Tophuis Funda, heeft het zin?
dinsdag 9 augustus 2011 om 07:54
Wie van jullie heeft er ervaring met het plaatsen van je huis op funda als Tophuis?
Het kost toch nog wel aardig wat wil je je huis een maand lang als Tophuis aanbieden en ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hiermee hebben en of jullie hebben gemerkt dat er meer kijkers uit voort kwamen of dat het eigenlijk weinig zin heeft! Thanks!
Het kost toch nog wel aardig wat wil je je huis een maand lang als Tophuis aanbieden en ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hiermee hebben en of jullie hebben gemerkt dat er meer kijkers uit voort kwamen of dat het eigenlijk weinig zin heeft! Thanks!
dinsdag 9 augustus 2011 om 07:56
Ik heb heel lang naar een huis gezocht en echt nooit gekeken naar tophuis.Het enige wat ik daarbij dacht is: die willen heel graag van hun huis af, want je moet ervoor betalen om je huis dat label te geven en je huis hoger te laten komen in de zoekresultaten.Misschien dat het meer kijkers oplevert, maar het verzwakt ook je onderhandelingspositie in mijn ogen (net als meedoen met vrij op naam acties e.d.)
dinsdag 9 augustus 2011 om 08:08
dinsdag 9 augustus 2011 om 08:25
ik denk dat je moet kijken naar waar je huis te koop staat. zo zoek ik vaak op funda naar een leuke woning in amsterdam, maar na tien pagina´s haak ik af. dan heb ik de tophuizen wel gezien en de rest niet. dan zou het wel lonen denk ik.
zet je je huis in lutjebroek te koop denk ik dat het overbodig is
zet je je huis in lutjebroek te koop denk ik dat het overbodig is
dinsdag 9 augustus 2011 om 08:27
quote:sam79 schreef op 09 augustus 2011 @ 08:25:
ik denk dat je moet kijken naar waar je huis te koop staat. zo zoek ik vaak op funda naar een leuke woning in amsterdam, maar na tien pagina´s haak ik af. dan heb ik de tophuizen wel gezien en de rest niet. dan zou het wel lonen denk ik.
zet je je huis in lutjebroek te koop denk ik dat het overbodig is Dit wilde ik ook zeggen. Het laten plaatsen van 360 graden foto's en een plattegrond maken trouwens ook dat je bovenaan komt te staan met je huis. Dat kost niets en heeft hetzelfde effect.
zet je je huis in lutjebroek te koop denk ik dat het overbodig is Dit wilde ik ook zeggen. Het laten plaatsen van 360 graden foto's en een plattegrond maken trouwens ook dat je bovenaan komt te staan met je huis. Dat kost niets en heeft hetzelfde effect.
dinsdag 9 augustus 2011 om 08:34
dinsdag 9 augustus 2011 om 08:36
Ik was laatst bij MP aan het kijken wat er in de buurt te koop stond.
Zag ik een luxe gemeubileerd appartement te koop staan voor iets minder dan 150000 euro kk
Nu ben ik daar niet naar op zoek maar ik wilde die luxe meubilering wel eens zien wat ze daar onder verstonden.
Wowww helemaal mijn smaak,ik kon er zo intrekken.Als ik op zoek was naar een appartement had ik die denk ik gekocht.Dat extra van die inrichting had het voor mij gedaan.Zit natuurlijk ook wel in de vraagprijs verwerkt maar dat is vraagprijs he:-))
Nu was dit ook toevallig een tophuis maar daar let ik weinig op.
Kijk gewoon naar koophuizen in de buurt hoe de prijzen doen en of er niet toevallig een leuke boerderij bij zit
)
Zag ik een luxe gemeubileerd appartement te koop staan voor iets minder dan 150000 euro kk
Nu ben ik daar niet naar op zoek maar ik wilde die luxe meubilering wel eens zien wat ze daar onder verstonden.
Wowww helemaal mijn smaak,ik kon er zo intrekken.Als ik op zoek was naar een appartement had ik die denk ik gekocht.Dat extra van die inrichting had het voor mij gedaan.Zit natuurlijk ook wel in de vraagprijs verwerkt maar dat is vraagprijs he:-))
Nu was dit ook toevallig een tophuis maar daar let ik weinig op.
Kijk gewoon naar koophuizen in de buurt hoe de prijzen doen en of er niet toevallig een leuke boerderij bij zit
dinsdag 9 augustus 2011 om 09:01
De eerder genoemde plattegrond heeft bij mij ook de doorsslag gegeven om te gaan kijken bij een huis. Vond de foto's van de inrichting beroer, maar door dat ik de indelinging van het huis op tekening kon zien wist ik dat er wat van te maken was naar mijn smaak. Doordat het huis tophuis was, EN al een jaar te koop stond zijn we juist scherp gaan onderhandelen.
Ons te verkopen huis hebben we meteen in het begin tophuis gemaakt op aanrade van de makelaar. Mede omdat het een van de vele starterswoningen in de stad was. En we waren de enige op funda die (zichtbaar een goede) verkoopstyliste voor de foto's hadden gehad. Dat maakte in onze ogen dat het huis in vergekijking met de rest er ook alls tophuis uitzag.
Veel kijkers gehad. Toch nog een 1,5 jaar te koop gestaan
Ons te verkopen huis hebben we meteen in het begin tophuis gemaakt op aanrade van de makelaar. Mede omdat het een van de vele starterswoningen in de stad was. En we waren de enige op funda die (zichtbaar een goede) verkoopstyliste voor de foto's hadden gehad. Dat maakte in onze ogen dat het huis in vergekijking met de rest er ook alls tophuis uitzag.
Veel kijkers gehad. Toch nog een 1,5 jaar te koop gestaan
dinsdag 9 augustus 2011 om 10:42
dinsdag 9 augustus 2011 om 12:51
Ik denk dat het ook geen zin heeft als er 30 woningen in jouw plaats te koop staan. Als je op zoek gaat naar een huis, ga je ze via internet allemaal bekijken ga je daar op selecteren. Dan ga je naar een aantal kijken en koop je een huis.
Tot 5 min geleden had ik nog niet eens van een tophuis gehoord... Kun je nagaan ... En als je er voor betaald en hij staat boven aan. Tja, dan denk ik alleen maar: ze willen er snel vanaf.
Tot 5 min geleden had ik nog niet eens van een tophuis gehoord... Kun je nagaan ... En als je er voor betaald en hij staat boven aan. Tja, dan denk ik alleen maar: ze willen er snel vanaf.
dinsdag 9 augustus 2011 om 13:07
Ik ben een tijd veel op Funda geweest maar ik lette niet op tophuizen. Ik was vrij specifiek in mijn zoekopdracht (kleine regio, met tuin, bepaald woonoppervlak etc.) en sorteerde mijn uitkomsten vervolgens altijd op vraagprijs. Ik heb er verder ook geen negatieve gevoelens bij. Ik ga er wel van uit dat de mensen met tophuizen hun huis heel graag kwijt willen, maar ja, eigenlijk zal dat voor vrijwel iedereen op Funda gelden.
woensdag 10 augustus 2011 om 08:25
Funda houdt een bepaalde sortering aan als je zoekt op basis van een aantal factoren, Tophuis is er 1 van. Als de woning bv een brochure heeft en een video en Tophuis dan zal deze hoger in de lijst komen dan een woning die dat niet heeft. Natuurlijk is het zo dat je de zoekresultaten daarna kan sorteren op prijs maar het gaat wat verder dan alleen maar de zoekresultaten op de site zelf. Mensen die echt zoeken hebben een profiel op funda en hierdoor krijgen ze dagelijks per e-mail de mutaties op Funda.nl. Ook deze lijst gaat volgens de sortering van die factoren. Dit is de reden dan makelaars nu standaard ‘Funda pakketten ’ aanbieden zie: Topranking op Funda is standaard. Voor verkopers heeft het dus wel degelijk zin om een ‘mooi’ profiel op Funda te hebben.