Tips hangmat

27-04-2020 08:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne hangmat met standaard voor in de tuin.
Heb al wat rondgekeken op internet maar ben nu wel benieuwd naar ervaringen met goede of juist slechte hangmatten. Dus kom maar door met de tips 😊
.
ik heb er eentje (zonder standaard) vorig jaar via een Chinese site besteld.

Beversport verkoopt ze ook
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb hem bij rainbow hangmatten besteld
Een metalen standaard
Die standaaard staat altijd buiten en is nu wel een beetje verroest maar nog helemaal goed verder
Goede kwaliteit dus
Ik heb zo'n hangmat tussen 2 bomen hangen, en ik vind m fijn, want ook lekker breed aan de boven- en onderkant. Geen idee of de standaard goed werkt.

Afbeelding

Onderstaande hebben we gehad en die was waardeloos. Om er in te komen moet je eerst gaan zitten, en dan zit je bij deze dus op de grond

Afbeelding
Wij hebben een tweepersoonshangmat van Decathlon, maar die is zonder standaard.
Mijn zus heeft er 1 van Ikea en die is prima, staat altijd buiten, al een ruim een jaar en roest niet.
https://www.ikea.com/be/nl/p/garoe-fred ... -s49048425
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 27-04-2020 09:11
0.74% gewijzigd
Ik slaap regelmatig in een hangmat, heerlijk!

Een hangmat met een stok erin lijkt handiger, maar is dat echt niet, je valt eerder om. Je gaat er ook krom in liggen.

Een echte hangmat heeft geen stok en is breed genoeg om er schuin of overdwars met rechte rug in te liggen. Wij hebben zelf die van ticket to the moon, leuk prijsje, lekker compact op te bergen en ze worden niet vies of schimmelig van wat vocht. Mocht je kinderen of een partner hebben, of gewoon van wat ruimte houden, dan is de tweepersoons zeker een aanrader. Het is wel even puzzelen hoe je er samen in ligt. Ik heb verder geen ervaring met standaarden, ik hang m altijd tussen bomen (met voldoende bescherming voor de boom ertussen).

Ik heb ook wel eens geslapen in een hangmat met standaard van fatboy. Zien er fancy uit, maar je slaapt er verrot in. Nu zal jij er vast niet in willen slapen, maar als iets in 1 nacht mijn rug vernaggeld, doet dat met een middagje hangen me ook geen goed. Verder was dat totaal geen hangmat ervaring. Het was meer of ik op een doorgezakt bed lag.
Neem een hangmat zonder "spreidstokken", dat hangt veel lekkerder.

Zoon wikkelt zich erin, en presteert het om ondersteboven hangend in slaap te vallen.
:sleep:

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 09:15
19.44% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij gebrek aan bomen in onze tuin hangt onze hangmat aan twee schuin tegen over elkaar in de muur gedraaide schommelhaken.
Zelf vind ik ook een hangmat zonder stok veel lekkerder liggen.
[quote=Marana post_id=31295751 time=1587970733 user_id=385856]
Ik heb zo'n hangmat tussen 2 bomen hangen, en ik vind m fijn, want ook lekker breed aan de boven- en onderkant. Geen idee of de standaard goed werkt.

Afbeelding

Wauw, deze is mooi!!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jaa dat lees ik idd erg veel dat een hangmat zonder spreidstok beter hang/ligt. Dus dat ga ik zowiezo nemen, anders was die van de ikea perfect geweest.
.
nu wil ik ook een hangmat voor in de tuin
Ik hoor van mensen om me heen juist dat met stok beter hangt, vandaar dat ik er eentje met spreidstok heb. Ik heb geen standaard, dus geen advies voor je.
IK vind met spreidstokken veel fijner. Dan heb je wat meer mogelijkheden om van positie te wisselen en lig je niet helemaal 'gevangen' in het doek. Daarnaast kan je je een beetje optrekken aan de stokken om bijvoorbeeld wat meer rechtop te gaan zitten/hangen.
Ik heb deze standaard, al jaren, inklapbaar en kan hem zowel voor mijn hangmat als mijn handgemaakte hangstoel gebruiken. Echt ideaal! https://www.bol.com/nl/p/multistandaard ... 071480144/
Had hem in Amsterdam gekocht bij Marañon hangmatten en ben daar goed geadviseerd.
malty schreef:
27-04-2020 09:27
Jaa dat lees ik idd erg veel dat een hangmat zonder spreidstok beter hang/ligt. Dus dat ga ik zowiezo nemen, anders was die van de ikea perfect geweest.
als ik bij ikea kijk zie ik er ook met standaard en zonder stok hoor
malty schreef:
27-04-2020 09:27
De standaard nan Ikea is ook te koop met een hangmat zonder stokken of zonder hangmat.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/garo-stand ... -80251513/
Hier de fatboy. Hele gezin tegelijk kan er op/in. Ziet er strak uit. Standaard kan uit elkaar. En het materiaal lijkt me ook tegen een stootje te kunnen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik ben erg tevreden over de hangmat + standaard van tropilex.
https://www.bol.com/nl/p/hangmat-met-st ... androidapp

Zou deze wat zijn?? Ziet er super uit en ook een heel leuk prijsje erbij 🤔
malty wijzigde dit bericht op 27-04-2020 09:58
Reden: Herkenbaarheid
7.04% gewijzigd
.
de vraag is wat je met je hangmat wil. Wil je er echt in slapen, of wil je overdag er in liggen om in de zon een boek te lezen?

Ik heb meerdere hangmatten gehad, oa degene die je in je link laat zien. Ik heb een sterke voorkeur voor een met een houten spreidstok. Als je dat niet hebt dan rolt de hangmatstof om je heen alsof je een worstje bent. Je bent dan grotendeels uit de zon. Je kunt met je ellebogen de stof opzij houden maar dat is niet comfortabel.

Ik heb nu al 7 jaar de Fatboy met standaard. Ik ben er erg blij mee, als hij af is dan komt er een nieuwe van Fatboy. Hij is heel breed, kan er heerlijk op liggen en soms komt een dochter bij me liggen. hij is erg sterk en stevig. Je kunt de standaard uit elkaar halen, bij ons staat hij van de lente tot de herfst buiten. Het materiaal van de hangmat is erg sterk, en makkelijk schoon te maken. alleen de prijs is pittig.

wat betreft je rug: hij is niet zo soepel als een hangmat van dunne stof, het is stevig materiaal. en dat voel je als je ligt. ik lig er zonder problemen een dagje in. Ik denk dat het vooral ook uitproberen is wat voor jou fijn is, ga eens langs een tuincentrum oid als het rustig is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Deze hadden wij op vakantie en lag heerlijk!
Misschien op marktplaats een leuke aanbieding?

https://www.flinders.nl/headdemock-hang ... _wcB#14022
Ik zou hem echt nemen om een middagje in te lezen, zonnen, dutje doen.
.
gruffalo schreef:
27-04-2020 10:11
de vraag is wat je met je hangmat wil. Wil je er echt in slapen, of wil je overdag er in liggen om in de zon een boek te lezen?

Ik heb meerdere hangmatten gehad, oa degene die je in je link laat zien. Ik heb een sterke voorkeur voor een met een houten spreidstok. Als je dat niet hebt dan rolt de hangmatstof om je heen alsof je een worstje bent. Je bent dan grotendeels uit de zon. Je kunt met je ellebogen de stof opzij houden maar dat is niet comfortabel.

Ik heb nu al 7 jaar de Fatboy met standaard. Ik ben er erg blij mee, als hij af is dan komt er een nieuwe van Fatboy. Hij is heel breed, kan er heerlijk op liggen en soms komt een dochter bij me liggen. hij is erg sterk en stevig. Je kunt de standaard uit elkaar halen, bij ons staat hij van de lente tot de herfst buiten. Het materiaal van de hangmat is erg sterk, en makkelijk schoon te maken. alleen de prijs is pittig.

wat betreft je rug: hij is niet zo soepel als een hangmat van dunne stof, het is stevig materiaal. en dat voel je als je ligt. ik lig er zonder problemen een dagje in. Ik denk dat het vooral ook uitproberen is wat voor jou fijn is, ga eens langs een tuincentrum oid als het rustig is.

Dit inderdaad. Juist als je lekker in de zon wil liggen met een boek en een drankje is een hangmat zonder stokken helemaal niet zo geschikt.
Hmmm nu ga ik toch twijfelen ja over met of zonder spreidstok...
.
malty schreef:
27-04-2020 10:48
Hmmm nu ga ik toch twijfelen ja over met of zonder spreidstok...

Dan moet je toch eens gaan proefliggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven