Tips haar op kleding wasmachine

23-04-2021 13:39 40 berichten
Sinds kort hebben wij een kat en sindsdien zit onze kleding continu onder de kattenharen als het uit de wasmachine komt. Een droger hebben we niet. Wie heeft hier een (goedkope) tip voor? Op internet lees ik speciale balletjes die je in de wasmachine toevoegt en die het haar 'binden'. Ik zie dat ze best prijzig zijn en bij Ali heel goedkoop, maar om nou 3 maanden te gaan wachten.. :D

Iemand de tip?
Die balletjes kopen.
Of een droger.
Alle reacties Link kopieren
nog nooit van gehoord maar lijkt me handig
5.95 is toch niet duur?
https://www.agrishop.nl/6x-wasballen-te ... gKe3vD_BwE
Alle reacties Link kopieren
pfoe, die balletjes zien er wel uit alsof je kleding er extra van gaat slijten in de wasmachine.

Ik zou proberen de kat vaker te borstelen. Hoe minder hij verliest, hoe minder er op je kleding komen.
Als we het dan toch over balletjes hebben, zouden die klittenballetjes dan ook niet werken?
Dus zo'n klittenbal in de wastrommel bij de was. Volgens mij zijn die heel eenvoudig zelf te maken met een tennisbal en klittenband.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 23-04-2021 13:49
Reden: Dat was mosterd
3.02% gewijzigd
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:48
Als we het dan toch over balletjes hebben, zouden die klittenballetjes dan ook niet werken?
Dus zo'n klittenbal in de wastrommel bij de was. Volgens mij zijn die heel eenvoudig zelf te maken met een tennisbal en klittenband.
Lijkt me niet fijn voor je stoffen.
LīlyRose schreef:
23-04-2021 13:49
Lijkt me niet fijn voor je stoffen.
Dat is ook zo, dat gaat natuurlijk pillen. Niet aan gedacht...

Ok TO, niet mijn tip opvolgen!
LīlyRose schreef:
23-04-2021 13:41
Die balletjes kopen.
Of een droger.
Die balletjes koop ik dus niet via Ali want dat duurt 3 maanden. En een droger koper voor haren? Mwah. Slecht voor het milieu en mijn portemonnee. :biggrin:
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 23-04-2021 14:06
1.51% gewijzigd
smulrol schreef:
23-04-2021 13:43
nog nooit van gehoord maar lijkt me handig
5.95 is toch niet duur?
https://www.agrishop.nl/6x-wasballen-te ... gKe3vD_BwE
Die was ik nog niet tegen gekomen. Ga er even naar kijken. Thanks!
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:50
Dat is ook zo, dat gaat natuurlijk pillen. Niet aan gedacht...

Ok TO, niet mijn tip opvolgen!
Haha :proud: Zou jouw tip ook niet kunnen als je het in een waszakje ofzo zou doen? Geen idee hoor. Weet niet of de haren er dan wel terecht kunnen komen.
Dopperfles schreef:
23-04-2021 14:06
Haha :proud: Zou jouw tip ook niet kunnen als je het in een waszakje ofzo zou doen? Geen idee hoor. Weet niet of de haren er dan wel terecht kunnen komen.
De haren moeten aan het balletje kleven, je doet het balletje in een zakje, waar moeten de haren dan aan kleven?

Zo'n fluweelachtige borstel werkt trouwens ontzettend goed.
LīlyRose schreef:
23-04-2021 14:08
De haren moeten aan het balletje kleven, je doet het balletje in een zakje, waar moeten de haren dan aan kleven?

Zo'n fluweelachtige borstel werkt trouwens ontzettend goed.


Oh hoe werkt dat? Voorafgaand aan het wassen of nadat je het wast?
Dopperfles schreef:
23-04-2021 14:09
[/b]

Oh hoe werkt dat? Voorafgaand aan het wassen of nadat je het wast?
Voor het wassen, makkelijkst als je je kleding nog aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
23-04-2021 14:10
Voor het wassen, makkelijkst als je je kleding nog aan hebt.
Dit. Ik heb zo'n borstel met een 'houder' waar je hem in klikt en dan wordt de borstel 'onthaard'. En met twee megahaarballen in huis kleed ik me meteen om als ik thuiskom. Mijn 'buitenkleding' is haarvrij en ik heb huispakken in stoffen waar de haren niet zo op blijven plakken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij werken die balletjes voor geen meter. Wilde ze ook ooit kopen maar zag toen allemaal slechte reviews (weet niet meer welke site dat was)
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet naar de reviews gekeken, keek alleen naar de prijs

Volgens mij scheelt het ook om de filter van je wasmachine regelmatig schoon te maken als je harige beesten hebt.
Balletjes werken wel maar je kleren slijten harder. als ik de kleren aanheb met een natte hand over mijn kleren gaan, werkt perfect
Balletjes werken wel maar je kleren slijten harder. als ik de kleren aanheb met een natte hand over mijn kleren gaan, werkt perfect
Balletjes werken wel maar je kleren slijten harder. als ik de kleren aanheb met een natte hand over mijn kleren gaan, werkt perfect
Schilderstape werkt voor mij het beste om haren te verwijderen.
Ik zou na het drogen bij het opvouwen er met zo'n kledingborstel over gaan. Anders zou ik het ook niet weten.
Zonnebril69 schreef:
23-04-2021 14:38
Balletjes werken wel maar je kleren slijten harder. als ik de kleren aanheb met een natte hand over mijn kleren gaan, werkt perfect
Ik werk bij een cliënt met veel katten en draag ik van die latex handschoentjes, werkt ook als een tierelier.
Heel zen om met zo'n handschoentje de kussens van de bank te ontdoen van haren :D
Alle reacties Link kopieren
Plakrolletjes gebruiken. Ook voordat het de wasmachine/wasmand in gaat.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bastis-kle ... -90425626/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Deze handschoenen werken trouwens ook goed. Wel echt deze voor steunkousen en niet die van Action voor schilderen of tuin, die zijn niet stroef genoeg.
https://www.steunkousen.nl/steunkous-handschoenen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vaak je katten borstelen (ik gebruik daar zo’n aaihandschoen voor) en extra stofzuigen. Een microvezeldoekje mee wassen, helpt ook een beetje. En kleding afborstelen nadat die gewassen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven