transpiratiegeur

06-02-2012 13:06 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms blijft transpiratiegeur na het het wassen nog steeds in de oksels hangen bij bepaalde t-shirts en blouses. Is er een manier om die geur er uit te krijgen?
odi et amo
Paar uur in een emmer (koud) water met een flinke scheut azijn zetten. Als je je hand in het water stopt en deze ruikt naar azijn als je 'm er weer uit haalt zit er genoeg in. Kleding erin doen, paar uur laten staan (ik doe meestal een nachtje) en daarna zo, hop, de was in. Werkt als een tierelier.
Inderdaad. Je kunt ook een scheutje azijn bij de hoofdwas doen, werkt ook goed en is bovendien goed voor je wasmachine.
Azijn of baking soda
dank je wel voor jullie reacties. Ik ga het direct proberen.
odi et amo
En wat je ook nog kunt doen: als je je was uit de bak met soda/azijn hebt gehaald, dit even uitspoelen onder een lauwe kraan. Vervolgens de was zo droog mogelijk maken en de oksels lekker insmeren met je wasmiddel. Daarna de wasmachine in mikken en gegarandeerd dat je niets meer ruikt!
Ik heb huishoudazijn in een spuitfles gedaan, daar spuit ik de oksels flink mee in voor dat ik het in de wasmachine stop. Dat werkt goed. Ik doe al bijna 14 jaar huishoudazijn in het wasverzachterbakje maar daar gaat transpiratiegeur niet mee weg. Wel ben ik daar de laatste zeepresten mee kwijt (wegens allergie, is dus ook de bedoeling:))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven