Trampoline van de buren.

19-04-2010 10:59 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hebben een trampoline een hele grote in een vrij kleine tuin.

Ze hebben zelf 3 kinderen en natuurlijk komen er ook regelmatig vriendjes spelen.

Nu is het zo dat de trampoline pal tegen onze schutting staat en er dus continu kinderen boven de schutting uitspringen, en eerlijk gezegd begint het me te irriteren.

Van het weekend mooi weer en heel de zaterdag en zondag het idee dat ik in mijn eigen tuin bekeken wordt.

Nu heb ik zelf ook kinderen en ik begrijp dat je dingen van elkaar hoort maar zien gaat me eigenlijk net te ver.

Zouden jullie hier wat van zeggen of gewoon accepteren want je bent tenslotte buren ?
Wij wonen niet in een ruitjeshuis maar de tuinen grenzen wel aan elkaar en het open water achter daar komen ook mensen langs varen, zodat je je niet geheel onbespied waant tenzij je een terras met struiken of bomen ervoor hebt, dat hoort er bij.

Je hoort en ziet altijd wel wat of het moet rustig zijn doordeweeks of in de winter.

In het weekend of tijdens vakanties ergeren wij ons soms ook aan het gegil hier, velen voeden hun kinderen niet meer normaal op zoals vroeger en dat mag best worden gezegd want waarom zou je alles maar moeten tolereren?

Soms moet je dingen wel tolereren omdat het gewoon niet anders kan, bv. als je de pech hebt onvriendelijke of asociale buren te hebben die geen rekening met elkaar houden.

Helaas voor degenen die rust, vrijheid en privacy willen want verdraagzaamheid is ook: elkaars privacy, rust en recht op eigen leven respecteren!

Sommige mensen hebben nu eenmaal meer rust nodig dan de ander, iedereen is anders, heeft andere belangen of prioriteiten. Vaak wordt dit vergeten.

Ik begrijp dit probleem wel goed zeker als je er ook nog constante herrie of geschreeuw bij hebt!

Maar als buren een speeltoestel of iets anders in hun tuin hebben kun je daar alleen maar wat tegen doen als de afmetingen niet volgens de wet zijn helaas.

Het lijkt mij heel erg moeilijk om hier iets van te zeggen omdat kinderen nu eenmaal spelen.

Pas als kinderen iets doen wat niet mag, ongevraagd in jouw tuin lopen, storende dingen gaan roepen, provoceren, vernielen mag je er wat van zeggen.

Ik zou binnen de wet blijven.

Heb je nog een beetje ruimte om een boompje of struik te planten zodat inkijk verminderd? Een eigen plekje waar je je terug kunt trekken is goud waard!
quote:Helenita2 schreef op 19 april 2010 @ 11:33:

[...]

Oe, zou 'k niet doen. Houden ze gegarandeerd niet meer op met klieren totdat jij de snoeppot weer open trekt.

Maar gewoon de kinderen zelf aanspreken lijkt mij het best. Even op een stoel klimmen en vriendelijk aangeven dat je het een heeeeeele mooie trampoline vindt, maar dat je ook graag van je rust geniet in je eigen achtertuin. Om te beginnen. Als dat niet werkt kun je alsnog bij de ouders aanbellen. Dat ze springen en je die koppies ziet, dat wordt denk ik lastig om wat aan te doen.

Zou ik ook nooit doen, snoepjes geven voor iets wat juist NIET beloond moet worden!

Maar de kinderen zelf aanspreken? dat hangt ervan af wat voor soort kinderen het zijn, als ze een beetje netjes zijn kun je vaak nog wel met ze in gesprek gaan, maar als het onopgevoede blagen zijn die hard gillen enzo weer niet. dan niks zeggen, boompje planten en verder proberen er niet meer op te letten, ook al kan dit soms erg moeilijk zijn, zeker als je rustig wilt lezen.
quote:Chamine schreef op 07 juni 2010 @ 10:35:

verdraagzaamheid is ook: elkaars privacy, rust en recht op eigen leven respecteren!

Sommige mensen hebben nu eenmaal meer rust nodig dan de ander, iedereen is anders, heeft andere belangen of prioriteiten. Vaak wordt dit vergeten.Hier ben ik het nou helemaal mee eens! Maar het lijkt net alsof mensen dat vergeten zijn. En het wordt kinderen ook niet bijgebracht.
quote:iones schreef op 19 april 2010 @ 12:24:

Waarom is dat een rare post?

Ik weet dat mensen ouwehoeren. Hoe ze praten over andere mensen. Hoe negatief ze zijn over iemand als die 3x per jaar op vakantie gaat, als die in een mooier huis woont, als die in een grote auto rijdt. Ze ouwehoeren niet over het feit dat die persoon misschien andere dingen ervoor laat, dat hij er misschien wel heel hard voor werkt.

Je kunt niet in het hoofd van andere mensen kijken en ik zelf ben een paar keer flink teleurgesteld.

Ik woon nu ook op een boerderij, heb even in een rijtjeshuis gewoond. Maar daar had ik toch wel privacy in de tuin. Waarom zou dat niet kunnen met een rijtjeshuis?

En jij vindt kinderen misschien leuk en gezellig. Maar niet iedereen is zoals jij. Sommige mensen houden meer van rustig een boek lezen, een tukje doen in de zon als ze moe zijn, of ze willen leren in de tuin, weet ik veel. En dat mag toch?

Vind jouw post niet raar. Dat men zomaar van alles verzind en aannames maakt, daar weet ik alles van en ze 'lullen maar een eind raak' om het eens plat te zeggen.

3x per jaar vakantie, mooi huis, auto enz.

Jaloezie v. anderen? Sommige mensen letten teveel op anderen inplv. hun eigen leven te leiden. Het zijn vaak degenen die zelf niks beters te doen hebben als ze zo over andere mensen praten toch?
quote:maxem schreef op 27 april 2010 @ 02:39:

Wat een flauwekul zeg. Je woont nou eenmaal in een woonwijk. Wij hebben ook 3 kinderen en een trampoline, buren?

Ze springen gemiddeld een uurtje op een dag. En als die nat is, wat regelmatig ook gebeurd in Nederland dan helemaal niet. Ze mogen niet naar de buren schreeuwen. Maar als bij ons het buurmeisje onze kinderen hoort springen dan schreeuwt ze ik kom eraan. Helemaal leuk en hartstikke welkom natuurlijk. De kinderen vriendjes zijn er helemaal gek van en daar heb ik hem voor aangeschaft. Wat een gezeur om je daaraan te ergeren. En wij hebben toch een grote, vind ik dan, van 3 meter in het rond met vangnet.

Je hebt zelf 4 kippen waar heb je het over. Dus als je 4 kippen hebt moet je je smoel houwen? Wat een tokkie argument om maar in het getok te blijven.
TO kan ook zo'n stoel nemen en terugkijken..

Shirley, persoonlijk vind ik jouw oplossing de allerbeste!
Moest topic starter ff googlen, dacht dat je m'n moeder was! Mijn ouders hebben namelijk precies hetzelfde probleem. Van brutale k**** kinderen die er de hele tijd bovenuit springen en overal commentaar op geven of alles vragen. BAH
Ben ik even blij dat ik op de vierde verdieping van een flat woon
kun je niet aan de buren vragen of ze de trampoline in willen graven? dit doen heel veel mensen en dan komen de kinderen misschien niet meer boven de schutting uit.
quote:wereldmeid schreef op 11 juni 2010 @ 23:26:

Ben ik even blij dat ik op de vierde verdieping van een flat woon
Ik zou dit mega irritant vinden, het steeds springen, het roepen. ik kan echt geen boek lezen als je steeds een hoofd ziet en er steeds hallo buurvrouw wordt geroepen hoor.

Ik dacht trouwens dat die trampoline rage alweer op zijn retuor was na alle gekneusde enkels, gescheurde enkelbanden en verstuikte polsen?
quote:Chubbyxxl schreef op 10 juni 2010 @ 13:17:

Shirley, persoonlijk vind ik jouw oplossing de allerbeste!Ik ook. Kijken hoe de buren dat vinden.
Als je er via de ouders niet uit komt: via de kids spelen. Buren zijn interessant, boze buren zijn nog véél interessanter, dus word in ieder geval niet kwaad!

Had hier laatst ook wat buurkindertjes die het errug interessant vonden om over de schutting te klimmen/steentjes tegen de schutting te gooien, op een dag gewoon het hek opengegooid en het hele spul uitgenodigd: "Als je mijn tuin zo interessant vindt, kom maar es kijken dan!" Snoepjes uitgedeeld en plagend gezegd dat de eerstvolgende die over de schutting klom, verplicht werd mij mee te helpen in de tuin. Het resultaat? De volgende dag tien buurkindjes op de stoep, die kwamen "hellepen" met onkruid wieden.

Overbodig te zeggen dat ik er qua 'hulp' niet zo heel veel aan gehad heb (hoewel, er is aardig wat onkruid gesneuveld) maar sindsdien kan ik dus ook heel gemakkelijk zeggen: "Nu even niet, jongens," en dan is het ook gewoon kláár, want buuf = lief en lieve buufjes wil je niet pesten.
@mastermind

Wat slím! Daar was ik nou niet op gekomen, om het zo aan te pakken. Heb zelf momenteel last van buurtpubers die telkens komen klieren in het portiek (en de trap onderspugen, eeew) maar wellicht dat zo'n diplomatieke aanpak beter werkt dan ze maar alweer wegsturen. Ik bezin mij op een tactiek!
TO hoe is het je? en met de trampoline springende kindjes???

Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven