Slof!!!!

Tipsy is niet thuis gekomen. Gisternacht was ze er al niet. Nu kwam ze ook niet. Ik heb al als een zot amivedi zitten te bekijken en nu kom ik hier maar even posten dat ze weg is omdat ze de vorige keer toen ook 3 minuten later voor de deur stond.

Frans Je had vroeger ook een hele gewichtenregeling die gekoppeld was aan afkomst van ouders. Nu gaat het om de opleiding van ouders.

Zo en nu 3 minuten wachten voordat Tipsy verschijnt
En daar is Tipsy weer.
Echt? Haha wat apart. Wel prettig trouwens. Poes weer binnen.

Het kan ook nog de dakgoot zijn die lekt. Maar daar krijgen we dit jaar een nieuwe van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven