Tolhuis in Nijmegen? help!
woensdag 10 juli 2019 om 10:00
Hoi allemaal,
wij zijn geinteresseerd in een koophuis in Tolhuis maar kennen de buurt niet.. het is in de 7e straat.. weet iemand meer over deze buurt? We vinden het leuk als er een mix is qua mensen in de buurt, qua afkomst, opleiding, inkomen... maar zijn niet op zoek naar een onveilige of vieze buurt, of een buurt met mensen die minder openstaan voor contact met anderen, zeg maar..
Weet iemand meer van Tolhuis? En ik zag geen kinderopvang in Tolhuis zelf, alleen Dukenburg en wijken er om heen. Wonen er niet veel kinderen daar? Heeft iemand ervaring met kinderopvang in de buurt van Tolhuis?
Alvast super bedankt voor de reacties!
wij zijn geinteresseerd in een koophuis in Tolhuis maar kennen de buurt niet.. het is in de 7e straat.. weet iemand meer over deze buurt? We vinden het leuk als er een mix is qua mensen in de buurt, qua afkomst, opleiding, inkomen... maar zijn niet op zoek naar een onveilige of vieze buurt, of een buurt met mensen die minder openstaan voor contact met anderen, zeg maar..
Weet iemand meer van Tolhuis? En ik zag geen kinderopvang in Tolhuis zelf, alleen Dukenburg en wijken er om heen. Wonen er niet veel kinderen daar? Heeft iemand ervaring met kinderopvang in de buurt van Tolhuis?
Alvast super bedankt voor de reacties!
woensdag 10 juli 2019 om 10:34
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/wi ... ~a864a244/
Check de wijk eens op de regionale media
of de meldingensites
Check de wijk eens op de regionale media
of de meldingensites
woensdag 10 juli 2019 om 10:40
Bedankt alvast voor jullie reacties! Wel jammer om te lezen eigenlijk...
Helaas zijn Dukenburg, Hatert, Neerbosch-Oost de enige wijken waar we budget voor lijken te hebben... Lent is hartstikke duur en er komt bijna niks vrij
We hebben ook in de Bijlmer gewoond en daar waren sommige straten véél beter dan andere.. is dat in Tolhuis ook zo of staat het allemaal zo slecht bekend?
Helaas zijn Dukenburg, Hatert, Neerbosch-Oost de enige wijken waar we budget voor lijken te hebben... Lent is hartstikke duur en er komt bijna niks vrij
We hebben ook in de Bijlmer gewoond en daar waren sommige straten véél beter dan andere.. is dat in Tolhuis ook zo of staat het allemaal zo slecht bekend?
woensdag 10 juli 2019 om 10:49
woensdag 10 juli 2019 om 10:58
Tolhuis heeft echt wel straten waar het niet zo erg is en waar ik ook best met kinderen zou kunnen wonen. Of de 7de straat zo'n straat is weet ik niet, maar je krijgt al vrij snel een beeld als je door de straat loopt en een praatje maakt met je potentiële buren. Je kunt ook kijken voor huizen in Lindenholt? Die zijn vaak ook niet zo duur en daar zitten hele fijne plekjes bij die ook erg kindvriendelijk zijn.
woensdag 10 juli 2019 om 11:00
Ongeveer dat probleem hadden wij ook. We hebben toen gekozen voor een dorp vlakbij. Dezelfde afstand naar het centrum als vanuit de buitenwijken waar wij konden kopen, maar een fijnere omgeving om kinderen op te laten groeien.Minime116 schreef: ↑10-07-2019 10:40Bedankt alvast voor jullie reacties! Wel jammer om te lezen eigenlijk...
Helaas zijn Dukenburg, Hatert, Neerbosch-Oost de enige wijken waar we budget voor lijken te hebben... Lent is hartstikke duur en er komt bijna niks vrij![]()
Want ook als je in een betere straat in zo'n wijk woont, heb je altijd ook te maken met het gedoe. Bijvoorbeeld op school.
woensdag 10 juli 2019 om 11:34
Met kinderen zou ik inderdaad ver uit de buurt van asowijken blijven, ik ben opgegroeid naast zo’n wijk en tokkiekinderen trokken naar onze wijk om stennis te schoppen. Naar school fietsen en buitenspelen was altijd gedoe, ik was 5 toen ik voor het eerst met een mes werd bedreigd door een ander kind. De meeste asokinderen zaten gelukkig op een andere school, behalve natuurlijk net het kind van de grootste tokkiefamilie van de stad-Janna- schreef: ↑10-07-2019 11:00Ongeveer dat probleem hadden wij ook. We hebben toen gekozen voor een dorp vlakbij. Dezelfde afstand naar het centrum als vanuit de buitenwijken waar wij konden kopen, maar een fijnere omgeving om kinderen op te laten groeien.
Want ook als je in een betere straat in zo'n wijk woont, heb je altijd ook te maken met het gedoe. Bijvoorbeeld op school.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
woensdag 10 juli 2019 om 11:40
woensdag 10 juli 2019 om 11:51
Ik zou daar ook niet willen wonen. Al moet ik zeggen dat de Weezenhof (aan die kant van het water) vroeger nog wel een optie was met grote mooie huizen. Afhankelijk van je budget en woonwensen zou ik ook Malden/Molenhoek bekijken en in Nijmegen, Hatert, Brakkestein en de achterkant van het station wordt ook steeds mooier.
Ga eens een weekend naar Nijmegen en omgeving om sfeer te proeven.
Ga eens een weekend naar Nijmegen en omgeving om sfeer te proeven.
woensdag 10 juli 2019 om 13:53
Denk Groesbeekse messentrekkers!MarvelousMrsMaisel schreef: ↑10-07-2019 13:02Als het ergens 'ons kent ons' is, dan is het Groesbeek wel.
Ik zou ook nooit in Dukenburg willen wonen. Ook niet in het 'leuke' stuk... Ik zou in West zoeken.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 10 juli 2019 om 15:55
haha nou Groesbeek ken ik toevallig wel, als je dat messentrekkers noemt dan denk ik niet dat je er ooit geweest bent.. voor mijn idee namelijk een heel veilig beschaafd dorp
Maar bedankt allemaal voor de reacties! We zijn wel afhankelijk van openbaar vervoer (richting Randstad) dus Groesbeek valt daarom wel af, maar Wijchen is het overwegen waard!
woensdag 10 juli 2019 om 16:07
Kies dan ook niet voor Malden, belabberde bus verbinding. Elst nog een optie?Minime116 schreef: ↑10-07-2019 15:55haha nou Groesbeek ken ik toevallig wel, als je dat messentrekkers noemt dan denk ik niet dat je er ooit geweest bent.. voor mijn idee namelijk een heel veilig beschaafd dorpMaar bedankt allemaal voor de reacties! We zijn wel afhankelijk van openbaar vervoer (richting Randstad) dus Groesbeek valt daarom wel af, maar Wijchen is het overwegen waard!