Tolhuis in Nijmegen? help!

10-07-2019 10:00 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
wij zijn geinteresseerd in een koophuis in Tolhuis maar kennen de buurt niet.. het is in de 7e straat.. weet iemand meer over deze buurt? We vinden het leuk als er een mix is qua mensen in de buurt, qua afkomst, opleiding, inkomen... maar zijn niet op zoek naar een onveilige of vieze buurt, of een buurt met mensen die minder openstaan voor contact met anderen, zeg maar..

Weet iemand meer van Tolhuis? En ik zag geen kinderopvang in Tolhuis zelf, alleen Dukenburg en wijken er om heen. Wonen er niet veel kinderen daar? Heeft iemand ervaring met kinderopvang in de buurt van Tolhuis?

Alvast super bedankt voor de reacties!
Elst zeker een optie maar zien daar vrijwel nooit koophuizen op funda in onze prijsklasse! Maar die houden we in de gaten ja.. nog nooit geweest maar volgens mij wel een prima plek.
Wat is je budget? Dat is toch wat makkelijker adviseren :)
Ik heb je een pb gestuurd
rond de 225.000
JonathanStrange schreef:
10-07-2019 10:56
Maar Hatert is zo slecht toch niet, of is dat ook zo erg veranderd?
Haha Hatert is juist zo ongeveer het meest verpaupert. Er zit een iets beter deel bij maar ik zou ook daar echt absoluut niet willen wonen. Jaren terug werd Hatert al als grootste probleemwijk van de stad betiteld. Nu is daar weinig anders aan. Er zijn aan de bosrand wat nieuwbouw flats bijgekomen, dat zou de wijk uit het slop moeten trekken maar je kunt nog beter richting waterkwartier gaan volgens mij. Daar is veel nieuwbouw en zitten gewoon jonge gezinnen met ouders die hebben gestudeerd (jonge artsen etc).

@TO Ik zou inderdaad dan liever buiten Nijmegen gaan. Met jouw budget moet er in wijchen, beuningen best wat te vinden zijn. Malden is volgens mij vrij duur, wel prima wonen.
Minime116 schreef:
10-07-2019 15:55
haha nou Groesbeek ken ik toevallig wel, als je dat messentrekkers noemt dan denk ik niet dat je er ooit geweest bent.. voor mijn idee namelijk een heel veilig beschaafd dorp ;) Maar bedankt allemaal voor de reacties! We zijn wel afhankelijk van openbaar vervoer (richting Randstad) dus Groesbeek valt daarom wel af, maar Wijchen is het overwegen waard!
Haha, nou toevallig ken ik Groesbeek wel, anders zou ik het toch niet zeggen?! :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
10-07-2019 20:45
Haha, nou toevallig ken ik Groesbeek wel, anders zou ik het toch niet zeggen?! :-?
Dan ben ik ook wel benieuwd, want mijn ervaringen met Groesbeek zijn, als 'import', tot nu toe alleen maar positief. Vriendelijke, nette mensen bij ons in de buurt...
Ah, zo'n leuk jaren 70 doolhofwijkje. Ooit ook eens in zo'n soort buurt gewoond. Niemand kon je huis vinden...
Voor 225 kun je hele leuke driekamerappartementen in Oost / Centrum kopen.

Voor een gezinswoning....kom je toch in de mindere wijken terecht, en dan vaak nog een opknapper. Ik zou 't wel weten. Location, location, location.

Elst is super duur. Het Amsterdam van 't oosten. Oosterhout zou je nog kunnen proberen. Of Arnhem-Zuid.
Ik zou ook niet voor een huis in die wijken gaan.
Dan zou ik eerder voor sommige stukken in Lindenholt kiezen (maar daar verschilt het ook erg, moet je echt per straat vragen aan mensen die uit Nijmegen komen).
Hatert verschilt volgens mij ook erg. Bepaalde stukken zijn oké.
Dukenburg, Neerbosch-Oost e.d. gewoon niet doen.

Ik zou ook gaan voor een dorp in de omgeving.
Werken jullie in Nijmegen, of welke kant op? Richting Arnhem of richting het zuiden?
Ik zou voor een huis in Cuijk (Heeswijkse kampen), Malden, Wijchen, Beuningen kijken. Afhankelijk van waar jullie werken.
Dorpen richting Arnhem ken ik niet zo goed. Lent, Oosterhout, Bemmel, maar ik denk te duur?

Groesbeek vind ik erg ons-kent-ons/dorps.
Dank allemaal! We werken vooralsnog in de Randstad dus kijken nu ook naar Arnhem Zuid inderdaad. En overwegen dorpen er om heen, maar een goede OV verbinding is wel een must dus ik denk Wijchen, Arnhem Zuid maar zal me ook verdiepen in de rest van jullie suggesties!
Waarom wil je trouwens in Nijmegen wonen? Voor werk?
Tot voor kort riep ik ook altijd; nooit in Neerbosch-oost, Harert of Dukenburg. Ik woonde in een piepklein huurappartementje in Brakkenstein (particuliere sector) en betaalde me scheel. Wel vond ik het een heerlijke wijk.

Tot mijn vader me 4 maanden geleden belde. Hij is assurantie tussenpersoon en doet ook wat in huizen. Hij meldde me dat ik een net appartement in Tolhuis kon kopen van een klant van hem, zonder tussenkomst van makelaar en dus niet dat gezeur van overbieden etc. had en voor een bedrag van €20.000 lager dan de marktwaarde (Funda en taxatierapport dat er later op uitgebracht is). Qua grootte was het 2x mijn vorige appartement, de maandlast gehalveerd en dus nu koop i.p.v. huur. Dat klinkt allemaal fantastisch, maar ja, Tolhuis.

Na lang wikken en wegen, puur uit financieel oogpunt en met lichte tegenzin toch gedaan. Immers, ik kon hem weer makkelijk doorverkopen wanneer het me niet zou bevallen.

Sinds mei woon ik erin (12e straat overigens) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het heerlijk wonen vind. Nou zal het schelen of je in het gedeelte koop of huur zit, maar ik heb minder (geluids)overlast dan in Brakkenstein. Iedereen is even vriendelijk en je zit overal (behalve bij de stad) heerlijk dichtbij.

Dicht bij het station, winkelcentrum dukenburg en de winkeltjes bij de Meijhorst en Malvert, dicht bij Wijchen, dicht bij Lindenholt waar mijn ouders en opa en oma wonen. Ik ben dus wel een beetje op mijn "vooroordeel" teruggekomen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voor bijna de helft iets gekocht heb van wat jullie willen uitgeven en ik boven een bepaalde prijsklasse wel wat meer op wijk zou kopen.

Ik zou dit misschien niet zo zeer afketsen op de wijk, maar op de prijs van de woning met in het achterhoofd of je hem daar over een aantal jaar weer voor kwijtraakt. Wellicht is in een dorpje als Beuningen/Wijchen/wijk in Lindenholt ook wat te vinden voor dit geld.

Mocht je meer info willen, mag je me altijd een pb sturen!
Thanks tumtum8!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven