Toetanchamon expo Adam

18-01-2013 13:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er naar deze tentoonstelling geweest?

Het leek mij erg leuk maar hoorde van iemand dat de stukken allemaal replica's zijn.

Daarom vroeg ik me af of het waard is daarheen te gaan!
Ach, de kans dat jij als leek ziet dat het replica's zijn lijkt me niet zo groot dus wat maakt het uit?
Het is allemaal nep.

Ik zou er niet naar toe gaan.

Ga naar het rijksmuseum voor oudheden: http://www.rmo.nl/

Dan zie je echte mummies.
Wat maakt het nou uit dat het replica's zijn?

Wij zien het verschil toch niet.
Een vriendin is met haar dochter gewerst, en vond het erg de moeite waard. Er was volgens haar genoeg te zien om je er ruim 2 uur te vermaken.
Ik wil ook!
De echte stukken kunnen niet meer vervoerd worden, maar ze hebben alles precies nagemaakt dat je het verschil echt niet ziet.

Het is overweldigend, zeker als je je bedenkt dat alles er nu uit ziet zoals Howard Carter het de allereerste keer zag.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Dat het replica's zijn, is iets waar de organisatie absoluut geen geheim van maakt. Het is geen oplichting hoor

De originelen zijn inderdaad te kwetsbaar om te vervoeren. Sterker nog: een deel van de originelen zijn niet eens meer te bezichtigen omdat ze aangetast werden door de temperatuursverschillen en verschillen in luchtvochtigheid die de bezoekersstroom met zich meebracht.

De expo is een mooie gelegenheid om alle pracht en praal toch te zien, het is heel secuur nagemaakt allemaal. Door de audiotour (koptelefoon met uitleg, zit bij de entree inbegrepen) en films kom je heel veel te weten over het oude Egypte maar ook over de ontdekking van het graf van Toetanchamon.

Ben zelf afgelopen weekend geweest, en het is absoluut de moeite waard!
Ik ben in Brussel naar de tentoonstelling geweest en vond het erg mooi. Zeker de moeite waard. Ik baal een beetje dat hij nu in Amsterdam is, maar ach, een weekendje Brussel was ook leuk.
Dank voor jullie antwoorden! Ga er toch maar eens heen dan binnenkort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven