tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
ik zou ook een paraplu meenemen Cis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het is dro.... oohnee, tis opgehouden met stortregenen, nu regent het gewoon
En laarzen...

Verdrietige situatie Fran, met je poezels en de allergie. Maar volgens mij zit JIJ je nu buikpijn te maken over al dan niet wegdoen terwijl degene met de allergie vindt dat ze niet weg hoeven...

Ik snap je wel, je wil dat het met àl je dierbaren goed gaat en wil doen wat JIJ kunt om dat te bewerkstelligen. Maar je vriend is een volwassen vent die zelf in dat allergische lijf zit waar het om gaat, laat hem dan aangeven of het wel of niet aanvaardbaar is voor hem? Op dit moment is het nog aanvaardbaar kennelijk, slaat voor hem de weegschaal tussen lol en liefde van de poezels en zijn allergie nog volop door in het voordeel van de poezels. Ga dan niet zelf aan die weegschaal zitten klooien meis
Ik sluit me bij de woorden van Vroon aan.

Hier is het gelukkig net droog, snel de hond uitgelaten. Nu heb ik het zweet weer los want het is absoluut niet koud. Zo ziet het er wel uit.

Oeh ff zappen, koffietijd staat aan....

Straks eens op de etenpijler kijken, ik zou iets voor het avondeten verzinnen maar ik ben inspiratieloos. Het mag geen pasta zijn vertelde hij vanochtend toen hij naar het werk ging.
Vroon, wat zeg je toch zinnige dingen! Nu tegen Fran en eerder ook al tegen Bieb. Goed hoor, zo scherp gezien en duidelijk verwoord.

Fran, wel een waardeloze conclusie, dat vriend zo allergisch is. Getver, daar zou ik ook een knoop van in m´n maag krijgen, zeker als ik het gevoel heb dat ik moet kiezen tussen mens en dier. Maar hee, die keuze hoeft dus nog niet hè.

Ratje, bij ons is het een gehaktbal, boontjes en aardappelen. Hoezo Hollandsche pot? Echt sinds jaren weer eens gehaktballen gemaakt, en ze zijn lekkerrrrrr. Mjam.

Bieb, balen van gisteravond. Ondanks dat je rationeel weet hoe het zit, is het natuurlijk gewoon klote als je je zo in de steek gelaten voelt. Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor.

Het is belangrijk wat jij wilt. Kun je accepteren dat hij in een groep niet zo klef / aandachtig / warm zal zijn als waar jij behoefte aan hebt? Geven zijn andere leuke kanten genoeg compensatie om daar overheen te kunnen stappen?

Je zal hem niet echt kunnen veranderen daarin, denk ik. Maar bespreek het wel, voordat je zelf allemaal conclusies trekt. Wie weet kun je een compromis vinden, zoals iemand al zei. Of met een grap duidelijk maken wat je wilt (hee botte boer, kom eens hier, ik wil nog even knuffelen voor je gaat).

Maar bovenal: vergeet niet te kommuniseeeeeeren!
quote:Veronicas schreef op 26 augustus 2010 @ 10:42:

En laarzen...

Verdrietige situatie Fran, met je poezels en de allergie. Maar volgens mij zit JIJ je nu buikpijn te maken over al dan niet wegdoen terwijl degene met de allergie vindt dat ze niet weg hoeven...

Ik snap je wel, je wil dat het met àl je dierbaren goed gaat en wil doen wat JIJ kunt om dat te bewerkstelligen. Maar je vriend is een volwassen vent die zelf in dat allergische lijf zit waar het om gaat, laat hem dan aangeven of het wel of niet aanvaardbaar is voor hem? Op dit moment is het nog aanvaardbaar kennelijk, slaat voor hem de weegschaal tussen lol en liefde van de poezels en zijn allergie nog volop door in het voordeel van de poezels. Ga dan niet zelf aan die weegschaal zitten klooien meis Vroon, daar heb je gelijk in, maar IK heb geen zin in een man die altijd maar moe is, hoofdpijn heeft en daardoor niet gezellig is en kan zijn, ookal doet hij nog zo ontzettend hard zijn best. En het zijn nog altijd MIJN katten. En als ik mijn katten wegdoe, wat betekend dat ik mijn gezellige en leuke vriend weer terug krijg, is dat mijn beslissing. Die ik moet maken. En hij roept dat ze niet weg mogen omdat hij weet dat ik dan elke zit te grienen als ik een foto zie. (Is met de honden ook zo )
quote:Ratteke schreef op 26 augustus 2010 @ 06:54:

Volgens mij heb ik erg lang geslapen zeg. Word ik wakker, kijk naar buiten, wrijf in mijn ogen, en kijk nog een keer. Het is herfst! Het regent, het waait hard, en het is nog donker....

Ik duik zo mijn bedje nog maar ff in.

Ik ga liever gelijk door voor de winterslaap. Wat een pestweer zeg.

Ik vind het trouwens wel mooi en de sfeer is ook heerlijk (vooral als je thuis bent ), maar ik wil de zomer nog niet kwijt!!!

Hm, ben ik nu lekker consequent? Not.
Ik heb asoveel geld uitgegeven op de markt... Zo even kijken hoeveel en wat ik er voor heb eigenlijk
quote:Francisca_ schreef op 26 augustus 2010 @ 11:20:

[...]

Vroon, daar heb je gelijk in, maar IK heb geen zin in een man die altijd maar moe is, hoofdpijn heeft en daardoor niet gezellig is en kan zijn, ookal doet hij nog zo ontzettend hard zijn best. En het zijn nog altijd MIJN katten. En als ik mijn katten wegdoe, wat betekend dat ik mijn gezellige en leuke vriend weer terug krijg, is dat mijn beslissing. Die ik moet maken. En hij roept dat ze niet weg mogen omdat hij weet dat ik dan elke zit te grienen als ik een foto zie. (Is met de honden ook zo )

Goed punt, dat is natuurlijk jòuw weegschaal: niet-fitte vriend vs de katten.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Nja, niks overhaast doen iig maar daar zie ik je sowieso niet voor aan
Ik heb ff foto's van Lowlands op mn haifs gezet voor wie het boeit
Nee, ik doe niks overhaast, maar dat is inderdaad wel de afweging

Ik heb voor 26x vlees en voor 3 dagen groente, en wat noten en gedroogd fruit meegenomen voor 90 euries.

Oh, ff partyfoto's van Bieb bekijken, die van Its waren leuk
quote:Francisca_ schreef op 26 augustus 2010 @ 11:41:

Nee, ik doe niks overhaast, maar dat is inderdaad wel de afweging

Ik heb voor 26x vlees en voor 3 dagen groente, en wat noten en gedroogd fruit meegenomen voor 90 euries.

Oh, ff partyfoto's van Bieb bekijken, die van Its waren leuk Heb je een halve koe gekocht?
Hehe, meer kip.

2 kilo Kipfilet 5 kipschnitzels, 5 sateschnitzels, 5 hawaischnitzels, 6 kipgordonbleus

En verder nog 5 speklappen, 5 karbonades, 2 boerenkarbonades, 2 steaks, 2 biefstukken, 4 slavinken... Nou, zoiets dus

Aso he? Maar was het zat om bijna elke dag naar de super te moeten voor vlees en groente. Dus even een voorraadje inslaan.
Zoooo ik was blij met mijn investering van het regenpak vanochtend. Zeker toen er nog eens zo'n auto langskwam die zo'n enorme golf water verzorgde. Precies over mij heen natuurlijk. Wat een armoe die thuiszorg. Letterlijk en figuurlijk.

*Ik heb een heuuuul zwaaaaar leeeeeeven*

Frans: Het is toch altijd anders als bekenden een kat weg moeten doen vind ik. En ik heb zitten denken aan de toekomst voor mij. Ik ga als ik niet heel snel werk het nog heel moeilijk krijgen met rondkomen. Ik heb dan ook al bedacht dat de konijnen dan als eerste weg zullen moeten. Want dan hebben we het niet meer over zelf een droge boterham eten maar over de huur en gas, water en licht en zo.

Je hebt behoorlijk wat vlees ingeslagen Maar waarom nou weer in porties van 5? Dat is heel ongelijk met 2 personen.

Veer: Wat balen van die migraine. Leuk dat jullie iets gaan afspreken.

Bieb: Waar komt die onzekerheid nou precies vandaan? Volgens mij heeft onder andere Veer al heel veel gezegd.
Het Viva forum is papaja.
Môgge dames (nou ja...middag)

Ik heb schandalig uitgeslapen. Geen wekker gezet, ik hoorde het buiten hard regenen en onweren, dus lekker knor knor. Olief is vanochtend gewoon om half 8 de deur uitgegaan, de bikkel.

Ik kreeg net een sms van schoonmams: ze is in het zkh geweest en ze hoeft niet geopereerd te worden! Wel morgen terugkomen voor controle. Zoals de boel nu is gestut is het stevig genoeg om te laten herstellen, dus dat is heel fijn!

Zo, tijd voor koffie en bijlezen *gaap*
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja, maar dat was de aanbieding Tonks!

Hey, zullen we ruilen? Konijnen tegen katten?

Lekker uitgeslapen Olijf, hoop dat je je lekker uitgerust voelt.

En wat fijn dat schoonmoeder niet onder het mes hoeft!
Olijfje, goedemorgen!

Wat goed dat je schoonmams geen operatie hoeft.

En wat lief nog trouwens, dat jullie er voor hen waren vannacht. Echt fijn dat ze hun verhaal konden doen na zoiets.

Doe lekker rustig aan vandaag!

Vroon, is je migraine al beter? Niet leuk....

(wel lief verzorgd door man!)

Fran, jij luistert zeker te goed naar de reclamespotjes over voorbereid zijn op een ramp. Maar wij weten nu waar we moeten zijn als het mis gaat!
Mogge tetters! Ja, ik weet dat het al middag is, maar het voelt nog als ochtend...hatsjie.

Bieb, ik snap wel dat je nog even een wil (daarom nu 1 van mij, pas op, ik ben snipverkouden) als MO naar huis gaat, maar gelukkig kon je het vanochtend al weer een beetje relativeren. Is de hoofdpijn ook al wat gezakt?

Francis, welke beslissing je ook neemt, het is in ieder geval een weloverwogen beslissing. Het is gewoon erg lastig en een keuze die je liever niet zou willen hoeven maken (rare zin, maar je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel).

Beste berg vlees trouwens, maar wel erg handig. Ik zou dat ook wel willen, maar dan moet ik eerst een grote vrieskist kopen. En met dit weer overweeg ik eerder een heule goedkope auto, wat een kleauteweer zeg! Heb man naar zijn werk gebracht zodat ik straks zelf met de auto naar Amsterdam kan.

Splinter, ik zou ook niet graag overstappen naar harde lenzen, draag al zolang ik lenzen heb zachte en die kan ik desnoods 24 uur achter elkaar dragen. Dat lukt met harde lenzen niet denk ik. En ik heb wel een aardige bril, maar voel me met lenzen toch zekerder in het verkeer enzo. Mijn angst voor het laseren hangt ook samen met jouw overweging: je hebt maar 1 paar en als er dan iets mis gaat . En daarbij vind ik het dus heul eng als er iemand aan mijn ogen komt. De opticien mag nog net .

Olijf, ze zijn weer veilig en wel thuis en voelen zich redelijk, fijn! Hopelijk valt het vervolg van die gebroken neus ook mee en loopt je schoonmoeder binnenkort weer met een mooie gok rond . Edit: ik lees dat ze niet geopereerd hoeft, des te beter. Toch handig 2 schermen open.

Vroontje, kut van die migraineaanval, maar ik vind je wel heel helder in je analyse van Bieb-MO-Conard. En dat om 9 uur al! Hopelijk kan je vandaag nog een beetje bijkomen en morgen fit op stap met Ratteke . Klinkt gezellig meiden.

Ratteke, ik moest lachen toen ik jouw post las...zo lang geslapen dat we al in de herfst zitten (en zo voelt het ook, ik heb gewoon koude voeten).

Its, het is dus Mensendieck geworden en geen zooltjes. Hopelijk helpt je dat vlot van die rugpijn af . Want das niks lekker.

Pants, heel veel succes met je solligesprek! Ik duim voor je, maar ik weet zeker dat jij een goeie indruk gaat maken. En morgen ook, met een knallende presentatie .

Tonks, regenpak=goede investering, maar ik zweet me altijd een ongeluk in die dingen. En als ik in de auto zit probeer ik altijd goed op te letten dat ik fietsers zo veel spaar als ik door een plas moet rijden. Ik lees dat Francis ook wel in is voor jouw konijnen, anders wil ik daar ook nog wel eens over nadenken (ahum, en man nog even overtuigen). Neem ik er wel meteen het konijnenpaleis bij over. Maar hopelijk is het helemaal niet nodig en kunnen ze gewoon gezellig bij jou, dochter en de katten blijven.

Ik ga dit eerst maar eens posten! En een broodje ontdooien, mijn ontbijt is zo te voelen alweer helemaal verteerd.
Lieve Tetters,

ik zit in de meeleesstand, maar heb gewoon de puf niet om overal op te reageren. Zit gewoon ff vast en kan de hele dag wel janken bah.

Weer 2 negatieve reacties op sollicitaties incl. die bij mijn oude werkgever, geldzorgen, Streepy die maar niet beter wordt, kloteweer, vanochtend de keuken weer eens blank, te laat weg voor Thuiszorg job en toen kon ik het niet vinden. Daar heb ik godsamme 3 uur staan strijken. Alles moest gestreken worden tot sokken aan toe en grote witte onderbroeken Het was bloedheet in die flat, dan nog eens 3 uur boven de stoomstrijkijzer, het zweet stond me in de schoenen.

Het is wat Tonks zegt: Thuizorg is grote armoe shit baan.

Ik zie het ff allemaal niet zitten, maar ik lees regelmatig mee en leef met jullie en alle gebeurtenissen mee.

Sorry voor deze giga egopost
Kom hier wijffie, krijg je een dikke oemph van me
Slof:

Ik had vroeger een drie uur strijkklant en nu heb ik weer een drie uur strijkklant (met kopje thee op de strijkkamer ). In mijn herinnering was dat toen heeel zwaar want ik heb dit werk ook gedaan toen ik zwanger was. (Geen aanrader ;) ) Ik zet daar gewoon mn luisterboek bij op. Raam open. En sokken gooi ik op een stapel. Die strijk ik niet. Ik zou je dus echt luisterboeken willen aanraden

Konijnenpaleis zou een van de tetters er zo bijkrijgen. Maar ik ga nú weer een paar sollicitatiebrieven de deur uitdoen.
slof

succes pants

en tonks natuurlijk ook
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goeie tip Tonks
Benodigdheden voor een thuiszorgbaan:

Verstand op nul.

Huishoudhandschoenen

Stratenboekje

Luisterboek

Regenpak

*Tiseenfasetiseenfasetiseenfasegedachte*

Ik vind de zorg eigenlijk wel heel leuk. Je hebt met heel veel verschillende mensen te maken, je bent veel buiten, je komt in heel veel verschillende huizen. Dat vind ik er weer heel leuk aan.
Wat fijn dat je wel leuke kanten kan zien Tonks

Dat scheelt de helft al...

Ik ga even naar boven, de slaapkamer ontharen en kattenharenvrij maken.

Tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven