Trampoline van de buren.

19-04-2010 10:59 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hebben een trampoline een hele grote in een vrij kleine tuin.

Ze hebben zelf 3 kinderen en natuurlijk komen er ook regelmatig vriendjes spelen.

Nu is het zo dat de trampoline pal tegen onze schutting staat en er dus continu kinderen boven de schutting uitspringen, en eerlijk gezegd begint het me te irriteren.

Van het weekend mooi weer en heel de zaterdag en zondag het idee dat ik in mijn eigen tuin bekeken wordt.

Nu heb ik zelf ook kinderen en ik begrijp dat je dingen van elkaar hoort maar zien gaat me eigenlijk net te ver.

Zouden jullie hier wat van zeggen of gewoon accepteren want je bent tenslotte buren ?
Denk je nou echt dat die kinderen naar jou loeren?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik weet overigens niet hoe jullie huizen gebouwd zijn, maar mijn achtertuin zie je ook vanuit de bovenramen bij de buren. En de achterburen. Dus geheel onbespied ben je toch nooit als je gewoon in een rijtjeshuis woont.
Lastig...ik begrijp je wel maar je kan die kinderen moeilijk verbieden op hun trampoline te springen in hun eigen tuin.
Ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, zolang ze niet te veel geweld maken...
Ja, ik zou er wat van zeggen, zou het ook niet fijn vinden dat er steeds kinderen boven de schutting uitkomen. Is heel onvrij.
Ik ben bang dat accepteren de beste keuze is.

Ach, zo'n nieuw speeltje gaat ook vervelen. In het begin springt iedereen zich rot, wordt vanzelf minder.

Mogen jouw kinderen er ook op?

(ik zou zelf wel graag een keertje op de trampoline gaan.)
Accepteren. Al zouden die kinderen kijken (wat ik betwijfel, want zo interessant zullen ze een stel volwassenen niet vinden), kun je ze het moeilijk verbieden.
Kan me wel voorstellen dat het je irriteert ja. Ik weet niet hoe het contact verder is met je buren? Kun je dit bespreekbaar maken?

En weet je of ze een goed alternatief hebben om de trampoline te verplaatsen?
Hmmm. Zijn jouw kinderen niet jaloers (of al te groot?). Misschien moet je zelf ook een trampoline nemen, of in ieder geval een tijdje? Als je daar geen zin hebt, zou ik gewoon een gesprek aangaan met de buren. Nodig ze uit een kopje koffie en kijk of ze openstaan voor afspraken over de trampoline op de dagen dat jij graag in je tuin een boekje leest of wilt zonnen. Lijkt me dat ze dat wel kunnen begrijpen, alhoewel ze zelf dus blijkbaar geen behoefte hebben om rustig in hun tuin te zitten?
Ik denk overigens dat als je er wat van gaat zeggen, de kinderen juist zullen gaan kijken. Want wat niet mag is interessant he...

Persoonlijk zou ik pas gaan klagen als ik iedere 3 seconden het gezicht van buurman zelf boven de schutting zou zien overigens.

Nu zijn de kinderen vast naar school, dus kan jij lekker in de tuin. Onbespied door spingers.
Jou kinderen lekker daar laten springen, zo hebben jullie er allebei wat aan.

Het wordt zomer, zulke dingen voorkom je niet.
Misschien een hogere schutting? Of een boom laten groeien, maar daar heb je misschien wat aan als de kinderen al uit huis zijn
Spring met ze mee! If you can't beat them, join them.
Ik woon op de hoek van een rij, met een schutting aan weerszijden, maar als iemand op zolder staat zou diegene mij kunnen zien. Tsja, dan had ik niet in een woonwijk moeten gaan wonen.

Accepteren dus, een beetje verdraagzaamheid hoort er bij in een woonwijk vind ik.
quote:absoluteEinstein schreef op 19 april 2010 @ 11:03:

Ach, zo'n nieuw speeltje gaat ook vervelen. In het begin springt iedereen zich rot, wordt vanzelf minder.

Ha ha, dat dacht ik drie jaar geleden ook, gelukkig springen onze buurkinderen niet in het zicht, maar het geluid is ook best irritant.
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 11:05:

Ik denk overigens dat als je er wat van gaat zeggen, de kinderen juist zullen gaan kijken. Want wat niet mag is interessant he...

Persoonlijk zou ik pas gaan klagen als ik iedere 3 seconden het gezicht van buurman zelf boven de schutting zou zien overigens.

Nu zijn de kinderen vast naar school, dus kan jij lekker in de tuin. Onbespied door spingers. Hangt wel van het soort buurman af natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:juffrouwjannie schreef op 19 april 2010 @ 11:05:

Hmmm. Zijn jouw kinderen niet jaloers (of al te groot?). Misschien moet je zelf ook een trampoline nemen, of in ieder geval een tijdje? Als je daar geen zin hebt, zou ik gewoon een gesprek aangaan met de buren. Nodig ze uit een kopje koffie en kijk of ze openstaan voor afspraken over de trampoline op de dagen dat jij graag in je tuin een boekje leest of wilt zonnen. Lijkt me dat ze dat wel kunnen begrijpen, alhoewel ze zelf dus blijkbaar geen behoefte hebben om rustig in hun tuin te zitten?Ben het met deze hele post zooooo ontzettend niet eens!! Ik zou je recht in je gezicht uitlachen als je daarmee bij mij zou aankomen
Ja, dat vind ik echt.
Dat ze kijken weet ik wel zeker ze roepen ook een keer of 10 hallo buurvrouw , contact met de ouders beperkt zich tot goedendag zeggen.

Als ik het zelf niet bij de hand had zou ik tegen iemand anders ook zeggen accepteren want het hoort maar het is niet een uurtje ze houden het heel lang vol.
Weet niet hoe ik moet quoten maar nee absoluut geen jaloezie , heb ik ergens vermeld dat mijn kinderen er over klagen ?

En zelf een trampoline nemen zou wel heel kinderachtig zijn niet .
Misschien een grote parasol een beetje zo zetten dat je een beetje afgeschermd zit?

'Hallo buurvrouw' zou ik dan wel weer irritant vinden, dat zei je er niet bij. Dat even aan de ouders melden vind ik wel weer logisch.
Zou hier ook niet zo blij mee zijn zèg. Zit je lekker in je tuin een boekje te lezen komen de hoofdjes van de kindjes boven de schutting en dan elke keer roepen...... Hier zit je dus de hele zomer aan vast denk ik, wat een vervelend vooruitzicht..

Hoe is de band met de ouders? Misschien toch een keer er wat van zeggen??

Succes!!!
Dat hallo buurvrouw zou ik ook kriegelig van worden, raar eigenlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou er geen probleem mee hebben dat ze op de trampoline springen. Maar ik zou er wel iets van zeggen als ze telkens naar je gaan roepen.
Ow, als ze ook steeds 'hallo buurvrouw' roepen, da's wat anders natuurlijk.

Dan zou ik gewoon bij de buren aanbellen, en zeggen dat je springen op de trampoline niet zo erg vind, maar het wel vervelend vind als er steeds geroepen wordt.

Niet zo moeilijk toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven