Tips gevraagd auto kopen

09-05-2011 10:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop vandaag een aanbieding te krijgen voor een nieuwe baan.

Op dit moment heb ik een lease auto, bij het bedrijf waar ik hoop te gaan werken hebben ze geen lease regeling. Voor mijn baan zal ik dan een auto (moeten) gaan aanschaffen.

Wat is er te koop en wat is een goede koop voor ongeveer 3000,- (max budget is 4000,-). Ik zal per week ongeveer 500 km gaan rijden, wil graag dat er minimaal 2 kids op de achterbank passen.

Wie heeft er verstand van autos en/of heeft net voor een zelfde aankoop gestaan en heeft adviezen en tips?
We kunnen hier natuurlijk wel allemaal merken op gaan noemen, maar een goed merk is geen garantie voor een goede auto. Ken je niemand die wel verstand van auto's heeft?

Mijn autootje kostte slechts 1250 euro en rijdt ook prima en is heel zuinig. De aankoopprijs zegt niet zo veel over de kwaliteit van de auto. Kijk in ieder geval ook naar de maandlijkse kosten.

(wegenbelasting en verzekering)
Als je meerdere kinderen mee wil nemen, zou ik kijken voor een auto met 4 deuren. Veel makkelijker dan steeds de stoel naar voren te moeten doen.

Verder zou ik eens kijken op Marktplaats. Daar heb ik mijn auto ook vandaan. Staat heel veel op, en je kunt zoeken op je budget.
Gewoon even wat onderzoek doen op internet. Wil je nieuw of 2e hands (dus net de kop eraf) Benzine, diesel? Dat soort vragen.

En ga eens langs een paar garages, dan krijg je ook een idee wat er te koop is voor dat geld.
Tegenwoordig is er voor elk merk en elk type wel een internetforum te vinden. Op deze forums kun je lezen over de veel voorkomende problemen bij het merk/type. Ook kun je daar je specifieke vragen stellen.

Op diverse sites kun je zoeken wat je kunt kopen voor dit geld. Ga uitgebreid proefrijden (dus verder dan een rondje rond de kerk) met verschillende merken en types en ervaar wat je wel en niet prettig vind. Neem iemand mee die verstand heeft van auto's. Een aankoopkeuring door de Dekra (of ANWB) behoort ook tot de mogelijkheden.

Op internet zijn koerslijsten te vinden, je kunt opzoeken of de verkoopprijs reeël is.

Verder wat wil jezelf? Heb je bijvoorbeeld al uitgerekend of je beter voor benzine of diesel kunt kiezen. Misschien is LPG ook wel een mogelijkheid.

Wat wil je kwijt aan maandelijkse vaste kosten? enz enz.
Ik wil in ieder geval 2e hands, vind nieuw zonde van mijn geld. Wat Wohman zegt, het moet een 4 deurs zijn. Denk dat benzine voor de afstand die ik rijd beter is, gezien de goedkopere wegen belasting. Ik ken eht werkelijk niemand die verstand heeft van autos, vandaar ook mijn vraag hier. Kopen via marktplaats vind ik dan ook "eng", het zegt mij niks. Dan liever meer betalen en bij een garage met nog een beetje garantie...
Dahlia, heb je voor mij een voorbeeld van zo'n site waar ik kan kijken wat ik voor dit bedrag kan aanschaffen? via google kom ik daar niet uit...

Per maand wil ik incl. brandstof kosten zon 350 - 400 euro kwijt zijn. Dus incl wegenbelasting verzekering en sparen voor beurt en (kleine) reparaties.
Speuders.nl, marktplaats.nl, autoscout.nl e.d. Je selecteert dan op prijsklasse.

Koerslijsten kun je vinden bij de ANWB.

Hoe bevalt de lease auto je? Is een dergelijke auto een optie voro privé? Is deze te vinden in de door jouw genoemde prijsklasse?
Kijk eens op www.gaspedaal.nl

Daar heb je alle autosites in één overzicht.
Kijk eens op www.gaspedaal.nl

Daar heb je alle autosites in één overzicht.
Bedankt voor de sites.

Mijn huidige auto bevalt me prima, maar is geen optie prive, te duur namelijk. Daarbij is het ook niet nodig, zo'n grote auto aangezien mijn vriend een leaseauto heeft die we prive rijden. Maar als geld geen rol speelde, zou ik het wel weten
Informeer even of er echt niet iemand net verstand van auto's in de buurt is. Heb mn auto wel van marktplaats maar ik weet waar ik op moet letten, kan wel allerlei technische punten voor je opnoemen maar daar zul je weinig aan hebben denk ik. Voor dat geld kun je bijv kijken naar Seat Ibiza uit 2001 ofzo maar het is ook een kwestie van persoonlijke smaak! Succes :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven