Tips voor de was
dinsdag 17 september 2013 om 09:38
Beste allemaal,
ik heb thuis drie jongens en een man en wordt helemaal gek van (het sorteren van) de was! De oudste twee verschillen maar 1 maat van elkaar en al die spijkerbroeken en sokken lijken zo op elkaar... Wie heeft er tips voor het organiseren van (het sorteren van) de was zodat ik daar niet uren mee bezig ben!
Alle tips voor het doen van de was zijn welkom!
ik heb thuis drie jongens en een man en wordt helemaal gek van (het sorteren van) de was! De oudste twee verschillen maar 1 maat van elkaar en al die spijkerbroeken en sokken lijken zo op elkaar... Wie heeft er tips voor het organiseren van (het sorteren van) de was zodat ik daar niet uren mee bezig ben!
Alle tips voor het doen van de was zijn welkom!
dinsdag 17 september 2013 om 10:11
Mijn man had altijd zwarte en donkerblauwe sokken. Kon het verschil alleen zien in het licht van de badkamer en sommige waren meer versleten dan andere, dus moest dat ook nog uitzoeken. Heb nu bij c&a sokken gekocht met een gekleurde neus en hiel en bij action hebben ze ze met een gekleurde rand. Heb alle oude weggegooid, dus alles is even nieuw nu en makkelijk uit te zoeken. Dat scheelt al een hoop.
Voor de kinderkleding kan je toch gewoon naar de maat kijken. Of je nou het naamlabel moet zoeken of ff de maat moet kijken achterin, blijft hetzelfde. En verschillende truien en broeken kopen. En dan is het dus onthouden haha!
Voor de kinderkleding kan je toch gewoon naar de maat kijken. Of je nou het naamlabel moet zoeken of ff de maat moet kijken achterin, blijft hetzelfde. En verschillende truien en broeken kopen. En dan is het dus onthouden haha!
dinsdag 17 september 2013 om 10:22
Hier ook allemaal dezelfde maat sokken. Ik heb niet speciaal sokken voor die of die. Gewoon 10 paar zwarte sneakersokken, een berg witte, enz. Als het gewassen is, is alles schoon dus maakt het toch niks uit wat 'officieel' van wie is? Kan dus zijn dat dochter vandaag de sokken aanheeft die broer van het weekend droeg. Ze hebben nog nooit geklaagd.....
dinsdag 17 september 2013 om 10:25
Bij mij hebben de jongens hun eigen wasmand sinds ze "ïneens" hun eigen kleding wilden. Ze dragen alleen de sokken wel van elkaar (zonen en man). Want dat werd me teveel moeite om elke keer uit te zoeken.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
dinsdag 17 september 2013 om 10:26
dinsdag 17 september 2013 om 10:40
dinsdag 17 september 2013 om 11:12
Door een erfenisje kan ik grossieren in borduurzijde. Ik merk alle nieuwe sokken paar bij paar. Voor de jongste zoon alles in blauw. Bij drie paar dezelfde zwarte sokken zoek ik drie kleuren blauw uit. Zo voor de oudste zoon alles in groen, en voor onze dochter alles met rood (roze, oranje, paars)
Gewoon aan de binnenkant drie kruisjes in de goede kleur. Kleding koop ik nooit hetzelfde voor de jongens, want zijn twee heel verschillende kinderen. Soms wel eens een spijkerbroek maar die herken in dan aan de maat.
Verder ben ik heel georganiseerd bij het wassen en opruimen. In de bijkeuken heb ik een rekje met hangertjes. Voor een zoon allemaal witte, voor de andere allemaal zwarte en voor dochter allemaal blauwe. Alles wat ik strijk hang ik gelijk, in setjes, op het juiste kleur hangertje, hangertjes gaan aan de kapstok in de gang en nemen ze 's avonds mee naar boven.
Daarnaast heb ik in de bijkeuken een werkblad waarop ik hun gevouwen wasgoed leg. Per persoon een stapel op een vaste plek, ook dit nemen ze zelf mee naar boven. En voor ieder kind heb ik een mandje voor sokken en ondergoed, je raadt het al, in de kleuren van de hangertjes! Op wasdag haal ik weer lege hangertjes uit hun kasten, en de mandjes van hun kamers. En begint het hele feest opnieuw!
Gewoon aan de binnenkant drie kruisjes in de goede kleur. Kleding koop ik nooit hetzelfde voor de jongens, want zijn twee heel verschillende kinderen. Soms wel eens een spijkerbroek maar die herken in dan aan de maat.
Verder ben ik heel georganiseerd bij het wassen en opruimen. In de bijkeuken heb ik een rekje met hangertjes. Voor een zoon allemaal witte, voor de andere allemaal zwarte en voor dochter allemaal blauwe. Alles wat ik strijk hang ik gelijk, in setjes, op het juiste kleur hangertje, hangertjes gaan aan de kapstok in de gang en nemen ze 's avonds mee naar boven.
Daarnaast heb ik in de bijkeuken een werkblad waarop ik hun gevouwen wasgoed leg. Per persoon een stapel op een vaste plek, ook dit nemen ze zelf mee naar boven. En voor ieder kind heb ik een mandje voor sokken en ondergoed, je raadt het al, in de kleuren van de hangertjes! Op wasdag haal ik weer lege hangertjes uit hun kasten, en de mandjes van hun kamers. En begint het hele feest opnieuw!
dinsdag 17 september 2013 om 11:50
Zo Sandt is goed georganiseerd!
Hier twee jongens (nog heel klein), ik koop hun kleren en weet dus wat van wie is. Het verschil in maat is nu ook nog groot, dus vergissen kan eigenlijk niet.
Ik weet nog toen ik 17 was en ik een (strak) shirtje kwijt was, mijn moeder had het in de kast gelegd bij mijn 4-jarige broertje, zo klein zag t er kennelijk uit.
Hier twee jongens (nog heel klein), ik koop hun kleren en weet dus wat van wie is. Het verschil in maat is nu ook nog groot, dus vergissen kan eigenlijk niet.
Ik weet nog toen ik 17 was en ik een (strak) shirtje kwijt was, mijn moeder had het in de kast gelegd bij mijn 4-jarige broertje, zo klein zag t er kennelijk uit.
dinsdag 17 september 2013 om 12:15
Bij mijn tante was de regel dat zoon en man allebei witte sokken hadden, maar de een witte sokken met een 'dingetje' (streepje/kleurtje/merkje) en de ander effen wit. Mijn moeder had een vergelijkbare oplossing met ondergoed: ik had alleen gekleurde slipjes, en verder boxershorts en strings, moeder had alleen effen witte slipjes. Simpel als wat. Werd alleen chagrijnig toen ze voor de zoveelste keer zei 'dat is toch een hemd van jou?' 'Nee, mam, dat is een t-shirt.' 'O, nou, dan is het nu een keer als hemd gewassen. Is niet erg hoor, kan best een keertje.' Ja, vast, maar geen 20 keertjes
dinsdag 17 september 2013 om 13:38
Als ik dit allemaal zo lees, dan denk ik dat ik de oudste twee een eigen wasmand geef en ook twee bij de waslijn zet, om gelijk van de lijn in die manden te sorteren. Zo blijft het gescheiden ook al loop je een beetje achter met de was (draai 1 a 2 wassen per dag: jongens worden snel vies). Het scheiden van eigen was en babywas is niet mijn grootste probleem geloof ik.
PS: mijn kinderen zijn 6, 4 en 0 jaar oud.
PS: mijn kinderen zijn 6, 4 en 0 jaar oud.