Trampoline van de buren.

19-04-2010 10:59 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hebben een trampoline een hele grote in een vrij kleine tuin.

Ze hebben zelf 3 kinderen en natuurlijk komen er ook regelmatig vriendjes spelen.

Nu is het zo dat de trampoline pal tegen onze schutting staat en er dus continu kinderen boven de schutting uitspringen, en eerlijk gezegd begint het me te irriteren.

Van het weekend mooi weer en heel de zaterdag en zondag het idee dat ik in mijn eigen tuin bekeken wordt.

Nu heb ik zelf ook kinderen en ik begrijp dat je dingen van elkaar hoort maar zien gaat me eigenlijk net te ver.

Zouden jullie hier wat van zeggen of gewoon accepteren want je bent tenslotte buren ?
Dat ik van de week in de tuin zat, klom het vriendje van het buurjongetje voor de zoveelste keer in de schutting. Dat deden ze wel vaker deze winter. Vervolgens riep hij zijn vriendjes. "He Jongens buurvrouw is thuis, kom ook even" ik heb B verteld dat ik hem een schat van een jonge vind, maar dat klimmen beter in de speeltuin kan dan op mijn schutting. Doosje dummies er bij voor de hele clan en dat probleem is getackeld.

Ja, als je buren met kinderen heb hoor je ze zo nu en dan. Het meest tussen 12.00 en 13.00 en na 15.15. Dat hoort er bij.

Probeer gewoon samen met de buren te leven ipv je te ergeren in je tuin. Verplaats je tafel en stoel naar een andere kant, zet een boompje bij de schutting. En nodig de buurvrouw uit voor een koppie thee.

Of ben ik nu vreselijk mosterd. Dan sla ik de bitterballen af hoor.
Mijn vorige buren hadden ook zo'n grote trampoline.

Echt bloedirritant was dat. De hele zomer de godganse dag dat gespring...Dat ze in de tuin konden kijken maakte me dan niks uit maar de hele tijd dat geluid van de trampoline en het gejoel van de kinderen... heel irritant dus.

Geluid heb je altijd van elkaar, maar juist als je dicht op elkaar woont moet iedereen rekening met elkaar houden, dus niet teveel herrie maken.
Sosofie, dat antwoord richting de kinderen heb je mooi verwoord. Lijkt me wel in eerste instantie een goede oplossing in combinatie met een parasol. Zeker als de rest van het kabaal je niet zoveel uitmaakt.

Ik zou me namelijk eerder storen aan het lawaai in het algemeen dan aan het 'hallo buuf'.

Die kids doen dat vast niet opzettelijk en bbedoelen het waarschijnlijk leuk en vriendelijk. Dus je kan ze niet zoveel kwalijk nemen. Maar als je ze op een vriendelijke manier duidelijk maakt wat jouw grenzen zijn, kunnen ze daar rekening mee houden. Doen ze dat dan nog niet, zou ik naar de ouders stappen.
TO, weten je buren toevallig dat je last heb van hun trampoline? Misschien zouden ze als ze wisten hoeveel het jou stoort hun kinderen ook wel tot rust manen als het te gek wordt.
Ik ben het wel met Qwertu eens.

Dat gespring voorkom je toch niet.

Die kinderen mogen gewoon in hun tuin springen.

Dat Hallo buurvrouw vind ik eigenlijk wel netjes.

Als ze dat 10 keer zeggen dan kun jij toch zelf tegen die kinderen zeggen dat het nu wel mooi is geweest en dat ze maar verder moeten springen zonder elke keer hallo buurvrouw te zeggen?

*jeetje, dat woordje 'zeggen' komt wel heel vaak voor*
Ik heb ook een grote trampoline in de tuin, tegen de schutting met de buren aan. Hier weten de kinderen dat ze de privacy van de buren moeten respecteren, dus niet steeds met je snoet over de schutting hangen, en hooguit een keer hallo zeggen. Meestal springen ze met hun rug naar de schutting, want dan kijken ze dus onze tuin in (en niet tegen de zon in). We hebben met deze buren heel weinig contact, alleen groeten en soms overleg over schutting enzo, maar verder ook geen problemen mee.
Mensen zeuren altijd dat hun privacy zo aangetast wordt als het gaat omwille van de veiligheid of gezondheid. En nu wordt iemands privacy echt aangetast, en nu vinden ze dat ze daar niet moeilijk over moet doen. Dat vind ik gek.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet prettig vinden. Zelf woon ik vrijstaand, maar als ik bijvoorbeeld lekker in de zon zit, zoek ik expres een plek op waar ik niet gezien kan worden. Ik wil dan absoluut alleen zijn.

Maar als ik zo'n tuin zou hebben als de ts, zou dat dus niet mogelijk zijn. Dan had ik nergens zo'n plek. Neem me niet kwalijk dat ik daar hard van zou balen.

Kun je de buurvrouw verzoeken om dat ding ergens anders neer te zetten?

Kinderen zijn niet zozeer gluurderig of nieuwsgierig, maar in hun onschuld brieven ze wel alles door. En DAT kan door volwassenen nu weer net verkeerd uitgelegd worden. "die buurvrouw lag lekker in de zon, ja die heeft tijd zat daarvoor!" etc....

Dit is Nederland he, weet je nog? Mensen zijn nogal eens jaloers op de buren.
kan me voorstellen datt irritantis. Zou me geloof ik vooral irriteren aan t geluid. Ik heb zelf ook kinderen, maar sommige dingen doe je gewoon niet als je een kleine tuin hebt. Een grote trampoline plaatsen zou ik zelf dus niet doen. Ik vind niet dat je in je eigen tuin mag doen en laten waar je zin in in hebt. Je hebt gewoon rekening te houden met elkaar.

Zo heb ik zelf buren die heel vaak een vuurkorf aansteken, op t terras, pal onder de kamers van onze kinderen. Die moeten dus de halve zomer met t raam dicht slapen, omdat alle rook naar binnen drijft. En de buren, tja, die vinden dat ze zelf mogen weten wat ze doen in hun eiegen tuin. Fijne instelling is dat!

Ik zou t er gewoon eens over hebben.Als je t nooit ter sprake hebt gebracht kunnen ze ook niet weten dat jij je er aan stoort.Ik zou ze niet meteen op de koffie uitnodigen, dan is t al meteen zo zwaar. Meer terloops eens in een gesprekje.

Misschien helpt als ze t ding naar de andere kant van de tuin verschuiven?
Iones, wat een rare post zeg!

Natuurlijk zit jij lekker in je tuin bij je vrijstaande huis, lucky you! Ik ken het, want ik ben opgegroeid op een boerderij.

Tegenwoordig woon ik in een rijtjeshuis.

Dan hoor, zie, merk je alles van elkaar zomers.

Ik heb helemaal nooit last van buurkinderen. Ik vind het allemaal gezellig, iedereen mag zelfs in mijn tuin komen spelen, heerlijk.

Jaloers op de buren?

Welnee, joh, het zijn mijn vrienden en jaloersheid zit niet in mijn systeem.
quote:leyla abla schreef op 19 april 2010 @ 11:10:

Dat ze kijken weet ik wel zeker ze roepen ook een keer of 10 hallo buurvrouw , contact met de ouders beperkt zich tot goedendag zeggen.Ik zou 1 keer per dag terug groeten. Als ze dan door blijven gaan, zou ik zeggen: "jongens, ik wil nou graag even rustig lezen, okay?"
Dat van die vuurkorf vind ik ook normaal hoor.

Die vuurkorf brandt toch niet de hele nacht? Dan zet je toch de ramen open als je zelf naar bed gaat?

De wind staat toch ook niet altijd in dezelfde richting.

Echt, als je niet kun samenleven met andere mensen en je een tolerantieniveau van 0.0 hebt; ga lekker in de goelag Oost-Groningen wonen, daar heb je voor een drol en drie knikkers een vrijstaand huis en de mensen die je tegenkomt versta je toch niet.
Waarom is dat een rare post?

Ik weet dat mensen ouwehoeren. Hoe ze praten over andere mensen. Hoe negatief ze zijn over iemand als die 3x per jaar op vakantie gaat, als die in een mooier huis woont, als die in een grote auto rijdt. Ze ouwehoeren niet over het feit dat die persoon misschien andere dingen ervoor laat, dat hij er misschien wel heel hard voor werkt.

Je kunt niet in het hoofd van andere mensen kijken en ik zelf ben een paar keer flink teleurgesteld.

Ik woon nu ook op een boerderij, heb even in een rijtjeshuis gewoond. Maar daar had ik toch wel privacy in de tuin. Waarom zou dat niet kunnen met een rijtjeshuis?

En jij vindt kinderen misschien leuk en gezellig. Maar niet iedereen is zoals jij. Sommige mensen houden meer van rustig een boek lezen, een tukje doen in de zon als ze moe zijn, of ze willen leren in de tuin, weet ik veel. En dat mag toch?
Ja natuurlijk mag dat.

Maar: ik vind niet dat je mag verwachten dat je in je tuin rust hebt, als je in een rijtjeshuis woont. Wat moeten de buren doen dan? Hun mond dichthouden en hun kinderen binnen laten?

Dus: zorg voor realistische verwachtingen als je ergens woont.

Hoe zorg je voor privacy in een rijtjeshuistuin dan? Je hebt toch altijd te maken met geluid door de schutting en zicht vanuit de slaapkamers?

Ik laat me niet leiden door wat anderen van me denken. Dat zal me een worst wezen. Verder ben ik zo open en eerlijk dat er niet zoveel over mij te denken valt... ;)
Het is niet realistisch om in zo'n buurt te verwachten dat je in stilte zit. MAar het is toch wel realistisch om te verwachten dat je je terug kunt trekken zonder dat je gezien wordt?

Jij vindt het misschien niet erg als er over jou geoordeeld wordt, anderen misschien wel. Ze vinden het vervelend. Vooral als het conclusies zijn die niet eens waar zijn. Ook al kunnen ze niet beter weten.
http://www.youtube.com/watch?v=BlDmrXIwvwg

I only get one shot at life - so I shoot to kill
Maar Iones: hoe dan?

een tent opzetten?

Serieus: overal waar ik in mijn tuin ben kan ik gezien worden door omringende buren, en dan valt het bij ons nog mee omdat de achterburen 30 m verderop wonen....
Wahahhahahaha

Spijker

Heel grappig, 100% jeugdesentiment... (ben van 82, volgens mij is dit van 93 ofzo?)

Ik kon hem zo meezingen....
quote:sosofie schreef op 19 april 2010 @ 12:39:

Maar Iones: hoe dan?

een tent opzetten?

Serieus: overal waar ik in mijn tuin ben kan ik gezien worden door omringende buren, en dan valt het bij ons nog mee omdat de achterburen 30 m verderop wonen....

Ik weet niet hoe jij woont maar de achtertuinen die ik tegengekomen ben, zijn meestal op de een of andere manier omheind. Meestal met coniferen, of een schultting van houten planken. Meestal is dat een 2 meter hoog. Dat zou voldoende moeten zijn.

het is gewoon niet nodig dat anderen daar overheen gluren.
quote:traincha2 schreef op 19 april 2010 @ 11:07:

Spring met ze mee! If you can't beat them, join them.
Vind het best een lastige situatie. Het is op eigen terrein, dus 'verbieden' oid is niet mogelijk (correct me if i'm wrong).

Ik denk dat de enige oplossing is om te proberen een gesprek aan te gaan over de kwestie en je frustraties uitleggen. Misschien kun je tot een overeenkomst komen, waarbij de kinderen slechts een bepaalde tijd op de trampoline springen of op bepaalde momenten van de dag.
Carpe diem
quote:juffrouwjannie schreef op 19 april 2010 @ 11:05:

Hmmm. Zijn jouw kinderen niet jaloers (of al te groot?). Misschien moet je zelf ook een trampoline nemen, of in ieder geval een tijdje? Als je daar geen zin hebt, zou ik gewoon een gesprek aangaan met de buren. Nodig ze uit een kopje koffie en kijk of ze openstaan voor afspraken over de trampoline op de dagen dat jij graag in je tuin een boekje leest of wilt zonnen. Lijkt me dat ze dat wel kunnen begrijpen, alhoewel ze zelf dus blijkbaar

geen behoefte hebben om rustig in hun tuin te zitten?

"nee vanmiddag kan je na school niet op de trampoline, want de buuf wil graag een boekje lezen in de zon".

Dat gaat natuurlijk niet werken.

Overdag hoort het speelgeluid van de buurtkinderen er gewoon bij in een woonwijk. En op zich valt dat toch wel mee? Ze zitten tot een uurtje of 3 op school en om 8 uur liggen ze op bed. Tijd zat om daarvoor of daarna rustig in je tuin te zitten.
quote:sosofie schreef op 19 april 2010 @ 12:23:

Dat van die vuurkorf vind ik ook normaal hoor.

Die vuurkorf brandt toch niet de hele nacht? Dan zet je toch de ramen open als je zelf naar bed gaat?

De wind staat toch ook niet altijd in dezelfde richting.

Echt, als je niet kun samenleven met andere mensen en je een tolerantieniveau van 0.0 hebt; ga lekker in de goelag Oost-Groningen wonen, daar heb je voor een drol en drie knikkers een vrijstaand huis en de mensen die je tegenkomt versta je toch niet.

samenleven gaat heel erg prima als iedereen n beetj erekening met elkaar zou houden.

ovcer de vuurkorf:

-raam open savonds laat doen we natuurlijk, maar dan liggen ze al 4 uur in n heel erg warme kamer

- vuurkorf staat zo pal onder traam dat t er niet toe doet hoe de wind waait

- en t belangrijkste, buren zouden heel makkelijk de vuurkorf naar achterin de tuin kunnen verzetten, waar ze ook n zitje hebben. Maar ze vinden t simpelweg overbodig om rekening te houden met een ander, ook op verzoek.. We hebben verder trouwens best goed contact.

T is een anderv oorbeeld hoor, hoeft hier ook niet verder over gediscusieerd te worden. Maar ik wil maar zeggen, je kunt toch binnen t redelijke proberen de overlast die je levert n beetje te beperken?
een rij leibomen planten boven je schutting.
quote:greta123 schreef op 19 april 2010 @ 13:10:

[...]

"nee vanmiddag kan je na school niet op de trampoline, want de buuf wil graag een boekje lezen in de zon".

.

hoezo niet? Nou ja, doordeweeks zijn de kinderen er natuurlijk tgrootste deel van de dag niet. Maar ik zou t best normaal vinden om in t weekend te zeggen:alleen smiddags na 14.00 uur, of zaterdag niet zondag wel oid. Je zet wel een groot lawaaierig ding dat overlast veroorzaakt in je tuin, is toch vrij normaal dat daar afspraken bij horen?

ik vind t iets anders als kinderen die schreeuwen terwijl ze voetballen of verstoppertje spelen. Dát hoort er idd gewoon bij.
quote:[message=5773686,noline]greta123 schreef op 19 april

Overdag hoort het speelgeluid van de buurtkinderen er gewoon bij in een woonwijk. En op zich valt dat toch wel mee? Ze zitten tot een uurtje of 3 op school en om 8 uur liggen ze op bed. Tijd zat om daarvoor of daarna rustig in je tuin te zitten.

Maar als TO nu eens buiten deze uren buiten wil zitten? Na 8 uur is het misschien te koud of wil je tv kijken, filmpje? Over 2 weken is het alweer vakantie. Zitten de kids de hele dag op dat ding.. ik zou dit voor zijn en gewoon de buren aanspreken.

TO, weet je al wat je gaat doen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven