tetterettes tetteren augustus uit

dinsdag 17 augustus 2010 om 13:46
quote:pantalaimon schreef op 17 augustus 2010 @ 13:20:
Ja, het is weer om verdrietig van te worden.... Maar dat gaan we dus niet doen.
We zetten een zonnig muziekje op.
We schenken een glaasje:
[afbeelding]
En we gaan lekker liggen en genieten....
[afbeelding]
Hoe kom jij nou aan een foto van mijn Teun plus scharrel op vakansie???
Hier is Teun topless, want de buik moet nog bruin........
Ja, het is weer om verdrietig van te worden.... Maar dat gaan we dus niet doen.
We zetten een zonnig muziekje op.
We schenken een glaasje:
[afbeelding]
En we gaan lekker liggen en genieten....
[afbeelding]
Hoe kom jij nou aan een foto van mijn Teun plus scharrel op vakansie???
Hier is Teun topless, want de buik moet nog bruin........
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:47
Ik gebruik trouwens ook wel eens zinnen of uitspraken gevonden op het forum voor werkstukken of college. En ik weet dat er hele proefschriften worden geschreven over taalgebruik op forums. Ik heb nog nooit ook maar gedacht aan toestemming van de forummer. Het is namelijk openbaar en zo te vinden met google. Voor zinnen die op een besloten forum staan vraag ik wel toestemming. Volgens mij is het alleen maar goed dat iedereen weer even weet dat het forum van viva heel openbaar is en dat de tekst niet meer alleen van jou is.
Het Viva forum is papaja.

dinsdag 17 augustus 2010 om 13:50
nouja....soms gaan vriendschappen ook gewoon over he.
Door gebeurtenissen of uit elkaar groeien.
De meesten kende ik al toen we allemaal vrijgezel waren (bijna 10 jaar geleden)
er zijn er die inmiddels huisje boompje beestje kindje(s) hebben en hun leven ziet er kompleet anders uit.
Hoe krampachtig moet ik daar aan vast houden...
het maakt veel duidelijk.
maar beste vriendin ken ik al 12 jaar toen we beiden samenwoonden met onze eerste partners.
Ik besloot bij de mijne weg te gaan en de hare zette haar na het horen van ons nieuws het huis uit (de mannen waren beste vrienden destijds)
schepte een enorme band,samen veel meegemaakt: nieuw leven en vriendengroep opgebouwd samen en al die tijd lief en leed gedeeld.
bijna dagelijks spraken we elkaar of smsten iig.
Daar is al iets misgegaan toen ik 3 jaar geleden met Conard ging samenwonen....voelde als afgunst om ons huis en financiele positie..
We werden minder vertrouwelijk en dat mis ik.
Maarja....
Mal...groen zijn is voor een goed doel he
De meesten kende ik al toen we allemaal vrijgezel waren (bijna 10 jaar geleden)
er zijn er die inmiddels huisje boompje beestje kindje(s) hebben en hun leven ziet er kompleet anders uit.
Hoe krampachtig moet ik daar aan vast houden...
het maakt veel duidelijk.
maar beste vriendin ken ik al 12 jaar toen we beiden samenwoonden met onze eerste partners.
Ik besloot bij de mijne weg te gaan en de hare zette haar na het horen van ons nieuws het huis uit (de mannen waren beste vrienden destijds)
schepte een enorme band,samen veel meegemaakt: nieuw leven en vriendengroep opgebouwd samen en al die tijd lief en leed gedeeld.
bijna dagelijks spraken we elkaar of smsten iig.
Daar is al iets misgegaan toen ik 3 jaar geleden met Conard ging samenwonen....voelde als afgunst om ons huis en financiele positie..
We werden minder vertrouwelijk en dat mis ik.
Maarja....
Mal...groen zijn is voor een goed doel he
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:51
Male, grappig he dat katten ook echt een voorkeur hebben voor kleine kinderen. De katten hier kiezen ook soms echt voor dochter.
Ik hoop dat je snel minder groen zal zien.
Rat:
Ik heb nooit een uitvaartverzekering gehad tot ik zwanger was van dochter. Ik vond het geen fijn idee om geen verzekering te hebben toen. Mijn moeder heeft volgens mij helemaal geen verzekering en van de rest van de familie weet ik het niet. Ik hoop voor hun dat ik dekkend verzekerd ben.
Ik hoop dat je snel minder groen zal zien.
Rat:
Ik heb nooit een uitvaartverzekering gehad tot ik zwanger was van dochter. Ik vond het geen fijn idee om geen verzekering te hebben toen. Mijn moeder heeft volgens mij helemaal geen verzekering en van de rest van de familie weet ik het niet. Ik hoop voor hun dat ik dekkend verzekerd ben.

dinsdag 17 augustus 2010 om 13:56
Bieb, je kunt haar ook uitnodigen bij je thuis. Zo van: ik heb nu alles een beetje op orde en zou het leuk vinden als je komt kijken.
En dan gewoon vertellen wat je dwars zit. Waarschijnlijk heeft zij helemaal niet in de gaten dat jij je zo voelt. En gezien wat jullie allemaal samen meegemaakt hebben lijkt het me niet zo moeilijk om je hart te luchten.
En dan gewoon vertellen wat je dwars zit. Waarschijnlijk heeft zij helemaal niet in de gaten dat jij je zo voelt. En gezien wat jullie allemaal samen meegemaakt hebben lijkt het me niet zo moeilijk om je hart te luchten.
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:57
Bieb: zou het echt afgunst zijn? Ik weet wel dat mijn ooit beste vriendin heel graag een kind wilde. Ik wilde graag een man. Zij had de man en ik had het kind daarna was het eigenlijk over.
Ik vind het trouwens wel moeilijk om nu contacten te onderhouden. En ik kan ook best jaloers zijn op mensen die het beter voor elkaar hebben. Getrouwd, zwanger, werk, eigen huis, onderhouden tuin, auto. En dan zit ik op mn sinaasappelkistjes bij wijze van spreken.
Ik zit alleen maar over mezelf te kleppen. Ik ga eens wat anders doen.
Ik vind het trouwens wel moeilijk om nu contacten te onderhouden. En ik kan ook best jaloers zijn op mensen die het beter voor elkaar hebben. Getrouwd, zwanger, werk, eigen huis, onderhouden tuin, auto. En dan zit ik op mn sinaasappelkistjes bij wijze van spreken.
Ik zit alleen maar over mezelf te kleppen. Ik ga eens wat anders doen.

dinsdag 17 augustus 2010 om 14:02
Ik heb net bijgelezen en TH, lieffie, je moet je niet zo druk maken. En al helemaal niet over je verschrijving. Nou, dan weten een paar meelezers mijn echte naam. So what. Ik heb hier toch al geen geheimen, die weten toch alles al. En eigenlijk vind ik het wel vleiend dat je als je aan me denkt je mijn echte naam gebruikt en niet mijn nick.
Dus kop op, schouders naar achter, neus snuiten, en ff diep ademhalen en dan weer gewoon verder schrijven hier.
Dus kop op, schouders naar achter, neus snuiten, en ff diep ademhalen en dan weer gewoon verder schrijven hier.
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:06
Ik herken dat wel hoor bieb.
sinds ik op mezelf ben gaan wonen (eind feb) zijn mijn vriendinnen ook nog steeds niet langs geweest. Ik heb ze wel uitgenodigd, maar ze komen gewoon niet. Te druk.. met hun eigen dingen.
ik snap dat niet zo goed. Dat je werkt van 8 tot 5 begrijp ik. Maar je kunt toch wel een keertje geen tv kijken savonds? :s
Ik heb nu echt ingezien op wie ik wel kan vertrouwen en dat zijn er nog 3. En met die drie ben ik meer dan tevreden, ondanks dat ik hun ook niet elke maand zie.
Al kan ik dat meidengedoe wel erg missen. Vooral het uitgaan.
En al helemaal hun zien zonder dat ze hun vriend meenemen.
Ik snap dat nooit.. waarom moet de aanhang Altijd mee?
sinds ik op mezelf ben gaan wonen (eind feb) zijn mijn vriendinnen ook nog steeds niet langs geweest. Ik heb ze wel uitgenodigd, maar ze komen gewoon niet. Te druk.. met hun eigen dingen.
ik snap dat niet zo goed. Dat je werkt van 8 tot 5 begrijp ik. Maar je kunt toch wel een keertje geen tv kijken savonds? :s
Ik heb nu echt ingezien op wie ik wel kan vertrouwen en dat zijn er nog 3. En met die drie ben ik meer dan tevreden, ondanks dat ik hun ook niet elke maand zie.
Al kan ik dat meidengedoe wel erg missen. Vooral het uitgaan.
En al helemaal hun zien zonder dat ze hun vriend meenemen.
Ik snap dat nooit.. waarom moet de aanhang Altijd mee?
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:10
Voor Male
Ik loop gewoon op straat En iedereen blijft staan
Wat zou er aan de hand zijn?
Ze staren me zo aan
Maar als ik vraag waarom?
Dan krijg ik geen gehoor
Pas als ik langs de spiegel loop
Dringt alles tot me door
Ik ben groen, groen, hartstikke groen
Het is wel even wennen
Maar wat kan ik eraan doen?
Komt het door de zure regen?
Heeft de ozonlaag een deuk?
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Misschien at ik teveel
Andijvie, sla of fruit
Ik heb wel horen zeggen;
Daar sla je groen van uit
Of lag ik van de week
Te lang in 't groene gras
M'n vader roept da'k altijd al
'N rara snijboon was
Toch denk ik bij mezelf,
Nou èn! Niet moeilijk over doen
Ik ben heus geen spat veranderd
Steeds een opgewekt humeur
En groen dat was al jaren
M'n allerliefste kleur
Als ik de hulk was riep iedereen, hoera
Maar nu ik mezelf ben wijzen ze me na
Was ik Picasso, dan zeiden ze, ach kijk
Z'n groene periode - ik werd nog stinkend rijk!!
M'n vader heeft blauw bloed
M'n moeder heeft geel haar
Dus dat ik groen zou worden
Is eigenlijk niet zo raar
M'n vrienden zijn jaloers
Ze vinden het te gek
Ik denk dat het een rage wordt
Want groen is erg in trek
Toch denk ik bij mezelf,
Nou èn! Niet moeilijk over doen.
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Toch denk ik bij mezelf,
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Ik loop gewoon op straat En iedereen blijft staan
Wat zou er aan de hand zijn?
Ze staren me zo aan
Maar als ik vraag waarom?
Dan krijg ik geen gehoor
Pas als ik langs de spiegel loop
Dringt alles tot me door
Het is wel even wennen
Maar wat kan ik eraan doen?
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Misschien at ik teveel
Andijvie, sla of fruit
Ik heb wel horen zeggen;
Daar sla je groen van uit
Of lag ik van de week
Te lang in 't groene gras
M'n vader roept da'k altijd al
'N rara snijboon was
Toch denk ik bij mezelf,
Nou èn! Niet moeilijk over doen
Ik ben heus geen spat veranderd
Steeds een opgewekt humeur
En groen dat was al jaren
M'n allerliefste kleur
Als ik de hulk was riep iedereen, hoera
Maar nu ik mezelf ben wijzen ze me na
Was ik Picasso, dan zeiden ze, ach kijk
Z'n groene periode - ik werd nog stinkend rijk!!
M'n vader heeft blauw bloed
M'n moeder heeft geel haar
Dus dat ik groen zou worden
Is eigenlijk niet zo raar
M'n vrienden zijn jaloers
Ze vinden het te gek
Ik denk dat het een rage wordt
Want groen is erg in trek
Toch denk ik bij mezelf,
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Toch denk ik bij mezelf,
't Kan me niet schelen
Ik vind het wel leuk
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:10
Ach ja de Eeuwige Aanhang... Gelukkig zijn mijn beste vriendinnen ook vrijgezel En een goede vriendin die wel een vriend heeft, moet ik echt af en toe pushen om vriend ook mee te nemen. Ik vind het namelijk een leuke gozer, en heb hem er graag bij. Maar gelukkig zien we elkaar inderdaad ook nog gewoon een op een.
Stelletjes die zo verlijmd zijn, kan ik niet zo goed tegen. Die ook samen een mening hebben, en dat je weet dat als je iets aan haar vertelt, hij het ook te horen krijgt....
Stelletjes die zo verlijmd zijn, kan ik niet zo goed tegen. Die ook samen een mening hebben, en dat je weet dat als je iets aan haar vertelt, hij het ook te horen krijgt....
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:14
Ik heb ook geen hele grote vriendenclub. Ik ken heel veel mensen, kan ook eigenlijk met iedereen goed opschieten maar ik heb maar 1 hartsvriendin. Ik heb haar leren kennen op mijn werk (toen nog bijbaan naast studie) en delen al zo'n 15 jaar lief en leed. We zien elkaar niet echt heel vaak maar bellen/hyven/mailen veel en als we elkaar weer zien, pakken we gelijk de draad weer op waar we de vorige keer gebleven waren. Ik ga dus ook zaterdag met haar naar het festival in Almere. Lekker met z'n tweetjes, zonder mannen en zonder haar dochtertje. Het is gewoon altijd goed en vertrouwd en erg leuk als we elkaar weer in het eggie zien. Echt lachen als pubers, tot we buikpijn hebben.
Ik ben mijn eigen bananenschil

dinsdag 17 augustus 2010 om 14:15
quote:biebelien schreef op 17 augustus 2010 @ 13:50:
Dat is ook zo. Ik heb ooit een beste vriendin gehad (15 jaar lang)die in een slechte relatie terecht kwam, daar ook nog eens 2 kinderen bij kreeg en dat daardoor onze vriendschap eigenlijk bergafwaarts ging. Altijd klaargestaan om te helpen, te luisteren, ruzie's te sussen. Tijd voor leuke dingen samen was er op een gegeven moment niet meer en iemand met kinderen krijgt natuurlijk een heel ander leven als iemand zonder kinderen. Op een gegeven moment moest alles van mij afkomen en spraken we elkaar niet zo vaak meer. Heb nog een aantal keren gebeld en geschreven maar er kwam amper reactie op. De laatste keer, ruim 2 jaar geleden, hadden we eindelijk weer eens afgesproken om e.e.a. uit te praten (op mijn initiatief). Die afspraak belde ze af omdat ze "ziek" was en ze beloofde me de volgende dag terug te bellen voor een nieuwe afspraak: ze moet nu nog bellen............
Voor mij is dit dus een afgesloten hoofdstuk, maar het deed wel zeer.
Dat is ook zo. Ik heb ooit een beste vriendin gehad (15 jaar lang)die in een slechte relatie terecht kwam, daar ook nog eens 2 kinderen bij kreeg en dat daardoor onze vriendschap eigenlijk bergafwaarts ging. Altijd klaargestaan om te helpen, te luisteren, ruzie's te sussen. Tijd voor leuke dingen samen was er op een gegeven moment niet meer en iemand met kinderen krijgt natuurlijk een heel ander leven als iemand zonder kinderen. Op een gegeven moment moest alles van mij afkomen en spraken we elkaar niet zo vaak meer. Heb nog een aantal keren gebeld en geschreven maar er kwam amper reactie op. De laatste keer, ruim 2 jaar geleden, hadden we eindelijk weer eens afgesproken om e.e.a. uit te praten (op mijn initiatief). Die afspraak belde ze af omdat ze "ziek" was en ze beloofde me de volgende dag terug te bellen voor een nieuwe afspraak: ze moet nu nog bellen............
Voor mij is dit dus een afgesloten hoofdstuk, maar het deed wel zeer.
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:18
Biebel, ik ben het eens met slofje. Ik zou haar uitnodigen en dan met haar praten over wat je dwarszit.
NT, ik ben het wel met je eens hoor. Ik zet daarom alleen dingen op het forum die iedereen mag weten. Ik zal niet snel roddelen over vrienden of familie want ik ben best herkenbaar. Maar met Maleficent maak ik gewoon lol op entertainment en ik geef anderen advies. Als ik zelf iets heel dringends heb heb ik een andere nick maar die gebruik ik amper. Dan zet ik het wel op de besloten hyves ofzo.
NT, ik ben het wel met je eens hoor. Ik zet daarom alleen dingen op het forum die iedereen mag weten. Ik zal niet snel roddelen over vrienden of familie want ik ben best herkenbaar. Maar met Maleficent maak ik gewoon lol op entertainment en ik geef anderen advies. Als ik zelf iets heel dringends heb heb ik een andere nick maar die gebruik ik amper. Dan zet ik het wel op de besloten hyves ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:20
Ik ben juist wel jaloers op mensen die verkleefd zijn wij moeten zowat alles apart doen van elkaar. Verjaardagen, bezoek, feestjes, zelden dat we samen gaan omdat 1 van de 2 bij zoon blijft.
Binnenkort hebben we een bruiloft en oppas, dat is voor ons echt een uitje
Binnenkort hebben we een bruiloft en oppas, dat is voor ons echt een uitje
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 17 augustus 2010 om 14:43
Zo en nu ga ik maar eens douchen en aankleden. Ik zit verdorie nog steeds ongewassen in me pyama . Het wordt tijd dat ik werk krijg want dit gaat helemaal verkeerd zo. Zat net al te denken dat een glaasje wijn best wel lekker zou zijn Zal ook wel aan het weer liggen. Het is hier sinds zondagavond amper droog geweest.
Maar ik moet nog boodschappen doen en tanken, want morgenvroeg moet ik om half 8 de deur uit. Streepy moet om 8 uur bij de DA zijn.
Maar ik moet nog boodschappen doen en tanken, want morgenvroeg moet ik om half 8 de deur uit. Streepy moet om 8 uur bij de DA zijn.
dinsdag 17 augustus 2010 om 14:54
Ik vind jullie ook allemaal hartstikke lief hoor, dat is ook het probleem niet. Het is een combi van het weer, het ongeregelde (kan ik ook helemaal niet zo goed tegen) en slecht slapen (onrustig door klierige katten) dat me zo sombermansig maakt. En dat gaat natuurlijk ook weer over! Vanaf volgende week komt er in ieder geval weer structuur in mijn bestaan . Ik heb een poos geleden al eens een mega cliffhanger gepost en het wordt tijd om daar eens iets meer over te vertellen. Ik ga dus aan een andere opleiding beginnen en een echt vak leren: TH wordt als het allemaal goed gaat binnen 2 jaar juf TH .
dinsdag 17 augustus 2010 om 15:09
Leuk TH
Ik merk dat ik in topics, waar veel mensen posten, minder sfeer hangt ofzo. Bij verstandig eten post ik ook veel, maar daar zijn nu veel vlagen met nieuwe mensen en dat kost me veel energie.
Erg he?
Hier 'ken' ik iedereen en weet wie wie is achter de nick. Begint nu wel te wennen gelukkig.
Buiten hier om, vraag ik mij wel af wie wie nou is...
Vriendin is net weg, was gezellig, maar ben wel onwijs moe nu.
Ik merk dat ik in topics, waar veel mensen posten, minder sfeer hangt ofzo. Bij verstandig eten post ik ook veel, maar daar zijn nu veel vlagen met nieuwe mensen en dat kost me veel energie.
Erg he?
Hier 'ken' ik iedereen en weet wie wie is achter de nick. Begint nu wel te wennen gelukkig.
Buiten hier om, vraag ik mij wel af wie wie nou is...
Vriendin is net weg, was gezellig, maar ben wel onwijs moe nu.
dinsdag 17 augustus 2010 om 15:10
quote:Francisca_ schreef op 17 augustus 2010 @ 10:30:
Ja? Echt?
Ik vind ze onwijs lekker, of eigenlijk de kruidnootjes, maar die noem ik pepernoten.
Of suikerbeestjes, goddelijk! Maar zoveel suiker... kan ik niet meer tegen. Een halve gaat net. Marsepein, oh jaaaa, of of of, zo een marsepeinrol met chocola... of ehm... borstplaat! Chocoladeletter! Kerstkransjes! Gevuld speculaas!
Is het gek dat ik standaard aankom in zo een periode? He Fran, wil jij wel eens gauw ophouden! Al dat lekkers, ik krijg er subiet zin! En ik heb mijzelf de regel opgelegd niet eerder appeltaart en speculaas te bakken dan in oktober, dus ik moet nog anderhalve maand wachten (van mijzelf dus!). Ik vind appeltaart ook echt een herfst gevoel geven, die geur al, geldt ook dus voor spikkelklaas. Wil niet zeggen dat ik het niet het hele jaar door wil eten hoor
Ja? Echt?
Ik vind ze onwijs lekker, of eigenlijk de kruidnootjes, maar die noem ik pepernoten.
Of suikerbeestjes, goddelijk! Maar zoveel suiker... kan ik niet meer tegen. Een halve gaat net. Marsepein, oh jaaaa, of of of, zo een marsepeinrol met chocola... of ehm... borstplaat! Chocoladeletter! Kerstkransjes! Gevuld speculaas!
Is het gek dat ik standaard aankom in zo een periode? He Fran, wil jij wel eens gauw ophouden! Al dat lekkers, ik krijg er subiet zin! En ik heb mijzelf de regel opgelegd niet eerder appeltaart en speculaas te bakken dan in oktober, dus ik moet nog anderhalve maand wachten (van mijzelf dus!). Ik vind appeltaart ook echt een herfst gevoel geven, die geur al, geldt ook dus voor spikkelklaas. Wil niet zeggen dat ik het niet het hele jaar door wil eten hoor
Optimist tot in de kist!