tips gevraagd over keukenapparatuur

07-09-2012 16:06 7 berichten
Wat een dillemma's als je een nieuwe keuken wilt! Nu zou ik graag wat willen weten over inbouwapparatuur. Oven, stoomoven, magnetron. Wat is handig? Alle drie? Ik heb geen ervaring met een stoomoven, maar hoor zulke enthousiaste verhalen. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een combi-oven (of combi-magnetron, weet ik hoe zo'n ding heet) en daar ben ik super blij mee. Een stoomoven zou ik nooit van mijn levensdagen gaan gebruiken, dus ook niet nodig.
Als je een stoomoven tot nu toe niet hebt gemist, zou ik het niet kopen. Of je moet je eet/kookgewontes veranderen. Een magnetron is handig als je weinig tijd of kinderen hebt. Een oven is voor mij onmisbaar. Als je genoeg ruimte hebt, zou ik geen combi kopen. Combis zijn kleiner en je kan niet zo goed koken als in een heteluchtoven.
Wij hebben inmiddels alledrie! We begonnen met een stoomoven en een combi-magnetron. Over de stoomoven zijn we erg enthousiast, met name groente smaakt veel lekkerder als je het daarin gaart. We misten wel een goede grote oven en ook misten we de mogelijkheid om oven en magnetron gelijktijdig te gebruiken. Die grote oven hebben we nu dus inmiddels alsnog aangeschaft (en geplaatst in een nieuw keukenblokje met extra werkruimte).
.
Niet over de apparatuur, maar ik heb een blad van 75 cm diep (standaard 60) dat vind ik toch wel erg prettig. Oh ja, een vaatwasser! Onmisbaar
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Op kieskeurig staan inbouw combimagnetrons met een inhoud van 40+ liter.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven